(P) Unde se duc like-urile când se duc?
Știi tu, like-urile alea pe care te-ai chinuit să le obții cu apusul perfect. Ochii-inimioară care zboară prin telefon când încadrezi perfect un puppy în verticala din story — fix de la oamenii de la care (te) aștepti, nu? Love love love #perfectsummer #perfectholiday până când te prinzi că nu-ți mai amintești mare lucru din vacanță, că ai stat mai mult cu ochii în <3 <3 <3 Unde se duc like-urile după ce am fost validați de tot internetul? Ne face asta mai fericiți? Mai împliniți? Mai încrezători în noi înșine? Mai pregătiți pentru greutățile vieții' sau măcar pentru deadline-urile de mâine?
E foarte puțin probabil. E posibil să se întâmple fix invers — în goana după like-uri și inimioare, să uităm să fim noi înșine. Și în loc să ne trăim viața așa cum vrem, așa cum ne vine, fără presiunea social media, pierdem timp —mult timp— mimând viața „perfectă', aia care dă bine la cadru.
Când începem să simțim presiunea perfecțiunii, uităm să fim #pebune, începem să fabricăm false realități și să le afișăm. Sigur, orice consum în exces al social media duce la efecte adverse precum low self-esteem, depresie. Imperiul social fakeness generează milioane de anxietăți și frustrări pe minut. Ne pierdem verticalitatea pentru că am ajuns să croppuim tot ce era în orizontală și nu ne avantaja pentru o verticală perfectă pentru rețelele sociale și uităm deseori să fim reali, #pebune.
Social media ne-a transformat viețile, e principala sursă de informare, ne ajută să ne conectăm cu ceilalți, ne face aware, ne face să simțim că aparținem, că putem comunica, că ne putem implica. Social media nu e bau-bau, nu e totul fake, dar nu e chiar viața adevarată. Un post, oricât de perfect', e doar o clipă din viață, un instantaneu reușit, de multe ori căutat, alteori nu. Prin urmare, e greu să mai fii #pebune într-o lume în care toți încearcă să fie #instaready. Așadar, viața nu e perfectă, oricât am încerca să păcălim asta în verticala story-ului. Ea e cu atât mai mișto cu cât e #pebune. La concluzia asta ajunge după multe dialoguri interioare și Lia – personajul principal din The CROPPERS. Însăși cea care gândise business-ul care ajută oamenii să-și atragă multe inimioare în social media, cosmetizându-le' imaginea. Descoperă-i revelația în ultimul capitol al noului serial #pebune de la KFC: