7 sporturi pe care le poți practica și acasă, pentru a-ți menține sănătatea

Dacă duci un stil de viață sedentar, este bine să te apuci de sport. Poți efectua exerciții fizice și acasă și chiar îți poți amenaja o sală de fitness, folosind accesorii și echipamente de sport profesionale, din oferta celor de la Nab.ro. Dintre aceste articole, cele mai folosite acasă sunt: bicicleta eliptică, banda de alergat și mers, mingea de fitness, salteaua de gimnastică, etc. 

Iată care sunt cele mai populare 7 sporturi, pe care le poți practica și acasă:

1. Exerciții de mobilitate

Pentru a face exerciții de mobilitate acasă, îți sugerăm să urmărești clipuri video cu instrucțiuni de pe YouTube. O cameră spațioasă poate fi un loc de antrenament foarte bun pentru exercițiile de acest fel. Nu trebuie să ai echipamente deosebite pentru acest sport, doar eventual anumite accesorii, cum ar fi: 

  • Roată de yoga pentru diverse exerciții de întinderi
  • Saltea de yoga pentru protejarea spatelui în timpul exerciților realizate la sol
  • Inel cu mânere care se folosește la tonifierea mușchilor corpului
  • Cărămidă yoga, suport yoga pentru genunchi, inel pentru diverse exerciții de mobilitate
  • Curea pentru posturi de yoga și altele. 

2. Dansul

Dansul este foarte relaxant și poate fi practicat și acasă. Poți încerca diferite tipuri de dans, cum ar fi: balet, dans modern, Zumba, dans din buric, cha cha, mambo, salsa, hip-hop, reggaeton, merenque, etc. Pentru a te distra mai mult acasă, îți sugerăm să alegi Zumba, sau un dans pe ritmuri latine. 

Dacă vei practica Zumba poți folosi și gantere ușoare care sunt utilizate în anumite programe speciale ale acestui dans. Zumba oferă multe beneficii asupra sistemului muscular, respirator și cardiovascular. Dacă vrei să slăbești, practică Zumba, pentru că stimulează metabolismul și ajută la reducerea colăceilor din jurul taliei. 

3. Antrenament cardio

Un astfel de antrenament se poate realiza acasă și ajută la arderea grăsimior. Este suficient să faci un antrenament cardio timp de 30 de minute, în fiecare zi, pentru a-ți îmbunătăți forma fizică. Poți face de exemplu exerciții de fitness sau poți sări coarda. Pentru asta ar trebui să achiziționezi un aparat de fitness individual, o bandă de alergare și o coardă de sărit

4. Antrenament de forță

Când începi un antrenament de forță acasă, ai nevoie și de anumite articole sport (ex. aparat antrenament, echipament box, aparat de tracțiuni, gambe, genuflexiuni) sau de câteva gantere. Astfel de antrenamente te ajută să-ți tonifici și să-ți dezvolți mușchii, să-ți crești forța și rezistența corpului. Poți face și exerciții simple: genuflexiuni, flotări, etc. 

5. Stretching

Exercițiile de stretching sunt excelente pentru sănătate, ajută la slăbit, la eliminarea colăceilor din jurul taliei, la calmarea durerilor de umeri, spate sau din alte zone ale corpului. Ele se pot face și acasă și nu necesită echipamente speciale. Ai nevoie doar de o saltea de gimnastică, pentru a-ți proteja spatele, în timpul exercițiilor. 

6. Întinderea

Aceste exerciții sunt recomandate acasă, pentru că încălzesc corpul, cresc mobilitatea articulațiilor, calmează durerile și au efect bun asupra ligamentelor. 

7. Pilates

Un program de Pilates se poate realiza oricând acasă, în timpul liber. Aceste exerciții sunt benefice pentru starea mentală și fizică a corpului, reprezintă de fapt un fel de terapie pentru întregul organism. Prin antrenament Pilates se tonifică musculatura și se corectează postura corpului. Dacă se practică în mod frecvent, exercițiile te ajută să-ți menții tonusul muscular și să ai un corp echilibrat cu abilități sportive îmbunătățite. Această terapie este recomandată acasă pentru că ajută și în recuperarea condiției fizice, în ameliorarea durerilor (ce apar în cazuri de spondiloză, osteoporoză, osteoartrită). 

În acest an, întoarcerea la sală poate fi un coșmar, de aceea amenajarea unei săli de sport acasă este cea mai bună soluție, pentru a scăpa de kg în plus, acumulate din cauza meselor copioase în perioada sărbătorilor de iarnă. Asta înseamnă să folosești și anumite echipamente și articole sport care te vor ajuta să faci multe exerciții pentru tonifierea musculaturii corpului în mod mai eficient. În loc să-și soliciți corpul prin exerciții realizate în exces, mai bine folosești un aparat de fitness cum este de pildă o bandă de alergat și de mers multifuncțională care te va ajuta să-ți reduci numărul de calorii și astfel să ai o siluetă mai frumoasă.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Advertorial