4 recomandări de amenajare și organizare a biroului
E de necontestat faptul că productivitatea la locul de muncă este influențată – printre altele – și de modul de amenajare a spațiului de lucru. Când îți petreci câteva ore zilnic stând în spatele unui birou, trebuie să ai parte de tot confortul și de un ambient cât mai plăcut.
La fel de importantă este și latura practică, pentru că spațiul de lucru trebuie astfel organizat încât să-ți asigure acces facil la documentele și echipamentele pe care le folosești în activitatea de zi cu zi.
Dacă simți că biroului tău îi lipsește ceva din toate acestea, te ajutăm cu câteva sfaturi să îl pui la punct.
Păstrează spațiul cât mai aerisit
Este de preferat ca mobilierul din birou să se reducă la strictul necesar și să fie amplasat lângă pereți. Aceasta este una din cele mai bune soluții de amenajare a biroului, pentru că îți lasă suficient spațiu de mișcare și te face să te simți mai confortabil. Nu are rost să încarci încăperea cu piese de mobilier de care nu ai neapărată nevoie sau cu mobilier masiv, care ocupă mult spațiu.
Cel mai bine este să alegi un ansamblu pentru birou, cu piese de dimensiuni adaptate spațiului în care lucrezi.
Alege cel mai comod scaun
Pentru că tot am amintit de mobilier de birou, trebuie să știi că cea mai importantă piesă este scaunul. Acesta trebuie să-ți asigure maximul de confort pentru că în el îți petreci cea mai mare parte a programului de lucru.
Deși mulți o consideră relaxantă, poziția șezând nu este chiar cea mai sănătoasă, pentru că exercită o presiune suplimentară asupra coloanei vertebrale. Oricine va sta așezat în scaun câteva ore își va da seama de aceasta, pentru că după senzația inițială de relaxare încep să apară disconfortul și durerile de spate.
De aceea, este important să îți alegi un scaun ergonomic, în care să te simți cât mai confortabil. Acesta trebuie să-ți asigure o bună susținere a coloanei la nivelul lombar și să-ți permită să adopți o postură corectă atunci când lucrezi.
Asigură-te că spațiul de lucru e bine iluminat
Ideal este ca biroul să beneficieze de cât mai multă lumină naturală, pentru că s-a dovedit că aceasta ajută angajații să dea cel mai bun randament. O fereastră mare și neobturată de copaci sau alte clădiri este de mare ajutor în acest sens, așa că trebuie să mergi pentru această variantă dacă ai posibilitatea de a alege.
Dacă ți s-a repartizat un birou cu ferestre normale, nu e nicio tragedie pentru că și acestea îți pot asigura suficientă lumină naturală.
Important este ca masa de lucru să fie amplasată cât mai aproape de fereastră, pentru a beneficia din plin de lumină. În cazul în care lucrezi până târziu, ai nevoie de o lampă de birou, care se amplasează în partea stângă. Astfel, lumina va cădea direct pe suprafața de lucru, fără a fi obturată de corp atunci când scrii.
Organizează documentele pe categorii
Când ai nevoie de un document, este mai bine să știi exact de unde să-l iei, în loc să întorci dulapurile și sertarele pe dos. De aceea, pentru a face economie de timp și a te scuti stres, îți recomandăm să organizezi documentele pe categorii și să etichetezi fiecare dosar, pentru a știi ce conține.
De asemenea, la fel de util este îți păstrezi pe birou doar documentele de care ai nevoie și să le pui la loc în dulap imediat după ce ai terminat treaba cu ele. În acest mod, nu îți aglomerezi masa de lucru și găsești mai ușor documentele cu care trebuie să lucrezi.
Sunt sfaturi simple dar eficiente, iar de acest lucru te vei convinge dacă le vei da curs fără întârziere.