3 idei de mic dejun sănătos pentru mamele ocupate

Odată cu venirea pe lume a unui copil, prioritățile familiei se schimbă iremediabil. Indiferent de momentul zilei, cel mic devine centrul universului tău, ceea ce înseamnă că trebuie să-i dedici o mare parte din timp. Fie că este vorba despre pregătirea meselor, plimbări recreative prin parc sau sesiuni de joacă, atenția îți va fi îndreptată în direcția prichindelului și a stării sale de satisfacție. Însă, așa cum este important să îi oferi copilului tău o dietă echilibrată, încearcă să ponderezi balanța, astfel încât să incluzi și alimentația ta pe lista de priorități. Chiar dacă ți se pare că timpul acționează, mai degrabă, în defavoarea ta, ai la îndemână câteva idei rapide și practice pentru prepararea unui mic dejun sățios, gata în mai puțin de 10 minute. 

  • Terci de ovăz sau porridge

Originar din Europa de Nord, terciul de ovăz a devenit, în scurt timp, unul dintre cele mai populare rețete pentru micul dejun. Pe lângă faptul că îl poți prepara destul de ușor, folosind un mix de cereale, îl poți include în orice moment al zilei, fie ca fel principal sau desert. Astfel, pentru a găti un terci de ovăz delicios, poți începe cu ingredientele de bază – fulgi de ovăz, apă, sau, după preferință, lapte sau lapte vegetal. Cum începe magia terciului? Simplu:

  • Fulgii de ovăz se pun la fiert, împreună cu apa sau laptele, într-o oală de mici dimensiuni, la foc mediu.
  • Compoziția se amestecă încontinuu, pentru a se omogeniza și a evita ca preparatul să se lipească de oală.
  • După 5-6 minute, consistența terciului ar trebui să se schimbe, ceea ce înseamnă că masa ta este aproape gata. Poți adăuga apă sau lapte, în funcție de consistența pe care ți-o dorești.
  • Terciul de ovăz se poate servi în orice combinație vrei – cu scorțișoară, ciocolată, unt de arahide, fructe sau nuci.

Desigur, există și posibilitatea ca terciul să fie preparat peste noapte. Într-un recipient de sticlă, adaugă fulgii de ovăz, alături de apă sau lapte și restul ingredientelor preferate, amestecă-le bine și depozitează porridge-ul în frigider. Dimineața te vei bucura de un mic dejun proaspăt și consistent!

  • Budinca de chia

Rămânem în zona rețetelor ușor de pregătit, cu un ingredient bogat în fibre, proteine, grăsimi sănătoase, zinc, potasiu și vitamine – chia. Semințele de chia conțin antioxidanți, contribuie la reducerea riscului de apariție a bolilor cardiovasculare, datorită conținutul ridicat de proteine și Omega 3, și ajută la buna funcționare a digestiei, prin intermediul proprietățile detoxifiante. Sățioasă și interesantă din punct de vedere vizual, budinca de chia se pregătește seara, urmând ca dimineața să te bucuri de un mic festin culinar:

  • Într-un recipient din sticlă, pune semințele de chia împreună cu laptele preferat (poate fi chiar și vegetal).
  • Adaugă în acest mix, după gust, scorțișoară, miere, cacao sau esență de vanilie.
  • Ține recipientul la frigider minimum 4 ore sau întreaga noapte. Budinca se poate servi cu fructe.
  • Toast cu pâine integrală, ouă și avocado

Considerat un superaliment de către nutriționiști, fructul de avocado include printre proprietățile sale fibre, acid folic, magneziu, fier, potasiu, antioxidanți și o mulțime de vitamine benefice pentru corp: A, B5, B6, C, E și K. Folosit în combinație cu ouă, o sursă bogată de proteine, vei obține un preparat sărac în carbohidrați și grăsimi, dar delicios. Modul de pregătire rămâne la alegerea ta, deoarece poți opta pentru diferite metode de a găti ouăle. Spre exemplu, pentru un toast cu ouă amestecate (tip scrambled):

  • Curăță fructul de avocado copt și mărunțește-l cu ajutorul unei furculițe într-un bol. În această combinație poți adăuga sare, lămâie, praf de usturoi și roșii tăiate mărunt.
  • Într-o tigaie, toarnă o lingură de ulei de măsline, iar când acesta s-a încins, pune două ouă și amestecă-le încontinuu, până când capătă o culoare aurie.
  • Pe o felie de pâine, întinde compoziția de avocado, apoi ouăle, iar la final le poți decora cu puțină brânză.

Așadar, următoarea dată când ești tentată să sari peste micul dejun, ignoră acest gând. Ai la dispoziție o mulțime de variante sănătoase și rapide, cu ingrediente pe care le găsești, cu siguranță, mereu în frigider. Lasă-ți imaginația să gătească pentru tine!

Sursă foto: Unsplash

(P) Material publicitar realizat împreună cu Mega Image

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Advertorial