3 aspecte importante de care să ții cont în gestionarea problemelor la premenopauză

Oboseală, bufeuri, tulburări de somn, iritabilitate, uscăciune vaginală – neplăcerile legate de premenopauză sunt, cu siguranță, numeroase. Dacă unele simptome sunt tratabile doar cu terapie de substituție hormonală, altele pot fi combătute sau limitate cu ajutorul unor metode naturale. Iată mai jos trei aspecte importante de care să ții cont în gestionarea problemelor care apar la premenopauză.

Protejarea ficatului

Din cauza dezechilibrelor hormonale, cu încetinirea producției de progesteron și creșterea celei de estrogen, ficatul va fi suprasolicitat. Primul lucru de care trebuie să ai grijă este să bei suficient de multă apă, pentru a promova în special eliminarea toxinelor din corp. Dacă nu-ți place apa simplă, o poți parfuma cu felii de lămâie, alte fructe proaspete ori castravete. O dietă echilibrată este esențială pentru sănătatea noastră și a ficatului. Multe alimente ar trebui să fie evitate pentru a-ți proteja ficatul, iar printre acestea se numără cele procesate, bogate în sare, zahăr și grăsimi. De asemenea, este recomandat să limitezi consumul de cafea, ceai negru și alcool, care cresc aciditatea în organism, sursă a inflamațiilor. Mizează pe multe fructe și legume proaspete, proteine din carne albă, ouă și lactate cu conținut scăzut de grăsimi. O cură cu supliment ficat cu fosfolipide esentiale poate să susțină regenerarea, detoxifierea și protecția hepatică.

Susținerea articulațiilor

Odată cu înaintarea în vârstă, masa cartilajului se reduce ireversibil. De aici și importanța de a avea grijă de articulații cât mai curând posibil, de îndată ce femeia ajunge la premenopauză. Anumite persoane prezintă o probabilitate mai crescută de a avea probleme cu articulațiile. Este vorba despre cele ale căror părinți au suferit de osteoartrită, cele supraponderale, care au trecut prin mai multe sarcini ori printr-un accident care le-a afectat una sau mai multe articulații. Iată câteva metode pentru susținerea articulațiilor:

  • O dietă echilibrată, bogată în antioxidanți și nutrienți esențiali, ajută la menținerea articulațiilor în stare bună și la întârzierea efectelor îmbătrânirii. Legumele și fructele cât mai colorate, în special cele crucifere, precum varza, conopida și broccoli, au efect antiinflamator și contribuie la prevenirea problemelor articulațiilor. 
  • Tot efect antiinflamator are ceaiul verde sencha, în timp ce curcuma previne demineralizarea oaselor. 
  • Anumite suplimente alimentare, precum glucozamina si condroitina, sunt utile pentru gestionarea durerilor articulare. Antioxidanții, precum vitamina E și C, au efecte anti-îmbătrânire și sunt buni pentru inimă, articulații și mușchi.
  • Sporturile care se potrivesc cel mai bine sunt ciclismul, gimnastica aerobică și acvatică și înotul, pentru că nu pun multă presiune pe articulații, dar permit menținerea flexibilității și susțin mușchii. 

Prevenirea osteoporozei

Nu numai articulațiile au de suferit, ci și oasele în sine. Scăderea nivelului de estrogen este asociată cu reducerea densității osoase, astfel încât apare un risc mai mare de fracturi. Potrivit specialiștilor, una din trei femei este predispusă la osteoporoză la premenopauză și ulterior. Îmbunătățirea stilului de viață în general, prin modificări aduse în dietă și practicarea unor activități sportive, poate să prevină instalarea osteoporozei. Alimentele bogate în calciu și vitamina D susțin sănătatea oaselor și le găsești în lactate, legume cu frunze verzi și pește. Expunerea la soare, dimineața, când razele nu sunt atât de puternice, favorizează producția de vitamina D. Limitarea consumului de cafea, alcool si alimente acide este utilă, de asemenea, pentru protejarea scheletului. Osteoporoza este o boală care se manifestă foarte târziu, deci este important să se facă regulat teste de densitate osoasă, la recomandarea medicului. 

Primele semne ale premenopauzei sunt asociate frecvent cu întrebări privind înaintarea în vârstă. Nu este atât de ușor să treci peste faptul că intri într-o nouă etapă a vieții. Iar dezechilibrul hormonal poate duce la o oboseală mai mare. Acum este momentul să înveți să te relaxezi și să ai mai multă grijă de tine, pentru a te simți bine în pielea ta. 

Sursa foto: Pexels

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Advertorial