Alternative sănătoase pentru dulciurile cu zahăr

Zahărul este considerat o toxină care ne afectează în mod direct sănătatea și care cauzează numeroase boli, de la diabet, la bolile de inima sau la cancer. Apelăm la consumul de dulciuri și ne pierdem controlul asupra alimentației corecte mai ales în momentele stresante. Tocmai de aceea, este recomandat să căutăm zaharurile prezente în mod natural în diferite alimente, acestea nu ne vor afecta sănătatea și ne vor da energie pentru întreaga zi.

În momentul în care elimini zahărul procesat din alimentație, vei observa ca apar o mulțime de beneficii, printre care: eliminarea kilogramelor în plus, creșterea nivelului de energie, îmbunătățirea aspectului pielii, reducerea poftelor alimentare, dispariția durerilor de cap sau a stărilor de oboseală și dispariția tulburărilor tractului digestiv.

Pe piață există numeroase produse fara zahar la care putem apela în cazurile în care avem poftă de ceva dulce și care nu ne vor afecta sănătatea. Bineînțeles, și aceste dulciuri trebuie consumate cu moderație.

Fructele proaspete sau uscate, ciocolata neagră, sau alți îndulcitori naturali cum ar fi mierea sau diferite unturi din nuci pe care le poți folosi în deserturile preparate acasă te vor ajuta să îți ții sub control pofta de dulce.

Fructele proaspete

Acestea conţin o proporţie ideală a diferitelor tipuri de zaharuri. Consumul de fructe în orice formă (crude, sucuri, salate) este o adevărată relaxare pentru organism, deoarece normalizează glicemia, reglează funcţiile pancreasului, rafinează gustul şi percepţiile olfactive. Fructele conțin vitamine și minerale, te revitalizează și te mențin în formă. Cel mai bun moment pentru consumul de fructe este dimineața, la micul dejun, deoarece îți va oferi energie pentru întreaga zi.

Fructele uscate

Fructele uscate conţin mai mulţi antioxidanţi şi fibre decât cele proaspete și aduc o mulțime de beneficii organismului: menţin sănătatea inimii, previn anemia, menţin sănătatea pielii și cresc aportul de nutrienţi. Spre exemplu, curmalele conţin potasiu, fier şi fibre, sunt bogate în antioxidanţi şi consumul lor nu creşte nivelul zahărului din sânge; caisele, prunele sau stafidele, pot ajuta la stimularea metabolismului, îmbunătăţind nivelul energetic şi promovând pierderea în greutate, iar căpşunile şi afinele promovează sănătatea mintală, ajutand la prevenirea pierderilor de memorie, a demenţei şi a altor boli mintale asociate cu înaintarea în vârstă.

Ciocolata neagră

Dacă nu poți sa renunți la ciocolata oricat de mult ai încerca, alege ciocolata neagră. Are mai puține calorii, iar, dacă o consumi în cantități moderate, poate chiar sa aducă beneficii organismului tău. Consumă ciocolată cu un conținut de cel puțin 70% cacao și, dacă nu o sa depășești 2 pătrățele pe zi, o să fii uimit de beneficiile acesteia. Cele mai recente cercetări demonstrează faptul ca ciocolata aduce beneficii cardiovasculare, vei avea o inimă mai sănătoasă, oferă o stare de sațietate mai rapid decat ciocolata dulce cu lapte sau alte sortimente, așadar este benefică în curele de slabire, previne diabetul și reduce stresul.

Indulcitorii naturali

Siropul de stevie, mierea și siropul de arțar sunt doar câteva dintre opțiunile sănătoase cu care poți înlocui zahărul alb. Siropul de stevie are un indice glicemic foarte mic, zero calorii și se găsește sub formă de sirop sau pudră. Mierea este mult mai sănătoasă decât zahărul, are mai multe minerale, antioxidanți care ajută sistemul imunitar, dar conține puțin mai multe calorii decât acesta și are mai mulți carbohidrați, așadar trebuie consumată cu moderație. Siropul de arțar are mai puține calorii decât mierea dar este mai bogat în minerale și este recomandat în rețetele de clătite, prăjituri sau înghețată.

Unturile din nuci

Sunt extrem de versatile, au o dulceață naturală și reprezintă o sursă bogată de grăsimi bune și de proteine, menținând starea de sațietate pentru mult timp. Dacă nu ești alergic la nuci și alune, te poți bucura din plin de beneficiile acestora: previn bolile de inimă, sunt bogate în antioxidanți care protejează celulele corpului, ajută la controlul greutății și au un aport ridicat de grăsimi sănătoase. Cele mai bune unturi sunt cele de migdale, alune de Brazilia, de caju sau nuci.

Acestea sunt doar cateva dintre opțiunile sănătoase la care poți apela atunci când ai poftă de ceva dulce. Nu uita să le consumi cu moderație pentru a te bucura din plin de toate proprietățile lor.Surse foto: freepik.com.

(P) Material publicitar realizat în colaborare cu Ebio

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Kudika
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Advertorial