5 metode simple și eficiente de relaxare după un an greu

Cu toate problemele sale economice, sociale și politice internaționale, anul acesta a fost un an greu pentru mulți dintre noi. Am fost puși la încercare în diverse moduri așa că nu este de mirare că ne simțim epuizați fizic și emoțional.

Dacă și tu simți la fel, iată câteva modalități simple prin care poți să îți oferi un moment de respiro înainte de a trece în noul an. Și asta chiar în confortul propriei case și fără a cheltui nimic.

Momentul de beauty

De multe ori, în timpul anului, facem anumite lucruri forțați de împrejurări. De aici rezultă multă tensiune și stres. 

Oferă-ți spațiu să faci și ceea ce îți face plăcere. Poți începe cu răsfățul necesar pentru a te simți bine în propria piele. Alege o activitate de înfrumusețare care te încântă și care te relaxează în același timp:

  • Un serum sau o cremă cu textură fină care îți mângâie pielea; 
  • O mască nutritivă și aromată care îți hrănește părul și îți oferă o senzație de prospețime;
  • Oja ta favorită;
  • Un machiaj care te flatează și îți scoate în evidență frumusețea. 

Și pentru ca magia să fie completă folosește acel parfum aparte care te face să te simți unică și specială, de exemplu, dolce gabbana the one.

În ceea ce privește vestimentația, alege ceva ce nu porți în fiecare zi. Poți îmbrăca ceva sexy și feminin sau niște haine comode și confortabile, nu contează. Important e ca ținuta să îți aducă un zâmbet de încântare pe chip.

Dormi, citește, privește un film amuzant

Stresul și ritmul alert în care se succed activitățile cotidiene pot conduce la oboseală cronică. De aceea, este bine să oferim corpului și sistemului nostru nervos momente de repaus în care să se refacă. 

Apelează la câteva activități plăcute care să te destindă:

  • Prepară o băutură caldă (o cană de cacao cu lapte, un ceai aromat, o cafea, un vin fiert) și așază-te pe fotoliu cu o pătură pufoasă și cartea aceea care așteaptă de ceva vreme să fie citită;
  • Urmărește un film relaxant sau ceva amuzant, de exemplu, o comedie sau un moment de stand-up. Râsul are nenumărate efecte benefice; 
  • Și dacă oboseala anului își spune cuvântul și tot ce îți dorești e să dormi, atunci exact asta trebuie să faci. Multe studii vorbesc despre importanța somnului în refacerea și funcționarea corectă a organismului.

Dansează

Dansul oferă o multitudine de beneficii pentru sănătatea fizică și emoțională: combate stresul, crește nivelul de energie și bună dispoziție, previne depresia, îmbunătățește rezistența fizică, întărește sistemul imunitar, stimulează memoria și previne bolile cardiace. 

Așadar, ascultă muzica favorită și lasă-ți corpul să se exprime exact așa cum dorește. Nu te cenzura, nu există mișcări corecte sau greșite. Dă-ți voie să uiți de griji, lasă-te purtată de ritmul muzicii și simte-te liberă. 

Scrie în jurnal

Scrisul în jurnal ajută la conectarea cu propriul univers interior și la gestionarea stresului. De asemenea, este folositor pentru a pune ordine în gânduri și pentru a obține mai multă claritate asupra situațiilor de viață.

Scrie liber și nu te lăsa intimidată de stilul în care crezi că ar trebui să formulezi frazele. Nu contează deloc acest aspect (după ce ai terminat poți chiar să arunci hârtia). Important este să îți oferi un spațiu în care să exprimi ceea ce simți. Nu te judeca, poartă-te cu blândețe și înțelegere față de tine însăți. Lasă pe hârtie gândurile și emoțiile care te încarcă și eliberează-te de ele.

Poți crea și o listă care să cuprindă reușitele tale din ultima vreme. Nu e acum momentul pentru modestie, sigur faci diverse lucruri bune în fiecare zi. Perfecționismul este epuizant și nesănătos, așadar nu fi exigentă cu tine: notează-ți cu mândrie micile sau marile tale reușite și punctele forte de tot felul.  

Lasă-ți sufletul să aleagă

Fiecare dintre noi știe cel mai bine care este acel lucru pe care își dorește de mult să îl facă. Ascultă-ți vocea interioară pentru un moment. Poți alege să:

  • Faci yoga, o tehnică de respirație sau meditație (sunt excelente pentru relaxare);
  • Chemi o prietenă pe la tine; 
  • Desenezi, pictezi, scrii sau cânți;
  • Te joci cu animalul de companie;
  • Te ocupi de un hobby pe care l-ai tot amânat.

Perioadele de repaus sunt necesare deseori de-a lungul anului și nu doar la sfârșitul acestuia. Fii blândă și înțelegătoare cu tine însăți și oferă-ți des mici bucurii pentru minte, corp și suflet.

Sursă imagine:  gpointstudio pe Freepik.com

(P) Material publicitar realizat împreună cu Douglas.ro

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Kudika
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Advertorial