7 motive pentru a consuma lactate

Nu puțini sunt cei care consumă zilnic sau măcar de câteva ori pe săptămână produse lactate. Unul dintre motive este, bineînțeles, gustul acestora, dar, pe lângă asta, consumul de lactate poate avea multe beneficii pentru sănătatea ta. Mai jos vei descoperi care sunt acestea și de ce ar trebui să consumi lactate, dacă nu o faci deja. 

  1. Sunt o sursă bună de nutrienți 

Unul dintre motivele pentru care produsele lactate nu ar trebui să lipsească din dieta ta este acela că fac parte din categoria alimentelor bogate în nutrienți. Consumul acestora îți oferă acces la o sursă excelentă de vitamine, minerale, probiotice, antioxidanți și mulți alți nutrienți esențiali.[2] 

Atenție însă și la ce fel de lapte este folosit pentru fabricarea lor. De exemplu, laptele de vacă bio, provenind de la animale hrănite cu iarbă, poate avea cu până la 92% mai mulți acizi grași Omega-3 decât laptele de la vaci crescute în mod convențional. Deci, fie că este vorba de rulade de cașcaval afumat, telemea, iaurt sau alte lactate, asigură-te că alegi produse bio.[2]

  1. Ajută la menținerea sănătății oaselor

Calciul este un mineral vital pentru sănătatea oaselor, iar lactatele sunt o sursă bună de calciu, recomandându-se consumul a 2-3 porții de astfel de produse pe zi.  Printre beneficiile asociate cu consumul unor astfel de produse se numără îmbunătățirea densității osoase, reducere riscului de fracturi la persoanele în vârstă și de dezvoltare a osteoporozei. În plus, pe lângă calciu, produsele lactate mai conțin proteine și fosfor, necesare și ele pentru menținerea sănătății oaselor.[2]

  1. Contribuie la reducerea riscului de obezitate 

Produsele lactate pot avea efecte pozitive și asupra greutății corporale. Combinate cu o dietă cu conținut redus de calorii, acestea pot contribui la reducerea masei de grăsime și a circumferinței taliei și la creșterea masei corporale slabe. De asemenea, există studii ce au arătat că diferite tipuri de iaurt pot ajuta la prevenirea factorilor de risc ai sindromului metabolic, cum ar fi obezitatea, hipertensiunea arterială și nivelurile ridicate de zahăr și trigliceride din sânge.[2]

  1. Ajută la reducerea riscului de apariție a diabetului 

Unele  produse lactate, datorită compoziției lor nutritive, ar putea contribui și la reducerea riscului de a dezvolta diabet. Este și cazul iaurtului, care, printre altele, conține calciu și magneziu, minerale a căror lipsa a fost asociată cu rezistența la insulină. De asemenea, proteina din zer are un efect pozitiv asupra producției de insulină și poate contribui la scăderea nivelului zahărului din sânge, ca de altfel și probioticele din iaurt.[2]

  1. Ar putea contribui la îmbunătățirea sănătății inimii 

Produsele lactate fermentate, precum iaurtul sau chefirul, pot avea anumite beneficii și când vine vorba de sănătatea inimii. Consumul unor astfel de produse a fost asociat cu scăderea nivelului de colesterol LDL (colesterolul rău) și reducerea riscului de dezvoltare a hipertensiunii arteriale și a altor boli cardiace.[2]

  1. Ajută la îmbunătățirea sănătății digestive 

Probioticele din produsele lactate sunt aliați puternici și când vine vorba de sănătatea noastră digestivă. Ele ajută la reglarea tranzitului intestinal și pot contribui la reducerea riscului dezvoltării anumitor afecțiuni.[1]

  1. Sunt ușor de încorporat în dieta 

Dată fiind varietatea de produse lactate la care avem acces, este foarte ușor să găsim modalități de a le include în dieta noastră. Iaurtul, de exemplu, este o gustare pe care mulți o apreciază, în timp ce telemeaua poate fi consumată ca atare sau adăugată în diverse salate sau alte preparate culinare.[1]

Produsele lactate conțin mulți nutrienți esențiali organismului nostru. După cum am văzut mai sus, există numeroase motive pentru a le consuma, de la potențiale beneficii pentru sănătate până la ușurința cu care pot fi incluse în dieta noastră.  Nu uita însă că este de preferat să optezi pentru produse bio oricând este posibil. 

Bibliografie: 

  1. „Dairy.' Healthyeating.org, 2022, www.healthyeating.org/nutrition-topics/general/food-groups/dairy. Accessed 21 Dec. 2022.
  2. Lang, Ariane. „All You Need to Know about Dairy in Your Diet.', Healthline Media, 19 Nov. 2021, www.healthline.com/nutrition/is-dairy-bad-or-good. Accessed 21 Dec. 2022.

Sursa foto: Freepik

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Kudika
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Advertorial