4 aspecte de care să ții cont când te pregătești pentru o ieșire în aer liber

O plimbare în aer liber este mai mult decât o activitate plăcută sau un moment de relaxare. Mersul, chiar dacă la viteze mai mici, este o formă ideală de mișcare, ce oferă multe beneficii pentru organism, atât la nivel fizic cât și psihic. Ideal ar fi ca orice persoană care nu face alte exerciții fizice, să includă o plimbare în rutina zilnică. Având o intensitate scăzută, plimbarea nu afectează articulațiile, dar ajută la menținerea unei stări adecvate de sănătate. 

O ieșire în aer liber este cu atât mai agreabilă atunci când are loc în compania unui prieten, astfel încât pot fi dezbătute subiecte de interes ori pot fi rememorate amintiri dragi. Dacă nici tu, la fel ca majoritatea persoanelor nu ți-ai pus problema că s-ar putea să mergi incorect, trebuie să știi că este important să îți verifici mereu postura și modul în care pui talpa pe pământ. În acest fel vei reuși să:

  • îți păstrezi coloana vertebrală dreaptă, iar oasele și articulațiile vor fi aliniate corespunzător
  • eviți uzura prematură a ligamentelor și articulațiilor
  • eviți durerile de spate 
  • reduci oboseala și durerile musculare

Iată care sunt principalele aspecte de care trebuie să ții cont atunci când te decizi să ieși la o plimbare în aer liber:

  1. Folosește întotdeauna crema cu factor de protecție

Dacă plimbarea ta are loc în timpul zilei, crema de protecție împotriva razelor UV nu trebuie să lipsească indiferent de anotimp. O poți găsi în numeroase variante la farmacia Dr.Max și este recomandat să o utilizezi chiar și atunci când când cerul este înnorat, deoarece razele UV tot acționează, iar pielea poate fi afectată. În zilele cu soare puternic alege un factor de protecție ridicat și aplică crema cu cel puțin 30 de minute înainte, pe toate zonele care nu sunt acoperite de haine, inclusiv pe față și pe buze. 

  1. Stai drept

O poziție verticală corectă presupune ca bărbia să fie paralelă cu solul, iar urechile să fie aliniate deasupra umerilor. Îndemnul pe care îl auzeai mereu la ora de sport, se aplică și acum și în toate momentele când mergi pe jos. 'Capul sus, spatele drept, privirea înainte' este tot ceea ce trebuie să ai în minte atunci când te plimbi, pentru ca această activitate să aducă cele mai mari beneficii corpului tău. 

  1. Bea apă în timpul plimbării

Hidratarea ar trebui să fie o preocupare majoră pentru tine, iar momentul plimbării nu face excepție. Ideal este să începi să bei apă cu trei ore înainte de începerea plimbării, deoarece vei ajuta la lubrifierea articulațiilor, iar mușchii vor fi alimentați cu nutrienții necesari pentru a susține efortul. În plus, un aport adecvat de apă ajută la menținerea temperaturii potrivite a corpului. Deshidratarea poate avea simptome foarte neplăcute, de la crampe musculare la amețeli și chiar leșin. (sursa)

  1. Folosește o pereche de pantofi de sport comozi

Chiar și atunci când faci doar câțiva pași, trebuie să fii încălțat cu o pereche de pantofi comozi, care să permită picioare o poziție confortabilă. Orice model care nu susține bine talpa și degetele, poate provoca rosături sau chiar alunecări și accidentări. Investiția într-o pereche de pantofi de sport de calitate nu este una majoră, dar este pe termen lung. Te vei putea bucura de plimbări plăcute chiar și câțiva ani, purtând aceeași pereche de pantofi comozi și de calitate. 

Dacă îți dorești beneficii sporite de la plimbarea ta în aer liber, încearcă să grăbești pasul, astfel încât să ajungi la un nivel la care ai putea să vorbești, dar nu ai putea să cânți. Este momentul în care pulsul tău începe să crească, iar în organism se pornesc multe procese care ajută la îmbunătățirea stării generale de sănătate. 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Kudika
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Advertorial