Viata in galben

Viata in galben
Uncategorized

Toamna este anotimpul cel mai bogat in fructe si legume. Foloseste-l pentru a-ti revitaliza organismul cu vegetale de culoare galbena, im-portante surse de vitamine si nutrienti antioxidanti, cu rol impotriva imbatranirii.

Fructele si legumele iti ofera nenumarate posibilitati de a te mentine in forma. Pana aici nu ti-am spus nimic nou, fiindca toti nutritionistii insista pe aportul de vegetale intr-o alimentatie sanatoasa.

Daca insa te intereseaza mai ales vitaminele A, E si C, recunoscute ca fiind cele mai puternice antioxidante, incearca sa incluzi in viata ta fructele si legumele de culoare galbena.

Culoarea galbena este folosita in cromoterapie, pentru efectele ei pozitive. Iti asigura multa energie, care te ajuta sa gandesti mai clar, si iti stimuleaza interesul si curiozitatea. Se foloseste cu succes impotriva stresului si a depresiei.

Fructele si legumele nu pot lipsi dintr-o dieta e-chilibrata, pentru ca nu s-ar mai respecta continutul de fibre, atat de necesare organismului. Fructele si legumele ajuta la reglarea nivelului de glucoza din sange, reduc colesterolul si au un mare aport in prevenirea a numeroase tipuri de cancer.

Contin antioxidanti, substante care protejeaza de afectiunile coronariene si cardiovasculare, precum si vitamine esentiale (A, B, C, E) si minerale (potasiu, calciu, zinc si magneziu). Sunt bogate si in nutrienti – asadar, te pot ajuta si in dietele de slabire. Pentru copii, fructele si legumele sunt importante mai ales in perioada de crestere.

Porumb
Este bogat in vitaminele B1 si B2, e recomandat pentru proprietatile lui diuretice si antidispeptice. Daca ai o digestie proasta, poti folosi alimentele pe baza de porumb (traditionala mamaliga, fulgii de porumb sau floricelele de porumb) pentru a o regla. De asemenea, e si tonifiant pentru splina, pancreas si stomac, fiind recomandat celor care sufera de retentie de apa. Ori de anxietate.

Ananas
Descoperit in 1493 de Cristofor Columb, in insula Guadelupa (Caraibe), ananasul s-a raspandit incetul cu incetul pe toate continentele. Exoticul fruct contine importante substante chimice, care fac minuni pentru digestie. Contine apa in proportie de 83-84%, este bogat in hidrati de carbon si acizi organici, bromelina, pectine, fibre vegetale si vitamina C.

Ananasul are, ce-i drept, relativ putine substante minerale si vitamine, dar este recomandat in schimb pentru actiunea lui diuretica, fructul ajutand atat la eliminarea sarurilor, cat si a apei din tesuturile subcutanate. Se pare ca ananasul are si un efect antiinflamator important, cu bune rezultate in tratamentul artritelor reumatoide.

Contra edemelor si a altor inflamatii, te poti baza, de asemenea, pe ananas. Este de ajutor in refacerea tesuturilor in caz de rani si arsuri. Și in lupta impotriva celulitei ai acum un aliat in plus: ananasul.

Intr-un regim de slabire, ananasul este recomandat numai daca nu ai probleme legate de aciditatea gastrica. Poti face cure de suc proaspat de ananas si poti inlocui deserturile nesanatoase cu cateva rondele de ananas proaspat.

Banana
Contine foarte mult potasiu, minerale, vitamine (A, B si B6), acid folic, vitamina C, calciu, magneziu, fier si zinc (in cantitati mai reduse). Este un fruct care nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia copiilor aflati in perioada de crestere, dar nici din a adultilor, in perioade stresante din viata lor. Banana este un remediu excelent impotriva oboselii, ea aducand un plus de energie. Continutul sau mare de potasiu ajuta la cresterea puterii de concentrare.

Este eficienta in constipatie, anemie si depresie. Se poate folosi si sub forma de sucuri sau piureuri, mai ales de catre cei care au nevoie de un fortifiant.
Daca vrei sa te lasi de fumat, bananele te vor ajuta, pentru ca substantele pe care le contin vor ajuta organismul sa faca fata mai usor scaderii nivelului de nicotina.

Lamaie
Lamaiul este cultivat in China de peste 3 000 de ani, fructele sale fiind renumite pentru calitatile lor terapeutice. Gustul acrisor le recomanda pentru sucuri racoritoare. Dar aceasta nu este singura caracteristica benefica a lamaii.

Lamaia contine multa vitamina C, vitamina B, fosfor, calciu si fier. Organismul nostru asimileaza imediat vitamina C din lamaie; de aceea, nutritionistii recomanda consumarea zilnica a pulpei fructului, pentru a creste posibilitatea organismului de de a sintetiza hormonii antistres.

Ca tratament, lamaia poate fi folosita pentru efectul ei antibacterian, antiseptic, pentru ca stimuleaza leucopoieza (formarea si maturatia leucocitelor), e tonic cardiac, diuretic.

