Când este momentul cel mai potrivit pentru a oferi feedback negativ?

momentul cel mai potrivit pentru a oferi feedback negativ

Oricât de neplăcut este să ți se spună că nu ai cel mai bun rezultat, în urmă muncii tale, feedbackul negativ trebuie considerat un dar prețios, care te poate ajuta să fii mai bun pe viitor. Asta, indiferent că e vorba despre locuri de muncă în Targoviște, București sau Galați.

Se pare însă că, pentru că feedbackul negativ să producă într-adevăr efecte pozitive, el trebuie acordat în anumite circumstanțe, spun specialiștii americani.

Pentru că acest tip de feedback declanșează de cele mai multe ori o reacție defensivă din partea celui vizat, 44% dintre manageri consideră practică stresantă și dificilă, o cincime dintre ei evitând-o complet, arată un studiu recent.

Pe cei aflați într-o astfel de poziție incomodă, de a da feedback negativ, i-ar putea ajută să știe că, potrivit cercetătorilor de la Universitatea Northwestern, există un moment optim pentru a face asta, iar acesta are legătură cu capacitatea noastră de autoreglare (care înseamnă, pe scurt, capacitatea de a ne controla emoțiile, comportamentul și gândurile, în scopul atingerii unor obiective pe termen lung), care nu este cea mai bună atunci când suntem obosiți.

Într-o altă lucrare publicată în 2016 în “Organizațional Behavior and Human Decision Processes”, cercetătorii de la Universitatea din Toronto arată că oamenii cu o capacitate scăzută de autoreglare – atât că o trăsătură a personalității lor, cât și că o caracteristică specifică unei stări temporare – sunt în mod semnificativ mai puțin dispuși să folosească informațiile oferite sub formă feedbackului negativ în scopul autoimbunatatirii.

Pe de altă parte, în cazul celor cu o capacitate ridicată de autoreglare se întâmplă exact invers.

Dimineața e cel mai bun moment

În același timp, conform unui studiu canadian, capacitatea de autoreglare și capacitatea de autocontrol scad pe măsură ce ziua se apropie de final.

“Cu cât suntem mai obosiți, cu atât avem mai puțină răbdare și putem deveni mai irascibili. Acesta este motivul pentru care mulți psihologi și experți în feedback sugerează să așteptăm câteva ore, poate o zi, înainte să criticăm un coleg care este supărat în legătură cu prestația lui, cum ar fi o prezentare nereușită”, a spus Rachel Ruttan, autorul lucrării.

Prin urmare, specialiștii spun că feedbackul negativ să fie oferit dimineața, poate nu chiar imediat ce colegul intră pe ușa, dar cu siguranță în prima parte a zilei.

Deși nu a fost identificată și o zi anume a săptămânii mai potrivită decât altele pentru o astfel de discuție, cercetătoarea recomandă că managerii să țină cont de posibilele evenimente din viață personală a angajatului.

De exemplu, dacă acesta trece printr-o perioada dificilă acasă, atât capacitatea să de autoreglare, cât și motivația de a învață vor fi probabil scăzute.

Nu în ultimul rând, feedbackul negativ ar trebui întotdeauna combinat cu cel pozitiv, care ne face să ne simțim bine, iar acest sentiment ne poate ajută să facem față mai bine criticii, mai spun specialiștii.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Huff
VIVA!
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Cariera