5 metode simple ca să mănânci mai sănătos

Alimentația sănătoasă ne preocupă tot mai mult și suntem atenți la ce mâncăm, dar și la metodele de preparare. Ne selectăm cu grijă alimentele și avem grijă să le gătim în așa fel încât să-și păstreze cât mai mult din substanțele nutritive pe care le au în stare proaspătă. Dacă te interesează să te hrănești cât mai corect, noi venim în ajutorul tău și îți oferim o listă cu 5 metode de gătit sănătoase.

Deshidratarea

Deshidratarea este, de fapt, o metodă de conservare naturală a alimentelor, adoptată la scară largă de adepții unui stil de viață sănătos. Prin deshidratare, fructele, legumele și carnea își păstrează enzimele, vitaminele și mineralele. Cu un deshidrator îți poți pregăti gustări sănătoase pe care să le ai atunci când te uiți la un film sau pentru pachețelul pe care îl iei la serviciu. Mai mult, dacă ajungi la concluzia că ai prea multe alimente în frigider care ar putea să se strice în scurt timp, le poți salva deshidratându-le. Pe blogul Hendi vei descoperi un ghid complet despre deshidratarea alimentelor.

Fierberea

Fierberea este o metodă clasică de gătire prin care poți evita adaosurile de grăsimi. Prin fierbere, substanțele nutritive ajung în apă, iar dacă pe tine te interesează, de exemplu, să ai o garnitură din legume fierte, apa respectivă o poți folosi pentru gătirea altor alimente, cum ar fi orezul sau pastele. Evident, prin fierbere îți poți pregăti diverse supe, care vor îngloba în ele toate vitaminele și minerale din ingredientele folosite.

Gătirea la abur

Este, de asemenea, o metodă clasică de gătire, prin care îți poți pregăti rapid legume, carne albă sau pește. Prin gătirea la abur, alimentele își păstrează și nutrienții solubili, cum ar fi vitamina B sau C, pe lângă toate celelalte componente importante pentru o alimentație sănătoasă. 

Gătirea la cuptor

Marele avantaj al gătirii la cuptor este că poți elimina complet adaosul de ulei sau grăsime. De exemplu, îți poți face o friptură adăugând în tavă doar puțină apă, bineînțeles, după ce ai condimentat carnea. Mai mult, căldura cuptorului va topi grăsimea din interiorul cărnii. 

Prăjirea cu aer

Prăjirea cu aer este o metodă relativ nouă de gătire, dar care a câștigat deja foarte multă popularitate. Ai nevoie, însă, de o friteuză specială. Gătite prin această metodă, alimentele își păstrează proprietățile nutritive, dar și aroma. În plus, se pregătesc mai repede și fără să adaugi ulei sau grăsime. Îți poți prăji cu aer carne și legume și poți găti o mulțime de preparate. În acest material vei descoperi zeci de rețete interesante.

Foto: Unsplash

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Advertorial