7 aspecte de care să ții cont pentru a-ți fi acceptat returul de către comerciant

Sursa foto: Pexels

Cumpărăturile online au devenit o opțiune populară pentru mulți consumatori. Varietatea mare de produse, lipsa presiunii din partea comercianților, posibilitatea de a compara prețurile, economia de timp, flexibilitatea sporită sau reducerile sunt doar câteva dintre motivele care îi fac pe oameni să comande ceea ce au nevoie de pe internet.

Cu toate acestea, se întâmplă uneori ca produsul primit să nu corespundă cu acela văzut în magazinul virtual sau să aibă o calitate inferioară. Sigur îți sună cunoscut acest lucru! Ce trebuie să faci pentru a-ți fi acceptat returul de către comerciant atunci când decizi că nu vrei să păstrezi bunurile primite? Iată câteva aspecte pe care trebuie neapărat să le ai în vedere:

Politica de retur a magazinului online

Dacă entuziasmul tău a fost ruinat de un produs nepotrivit sau care pur și simplu nu-ți place, verifică politica magazinului pentru a afla care sunt termenii și condițiile de retur. În general, comercianții care vor să ușureze situația clienților săi colaborează cu firmele de curierat pentru a le oferi modalități simple de înapoiere a produselor.

De exemplu, poți opta pentru un retur ușor prin rețeaua Cargus dacă expeditorul coletului are implementat serviciul de retururi al acestei companii sau chiar și dacă magazinul online nu menționează în mod specific nicio modalitate de retur.

Perioada în care poți returna produsul

Conform legii, bunurile achiziționate online se pot returna în termen de 14 zile calendaristice. Termenul decurge din momentul în care cumpărătorul intră în posesia fizică a produsului. Totuși, pentru că fiecare magazin poate avea propriile condiții privind dreptul de retur, ai în vedere să te încadrezi în perioada-limită menționată de comerciantul la care ai făcut comanda.

Excepțiile de la retur

Există unele situații când nu poți înapoia ceea ce ai cumpărat de pe internet. Pentru a te asigura că returul îți va fi acceptat, înainte de a plasa comanda, ai grijă să afli ce produse nu primește comerciantul înapoi. Poate fi vorba despre mărfuri care se deteriorează ori expiră repede, produse personalizate după cerințele tale, bunuri sigilate din motive de igienă și protecție a sănătății sau alimente.

Starea produsului comandat

Odată ce ai primit comanda, probează ori verifică produsul respectiv și, dacă decizi că nu o să-l păstrezi, apelează cât mai repede la dreptul de retragere. Urmele de uzură și deteriorare scad valoarea bunului, iar asta poate să însemne că nu-ți vei mai recupera toți banii plătiți. De obicei, produsele trebuie să fie returnate în starea în care au fost primite, cu toate accesoriile și ambalajul original.

Motivul returului

Legea menționează că un produs poate fi returnat magazinului online fără să fie necesară o explicație din partea cumpărătorului. Doar că se poate întâmpla să fii întrebat de către comerciant care este motivul înapoierii și ar fi indicat să menționezi ceva concret: produsul este defect, greșit, incomplet, nepotrivit sau de calitate îndoielnică. În cazul multor comercianți, este necesară completarea unui formular fizic sau online prin care îți exprimi dorința de retragere din contract.

Costurile de retur

Este esențial să iei în considerare și cheltuielile de transport atunci când vrei să returnezi un produs comandat online. În unele cazuri, comerciantul poate acoperi costurile, în timp ce în altele acestea vor fi suportate de către client. Totodată, află cum se va procesa returul și ce opțiuni ai în ceea ce privește rambursarea banilor sau înlocuirea produsului.

Anunțarea comerciantului

Pentru a beneficia de dreptul de retragere, trebuie să contactezi comerciantul înainte de a trimite produsul înapoi și să urmezi instrucțiunile acestuia cu privire la procesul de retur. În anumite situații, magazinul online poate oferi un formular de retur online sau un număr de autorizare a returului.

Dacă ții cont de aceste aspecte și respecți termenii și condițiile comerciantului, este probabil să ți se accepte returul și să primești rambursarea ori înlocuirea produsului într-un timp rezonabil. Informează-te cu privire la drepturile tale și păstrează numărul de urmărire al coletului deoarece te poate ajuta să soliciți ajutor în cazul în care acesta se pierde sau întârzie.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
ELLE
Publicitate
Unica.ro
VIVA!
substantial.ro
Retete
Baby
CSID
Kudika
Descopera.ro
Life.ro
Doctorul Zilei
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Advertorial