In plus, lamaia este unul dintre cei mai buni aliati in lupta contra celulitei, fiindca grabeste arderea grasimilor, actionand ca un puternic antioxidant. Mai poti folosi fructul acrisor ca antireumatic, antisclerotic, antiscorbutic, hipotensiv, antianemic, hemostatic, carminativ, remineralizant, contra gutei, pentru a scadea aciditatea gastrica (atentie: este contraindicat daca suferi de gastrita hiperacida sau ulcer!).
De asemenea, sistemul tau imunitar are numai de castigat daca a-cum, in plina toamna, ii vei oferi o cura de lamai.

Gutuie
Gutuile sunt foarte bogate in vitamina C si in minerale. Poate ca si pentru tine gutuia este "fructul copilariei", amintindu-ti cum bunica le culegea din gradina toamna si le punea pe un dulap, in casa, pentru a se coace; si cum aroma lor puternica invaluia apoi toata incaperea.

In unele zone ale tarii, de pilda in Banat, in septembrie, unul dintre felurile preferate de mancare este tocanita de gutui. Daca te temi sa nu adaugi alte calorii la cele pe care le ai deja, afla ca gutuile au un aport caloric foarte scazut. Sunt re-comandate persoanelor care sufera de afectiuni ale inimii.

Pepene galben
Acesta este foarte bogat in apa, vitamine (A, B, C), precum si in oligoelemente. Betacarotenul, un puternic antioxidant, se gaseste, de asemenea, din belsug in pepenele galben – fratele mai mic (originar din Asia) al pepenelui verde. Pepenele galben e foarte apreciat pentru proprietatile sale diuretice si laxative, fiind recomandat in caz de constipatie, hemoroizi, guta, reumatism.

Nu ignora calitatile de bun "cosmetician" ale pepenelui galben, mai ales daca ai tenul uscat. Semintele sale, maruntite bine, sunt bune pentru tratarea problemelor digestive. Important: sub nici o forma nu abuza de consumul de pepene galben daca suferi de diabet!

Mar
Acesta contine antioxidanti, fibre, potasiu, magneziu, fosfor, fier si vitaminele A, B1, B2, C. Desi cele mai multe dintre caracteristicile marului iti sunt cunos-cute, poate ca ar fi extrem de util sa ti le reamintim. S

ubstantele antioxidante din mere sunt recunoscute pentru combaterea colesterolului, mai ales a lipoproteinelor cu densitate scazuta, fiind de ajutor in prevenirea afectiunilor cardiovasculare.

De asemenea, se pare ca antioxidantii sunt responsabili pentru incetinirea dezvoltarii celulelor canceroase. Probabil ca nici nu mai e nevoie sa spunem ca, datorita nivelului sau redus de calorii, un mar, ca gustare, este preferabil oricaror alte "gustarele"… rele pe care obisnuim sa le mancam.

Trucuri pentru cei carora nu le plac vegetalele
Sigur, e usor sa iti recomandam consumarea mai multor legume si fructe pe zi. S-ar putea insa ca obisnuinta culinara si ritmul cotidian trepidant sa te impiedice sa faci aceasta schimbare in dieta. De aceea, te ajutam cu cateva trucuri ce vor face mai simpla trecerea spre o alimentatie mai sanatoasa, care te va proteja de neplaceri pe viitor.

1. Adauga putina culoare "vegetala" sandvisului tau. O felie de ardei galben, cateva boabe de porumb sau o felie de salata intre ingredientele obisnuite ale acestuia sunt mai mult decat nimic.

2. Amesteca iaurtul de dimineata (sau de la gustarea de peste zi) cu felii de banane, de ananas sau de mar. Nu strica la regimul de slabit, dar aduce in plus multe vitamine si substante nutritive.

3. Bea sucuri de fructe sau de legume daca unele dintre aceste vegetale ti se par prea "seci". O combinatie de portocale, grepfrut si lamaie este un excelent energizant.

4. Nu exagera cu fiertul legumelor din mancare. Obisnuieste-te sa le gatesti la cuptor, fara ulei, sau putin inabusite (chiar si in cuptorul cu microunde).

5. Nu curata fructele de coaja, daca ele se pot manca asa. Cele mai multe elemente nutritive se gasesc in aceasta parte a lor. De asemenea, spala-le bine inainte sa le consumi.

Frenezie de culori
Chiar daca ti-am prezentat cateva dintre legumele si fructele de culoare galbena, este nevoie in continuare sa le combini pe acestea cu fructele si legumele de alta culoare – pentru ca aportul de vegetale trebuie sa fie echi-librat daca vrei ca sanatatea ta sa nu aiba de suferit.
Asadar, amesteca legume verzi cu legume rosii si galbene; numai astfel, din aceasta frenezie de culori din farfuria ta, vei putea avea parte de un "curcubeu" de beneficii.

Ce contin fructele si legumele galbene:

Fruct Continut
Lamaie, caisa Vitamina A
Mar, banana, conopida, grepfrut, lamaie, pepene galben, ardei galben, ananas Vitamina C
Porumb, ananas Vitamina E
Grepfrut, mar, para Magneziu

Text: Valentina Vuxanovici

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din