(P) Cum arată un plan de marketing online în 2020? Recomandarea Google în contextul Coronavirus

(P) Cum arată un plan de marketing online în 2020? Recomandarea Google în contextul Coronavirus

Marketingul online se schimbă, scopul și avantajele rămân aceleași. În funcție de tendințele fiecărui an în materie de tehnologie și de modul de utilizare a Internetului, strategia prin care îți promovezi business-ul în mediul digital poate căpăta noi valențe și perspective.

Așadar, pentru o afacere avantajoasă, este fundamental să ai un plan de marketing online actual, adaptat la noile trenduri, nevoi și cerințe! Iată ce ar trebui să aibă în vedere acesta, la ora actuală:

Generarea de lead-uri

Altfel spus, atragerea vizitatorilor cu adevărat interesați de oferta ta, care au calitatea de potențiali clienți! Nu mai este suficient să asiguri un trafic cât mai mare pe site-ul tău, dacă nu ai foarte bine definit publicul țintă căruia i te adresezi. În era diversității, acesta trebuie analizat atât din punct de vedere demografic, cât și în ceea ce privește comportamentul său pe Internet.

Cum ajungi la publicul tău țintă și ce caută el, mai exact? Acestea sunt întrebări obligatorii la care trebuie să îți răspunzi înainte de conceperea planului de marketing online.

Relevanța și calitatea conținutului

Experiența utilizatorului (UX) rămâne, în continuare, vitală! Astfel, asigura-te că site-ul tău este ușor de navigat, oferind o interacțiune pozitivă potențialului client. Este esențial ca site-ul să conțină informații complete despre serviciul sau produsul tău, iar modul în care sunt ,,ambalate aceste informații să fie unul atractiv.

Alege un limbaj simplu, cu elemente Call to Action, cât mai ușor de înțeles, și ai grijă ca fiecare pagină din site să aibă conținut unic. Concentrează-te pe cele mai relevante expresii-cheie pentru business-ul tău, în ceea ce privește căutările utilizatorilor pe Google, pentru a obține poziții fruntașe în SERP.

Optimizarea SEO

Ține cont de faptul că motoarele de căutare se dezvoltă permanent, iar Google continuă să fie lider absolut – inclusiv pentru utilizatorii din România care caută produse și servicii pe Internet. În plus, crearea de backlink-uri, prin asociearea brandului tău cu alte site-uri puternice, te va ajuta la creșterea popularității.

Așadar, alocă serviciilor SEO un rol important în planul tău de marketing online!

Optimizarea site-ului pentru mobil

Accesările și tranzacțiile efectuate prin intermediul smartphone-urilor au crescut exponențial. Astfel, în 2020, efectuarea acestor acțiuni de pe desktop a trecut oarecum pe plan secund. Drept urmare, încă un aspect esențial este optimizarea site-ului astfel încât acesta să fie mobile-friendly din toate punctele de vedere.

Prezența în social media

Rețelele de socializare au devenit, în ultimii ani, canale de marketing online extrem de avantajoase. Atât ad-urile plătite, dar mai ales menținerea comunicării cu publicul țintă printr-o pagină de Facebook, Twitter sau Instagram contribuie la succesul afacerii tale.

Menține comunicarea pe teme de interes și de actualitate, inclusiv în situații de criză, însă cu măsură și responsabilitate! Spre exemplu, în contextul pandemiei de Coronavirus și al răspândirii de informații false sau alarmante, Twitter sugerează brandurilor să nu facă abuz de acest subiect și să nu transforme situația dată într-o strategie de marketing online.

De asemenea, în această perioada delicată, Google My Business recomandă revizuirea profilului, astfel:

– actualizarea programului de lucru, în cazul în care acesta a suferit modificări;

– actualizarea datelor de contact, în special a numărului de telefon, astfel încât acestea să fie valabile;

– actualizarea descrierii business-ului, precizând dacă acesta este sau nu afectat de Coronavirus;

– informarea publicului despre măsurile de prevenție luate, prin intermediul Google Posts.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Huff
VIVA!
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Advertorial