(P) Ce presupune optimizarea SEO on page în planul de găzduire web?
Dacă vrei să lansezi un blog sau un magazin online pe un server de găzduire web, mai mult ca sigur știi deja faptul că este important să ai o strategie SEO bine pusă la punct. Acest lucru nu este atât de simplu precum pare, deoarece poziționarea pe Google depinde de un număr mare de criterii. Cu toate acestea, una dintre cele mai importante ramuri este optimizarea OnPage, care are legătură cu elementele interne din structura site-ului. Iată ce trebuie să știi despre asta!
Ce este SEO OnPage?
După cum sugerează și denumirea, SEO OnPage este o optimizare creată cu scopul de a îmbunătăți experiența de navigare a utilizatorului. La baza acesteia se află ceea ce ține de programare și arhitectură, precum și de copywriting. Ideea este de a convinge utilizatorii să dea click pe paginile tale și, odată ajunși pe site, să petreacă timp consumând conținutul pe care îl oferi.
În felul acesta, vei putea ocupa poziții de top în paginile cu rezultate ale căutărilor pe expresiile relevante pentru tine. Algoritmul Google este foarte complex, dar cine-l analizează atent observă care sunt cele 3 princpii fundamentale. Mai exact, este vorba de autoritate, încredere și relevanță. Cu cât acorzi mai multă importanță acestor trei factori pe serverul de gazduire web, cu atât îți va fi mai ușor să-i depășești pe ceilalți.
Ce presupune optimizarea în funcție de cuvinte cheie?
Cuvintele cheie sunt frazele pe care utilizatorii le introduc în motorul de căutare. Acestea pot fi atât informative, cât și tranzacționale. Cele din prima categorie nu au legătură cu vânzările, ci doar cu acumularea de date despre anumite subiecte. Cuvintele tranzacționale sunt de tipul „cumpăr casă' sau „livrare flori'. Majoritatea dintre acestea au un volum de căutări mare, însă este greu să ajungi popular cu ele. Dacă ești la început de drum, ar fi recomandat să mergi pe expresii de căutare specific, precum „cumpăr casă în Ploiești' sau „livrare flori București'. Pentru a te poziționa bine, folosește instrumente de analiză și vezi ce modificări poți face. Asigură-te că densitatea nu este una foarte mare și că ai materiale utile pentru vizitatori.
De ce să optimizezi titlul, descrierea și adresele URL pe serverul de găzduire web?
Meta titlurile și meta descrierile (pe scurt, meta tagurile) care apar în rezultatele căutărilor sunt foarte importante. Pe lângă faptul că Google le ia în considerare în procesul de ranking, acestea au legătură cu numărul de click-uri pe care-l vei obține și nu trebuie să fie generice. Transmite mesaje atractive, care să creeze curiozitate și să fie benefice pentru utilizator. Dacă adaugi cuvinte cu impact emoțional sau numere impare, vei fi surprins de nivelul de trafic pe care-l vei avea. Se recomandă că lungimea celor două meta taguri să nu fie foarte mare, deoarece nu se vor afișa în întregime. Poți verifica dacă se încadrează în snippet-ul din Google aici.
În ceea ce privește adresele URL, acestea ar fi bine să fie cât mai clare. Nu utiliza caractere speciale, ci doar cratime pentru separarea cuvintelor. Dacă este necesar, poți crea redirecturi 301 din paginile vechi către cele noi. Încadrează-te în 100 de caractere și, bineînțeles, nu uita să folosești cuvintele cheie selectate pentru fiecare pagină în parte.
Cât de mult contează viteza de încărcare?
Pe lângă elementele ce țin de conținut, timpul de răspuns joacă un rol important în succesul pe care-l vei obține pe termen lung. Dacă o pagină se încarcă în 3 secunde sau mai mult, vei pierde chiar și peste 50% dintre vizitatori. Prin urmare, măsoară intervalul cu un instrument precum Google Page Speed Insight și asigură-te că totul este în regulă. Acest aspect este influențat în mare măsură de serviciul de găzduire web. De aceea, este important să cumperi încă de la început servicii de hosting de calitate.