Vinde ce nu-ți mai folosește, ce nu-ți mai trebuie, ce nu te mai încape. Iată cum și unde:

vinde ce nu-ți mai folosește

După curățenia de primăvară ai descoperit că ai o mulţime de lucruri care nu îţi mai folosesc? Vinde ce nu-ți mai folosește, ce nu-ți mai trebuie, ce nu te mai încape. Iată cum și unde: nu ezita să le oferi spre vânzare prin licitații online, fiindcă poţi găsi cu siguranţă un cumpărător pentru ele. Trebuie doar să ştii ce ai de făcut şi unde să cauţi pentru a găsi clientul potrivit.

Ai primit un cadou ce nu îţi place sau ai o mulțime de lucruri pe care ai uitat de când nu le mai folosești? De ce nu le-ai vinde şi în felul acesta ai putea câştiga nişte bani fără prea mare bătaie de cap. Pot fi haine pe care nu le mai îmbraci de multă vreme sau care nu îţi mai vin, jucării ori poate vreun serviciu de masă pe care l-ai uitat în debara.

Avantaje pentru tine:

  • – Vânzările online nu sunt deloc complicate şi în plus, ele pot fi o sursă de venituri, intrate în casă exact în perioadele potrivite ale anului, fără a mai pune la socoteală şi faptul că adeseori, te scapă de neplăcuta dezordine din casă.
  • – Cele mai multe vânzări online se fac fie prin licitaţii deschise, pe site-uri specializate, unde vizitatorii site-ului fac diverse oferte pentru bunurile pe care le-ai postat, fie prin vânzare directă direcţionată, atunci când oferta pentru un anumit bun e făcută în mod privat.

    Vinde ce nu-ți mai folosește, ce nu-ți mai trebuie, ce nu te mai încape. Iată cum și unde:

  • Pentru a găsi un cumpărător cât mai repede posibil, prospectează puţin piaţa vânzărilor online, (intra pe mai multe site-uri de acest fel) şi coboară preţul pe care îl ceri, doar cu puţin sub nivelul altor bunuri asemănătoare existente la vânzare. Vei vedea cum oferta ta devine cea mai atrăgătoare.
  • – Caută toate informatiile despre cerinţele serviciului de curierat: greutăţi acceptate, preţuri, condiţii de ambalare astfel încât obiectele pe care le vei expedia să nu se deterioreze la transport.
  • – Expediază articolele cumpărate foarte prompt. Astfel cumpărătorii vor căuta şi alte viitoare oferte pe care le vei face şi vei fi etichetată ca un vânzător serios.
  • – Găseşte o modalitate accesibilă pentru cumpărătorii care locuiesc în acelaşi oraş cu tine, astfel ca ei să poată ridica obiectele personal, pentru a nu mai cheltui bani în plus cu expedierea prin poştă sau curier.
  • – Verifică pe site (site-urile serioase oferă această posibilitate) istoricul achiziţiilor pe care le-a mai făcut în trecut cumpărătorul tău, ca să vezi dacă nu a avut reacţii negative (neseriozitate, întârzieri de plată, returnare de produse)

Nu doar în România

Nu trebuie să te rezumi doar la site-urile din România, plasează-ţi ofertele şi pe site-uri din străinătate căci astfel îţi cresc considerabil şansele de a vinde obiectul respectiv. Cel mai cunoscut (şi serios) site de vânzări internaţionale online, este „gigantul' eBay din Marea Britanie. Site-ul are permanent peste patru milioane de oferte listate într-una (sau mai multe) din cele peste 13 000 de categorii. La fiecare cinci secunde se vinde câte un obiect de îmbrăcăminte feminină, un CD la fiecare nouă secunde iar o geantă de damă la fiecare trei secunde. Avantaje: nu se percep taxe pentru listare şi nici comisioane din vânzări, înscrierea și serviciile sunt gratuite, se precepe comision din preţul de vânzare între 0,3 şi 20 euro. Listarea e de asemenea, gratuită, se plăteşte doar promovarea anunţurilor

Mic ghid de vânzare online

Descrie corect şi fără exagerări obiectul pe care îl vinzi şi menţionează  lipsurile şi starea acestuia, astfel încât cumpărătorul să nu fie pus în faţa unei surprize neplăcute. Adaugă şi poza obiectului.

De mare ajutor este să navighezi pe site înainte de a posta un anunţ de vânzare pentru ca să vezi ce cuvinte şi formulări folosesc alţi vânzători ca să tenteze şi stabileşte care va fi puncul de atracţie' pentru viitoare ta ofertă: numele designerului să zicem ori vechimea sau noutatea obiectului…

Nu oferi obiecte contrafăcute şi nu pretinde că poartă numele unui brand celebru dacă nu este aşa. Ai putea avea probleme cu compania respectivă.

Verifică dacă sunt pe site şi alte obiecte asemănătoare cu al tău şi câte anume sunt şi apoi fixează preţul. Dacă e o licitaţie, vei stârni mai mult interes şi vei avea mai multe oferte, dacă ai un preţ de pornire mai mic.

Include şi costul cât mai exact pentru expediţie (poştă sau curier) şi ambalare. E posibil să ai mai puţini cumpărători dacă aceste taxe sunt mari, dar nici nu va trebui să scoţi tu banii din propriul buzunar dacă nu le menţionezi.

Cât timp licitaţia este deschisă, urmăreşte permanent site-ul astfel încât să poţi răspunde imediat oricărei întrebări a potenţialilor cumpărători.

Stabileşte finalul licitaţiei pentru o noapte de duminică sau de luni. Sunt perioadele cu cele mai multe tranzacţii.

Lasă-i totdeauna cumpărătorului un timp rezonabil pentru plată (şapte zile este un termen potrivit) înainte de a denunţa vânzarea, dar aminteşte-i despre aceasta printr-un email. Dacă nu face plata şi nu îţi răspunde, trebuie să reiei licitaţia.

foto: 123rf

Citeste și:

Confesiunea unei cititoare: Propriul meu soț m-a jucat la cărți…'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Diverse