Cum sa ma port cu clientii in situatii delicate?
Draga Varonica,
Ma bucur ca mai exista angajati ca tine care sunt atat de implicati in ceea ce fac. Faptul ca o simti ca pe un repros inseamna ca iti pasa cu adevarat de jobul tau si de imaginea afacerii, insa ai grija sa nu cazi in extrema cealalta in care te invinovatesti personal prea aspru.
Clientii sunt extrem de carcotasi si vor gasi intotdeauna defecte cat de mici in munca ta … chiar daca tu o faci perfect. Chiar daca in unele cazuri sunt realitati, iar in unele cazuri sunt doar carcoteli, important este sa tratezi aceste probleme cu diplomatie si cu zambetul pe buze. Orice ai face trebuie sa ii arati clientului ca il respecti si ca esti pregatita in orice moment sa ii oferi serviciile de care are nevoie: reduceri, asistenta tehnica, bonusuri etc. In nici un caz sa il trimiti la concurenta pe un ton nepoliticos.
Daca nu poti sa ii oferi pretul pe care si-l doreste, demonstreaza-i intotdeauna ca pretul putin mai ridicat de la voi se compenseaza cu avantaje greu de refuzat. Aceste avantaje va trebui insa sa le gasesti tu, in functie de profilul si de produsele companiei pe care o reprezinti.
Asadar, mergi pe varianta de reduceri si de avantaje si nu te scuza niciodata in fata clientilor de pretul mare. Crede in el ca sa il poti vinde si gandeste-te ca raportul pret-calitate este unul perfect. Nu te simti vinovata pentru preturile din firma si ai incredere in abilitatile tale de comerciant.
Tine-ma la curent cu activitatea ta si spune-mi te rog daca te pot ajuta mai mult. Un an plin de realizari si spor la vanzari!