Zonele unde pui grăsime trădează problemele de sănătate

Zonele unde pui grăsime dezvăluie riscul de a dezvolta anumite afecțiuni. E un lucru știut: excesul de grăsime corporală este o veste proastă pentru sănătatea noastră. Dar un nou studiu sugerează că ar trebui să fii atentă la locația grăsimii tale, mai degrabă decât cantitatea acesteia.

Grăsimea subcutanată este grăsimea „mai sigură' care se află sub piele și de care este mai ușor de scăpat, în timp ce grăsimea viscerală este grăsimea corporală „periculoasă' sau „toxică', stocată mai adânc în organism, care ne afectează dimensiunea și forma și corpul nostru „Grăsimea viscerală este activă, ceea ce înseamnă că schimbă echilibrul chimic din corpul nostru și poate duce la boli cronice', arată medicul specialist Sarah Garsed. „De asemenea, acest tip de grăsime poate sta în jurul organelor noastre vitale, afectând capacitatea lor de a funcționa', adaugă cunoscuta specialistă. În plus, cele mai noi studii ale oamenilor de știință au descoperit că a avea cantități mici de grăsime așezate cu precădere în anumite „zone cu probleme' poate fi un semnal de alarmă tras de organism și ar trebui să ne îngrijoreze.

Zonele unde pui grăsime trădează problemele de sănătate: iată care sunt zonele corpului de care trebuie să ne îngrijorăm când vine vorba de depozitele de grăsime și ce încearcă ele să ne transmită.

Gât și față

Depozitarea grăsimii în exces în zona gâtului și a feței, ar putea fi un semn că ești expusă riscului de boli cardiovasculare.

Astfel, un studiu amplu realizat în Statele Unite a constatat că, cu cât gâtul este mai gros, cu atât este mai probabil să existe niveluri ridicate de LDL sau colesterol „rău', iar cercetătorii afirmă că o circumferință a gâtului de peste 35 cm pentru femei și 43 cm pentru bărbați indică un risc mai mare de boli de inimă și atac de cord. Dr. Sarah Garsed spune: „Grăsimea depusă pe gât poate, de asemenea, să exercite presiune asupra căilor respiratorii principale ale corpului, ceea ce îngreunează oxigenarea organismului. Acest lucru poate fi deosebit de rău noaptea, crescând riscul de apnee în somn, accidente vasculare cerebrale și depresie, ca să nu mai vorbim de faptul că respirația îngreunată îi face pe unii oameni să sforăie foarte tare.'

Sâni / Piept

O creștere a dimensiunii sânilor cauzată de depozitarea grăsimilor, atât la femei cât și la bărbați, este un semn de avertizare pentru riscul de cancer.

„Celulele adipoase produc estrogen, un hormon care, la niveluri crescute poate crește șansele de apariție a cancerului de sân' spune dr. Garsed adăugând că: „Aceste celule adipoase suplimentare din sân pot constitui o zonă inflamatorie în organism, iar declanșarea inflamației poate contribui la apariția cancerului.'

Brațe

Acumularea de grăsime în partea superioară a brațelor este un semn al excesului de grăsime în întregul corp – și un semn de avertizare că trebuie să te gândești serios să pierzi în greutate pentru a-ți proteja sănătatea.

„Excesul de grăsime pe brațe indică de obicei obezitate și un indice de masă corporală (IMC) foarte mare. Știm că obezitatea este cauzată de o dietă proastă și oricine se luptă cu grăsimea în această zonă, va observa probabil depozite de grăsime și în altă parte. Iar obezitatea crește șansele de depresie, atac de cord, diabet de tip 2, accident vascular cerebral, dureri articulare, boli de inimă, cancer și moarte timpurie, așa că acesta este un semn de avertizare pentru a încerca să-ți schimbi stilul de viață', spune dr. Sarah Garsed.

Coapse

Cercetătorii au descoperit că persoanele cu grăsime marmorată în mușchii coapselor, au un risc cu 34% mai mare de a dezvolta insuficiență cardiacă, comparativ cu cei care nu au acest tip de grăsime. Autorii studiului cred că această grăsime „intramusculară', la fel ca grăsimea de pe abdomen, este „activă', provocând inflamații în organism și făcând ca sistemul imunitar să atace, mai degrabă decât să se apere, ceea ce poate duce la atacuri de cord și la dezvoltarea diabetului de tip 2.

Talie

A avea un strat de „grăsime care poate fi ciupită', în jurul taliei, este natural, dar prea multă grăsime viscerală dezvoltată pe talie, poate fi un pericol pentru sănătatea ta.

Dr. Sarah Garsed avertizează: „Adesea, grăsimea în exces de pe talie, ajunge la ficat, unde se transformă în colesterol, care călătorește cu ușurință în fluxul sanguin, înfundând arterele și provocând riscuri crescute de boli de inimă, atac de cord, accident vascular cerebral și hipertensiune arterială. Grăsimea viscerală de pe abdomen poate afecta, de asemenea, răspunsurile chimice, iar inflamația pe care aceasta o provoacă în organism poate duce la rezistența la insulină și la diabet de tip 2.' Cercetările arată, de asemenea, că grăsimea de pe talie poate produce vulnerabilitate la anumite tipuri de cancer, inclusiv de sân și colon.

Ce poți face?

Este aproape imposibil să „țintești' anumite zone ale corpului din care să pierzi grăsimea, dar poți „schimba' grăsimea corporală în general, fără vreo intervenție medicală.

Sport pasiv”

Termogeneza activității fără efort- este mișcarea pe care o faci normal, în mod curent fără a fi vorba de un exercițiu specific, așa cum este deplasarea prin casă, dușul sau aranjarea patului. Dacă crești timpul acordat acestor mișcări și reduci timpul petrecut pe scaun, îți crești nivelul de ardere a grăsimilor de bază și crești concomitent șansele de a elimina grăsimea corporală.

Mănâncă nutrienți sănătoși

Mâncând o varietate mai mare de fructe, legume, leguminoase și proteine integrale, îți hrănești bacteriile intestinale și crești aportul de nutrienți. Nutriționistul Sarah Bockhart afirmă: „Cu cât aducem corpului nutrienți mai sănătoși, cu atât este mai puțin probabil să folosim alimente bogate în calorii. Iar în plus, cu cât bacteriile noastre intestinale sunt mai active, cu atât avem mai multe șanse să digerăm eficient alimentele având astfel o dispoziție mai bună ceea ce ne îmbunătățește și șansele de a arde grăsimi.'

Renunță la alimentele procesate

Redu consumul de alimente procesate, cum ar fi mâncarea fast food, chipsurile, produsele de patiserie, biscuiții și cârnații. Acestea au o valoare nutritivă foarte scăzută, sunt concepute pentru a te face să îți dorești să mănânci mai mult din ele și sunt, de asemenea, hipercalorice, așa că atunci când le consumi aduci un aport energetic mai mare în corp, ceea ce va conduce cel mai probabil la stocarea de grăsimi.

Mai puțin stres

Când suntem stresați, eliberăm hormonul cortizol, care nu numai că ne face să vrem să mâncăm mai mult, ci ne poate afecta și capacitatea de a descompune grăsimile din organism. Încearcă să îți acorzi mai mult timp liber, să dormi mai mult și să eviți situațiile stresante.

Combină exercițiile

Antrenorul personal Cecilia Harris spune: „Exercițiile cardio ard o mulțime de calorii, ceea ce ne dorim dacă încercăm să schimbăm tipul de grăsime corporală. Cardio este orice lucru care mărește ritmul cardiac, cum ar fi mersul pe jos, alergarea, mersul cu bicicleta, antrenamentele intense, aerobic etc. Antrenamentul de forță este folositor și pentru pierderea de grăsime, dar într-un mod diferit, când ridicăm greutăți, construim mușchi și cu cât avem mai mulți mușchi, cu atât folosim mai multe calorii în fiecare zi, ceea ce face mai ușor să pierdem grăsimea corporală. Încercați să faceți săptămânal, câte puțin din ambele genuri de exerciții.'

Alimente surprinzătoare pentru micul dejun care pot elimina rapid grăsimea de pe abdomen

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Kudika
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Sanatate