Varza murată. Beneficii surprinzătoare pentru organism

Când viața îți dă varză, faci varză murată. Este delicioasă, perfectă ca garnitură la mâncăruri grase și are o mulțime de beneficii majore pentru sănătate. Se crede că își are originea în China cu mai bine de 2.000 de ani în urmă. Pe atunci, fermentația era una dintre metodele folosite pentru a preveni stricarea rapidă a alimentelor.

Varza murată a supraviețuit testului timpului pentru a deveni o garnitură și un condiment popular în multe culturi. Este des consumată mai ales în Germania. Datorită fermentației, varza murată oferă beneficii nutriționale și de sănătate mult peste cele ale verzei proaspete.

Varza murată. Beneficii surprinzătoare

Varza murată conține mulți nutrienți importanți pentru o sănătate optimă. O cană (142 de grame) oferă:

  • Calorii: 27
  • Grăsime: 0 grame
  • Carbohidrați: 6 grame
  • Fibre: 4 grame
  • Proteine: 1 gram
  • Sodiu: 41% din valoarea zilnică (VZ)
  • Vitamina C: 23% din VZ
  • Vitamina K1: 15% din VZ
  • Fier: 12% din VZ
  • Mangan: 9% din VZ
  • Vitamina B6: 11% din VZ
  • Folat: 9% din VZ
  • Cupru: 15% din VZ
  • Potasiu: 5% din VZ

Varza murată este deosebit de hrănitoare, deoarece în urma procesului de fermentație, microorganismele de pe varză digeră zaharurile sale naturale și le transformă în dioxid de carbon și acizi organici.

Fermentația începe atunci când drojdia și bacteriile care sunt prezente în mod natural pe varză și pe mâini, precum și în aer, intră în contact cu zaharurile din varză. Fermentarea verzelor creează condiții care favorizează creșterea probioticelor benefice, care se găsesc și în produse precum iaurtul și chefirul.

Probioticele sunt bacterii care oferă beneficii puternice pentru sănătate. Ele ajută, de asemenea, să facă alimentele mai digerabile, ceea ce crește capacitatea intestinului de a absorbi vitaminele și mineralele pe care le conțin.

Probioticele precum cele din varza murată pot ajuta la îmbunătățirea echilibrului bacterian din intestin după ce a fost perturbată de utilizarea antibioticelor. Acest lucru poate ajuta la reducerea sau prevenirea diareei provocate de antibiotice.

Cercetările arată, de asemenea, că probioticele ajută la reducerea gazelor, balonării, constipației, diareei și simptomelor legate de boala Crohn și colita ulceroasă, scrie Health Line.

Diferite tulpini de probiotice pot oferi diferite avantaje. Astfel, consumul unei game largi de tulpini vă poate oferi o gamă mai largă de beneficii pentru sănătate.

În acest sens, varza murată poate avea avantaj. Specialiștii susțin că o porție poate conține până la 28 de tulpini bacteriene distincte. Menținerea unei flore intestinale sănătoase ajută, de asemenea, la prevenirea creșterii bacteriilor dăunătoare și poate chiar să stimuleze producția de anticorpi naturali.

Consumul regulat de alimente probiotice, cum ar fi varza murată, poate reduce riscul de a dezvolta infecții, cum ar fi răceala comună și infecțiile tractului urinar. Mai mult decât atât, acest aliment este bogat în vitamina C și fier, ambele contribuind la un sistem imunitar sănătos.

Cu toate acestea, spre deosebire de varză, varza murată poate avea un conținut ridicat de sodiu. De țineți cont mai ales dacă există o recomandare de consum limitat de sare.

Varza murată ajută la reducerea stresului și la menținerea sănătății creierului

În timp ce starea ta de spirit poate afecta ceea ce mănânci, se crede că și inversul este adevărat. Ceea ce mănânci îți poate afecta starea de spirit și funcția creierului.

Un număr tot mai mare de studii descoperă o legătură fantastică între intestin și creier. S-a descoperit că tipul de bacterii prezente în intestin poate avea capacitatea de a trimite mesaje către creier, influențând modul în care acesta funcționează și percepe lumea.

De exemplu, alimentele fermentate, probiotice, cum ar fi varza murată, contribuie la crearea unei flore intestinale sănătoase, despre care cercetările arată că poate ajuta la reducerea stresului și la menținerea sănătății creierului.

S-a descoperit că probioticele ajută la îmbunătățirea memoriei și la reducerea simptomelor de anxietate, depresie, autism și chiar tulburare obsesiv-compulsivă. Compușii din varza murată pot interacționa cu inhibitorii de monoaminooxidază (IMAO), un tip de medicament prescris pentru a trata depresia, tulburările de anxietate și boala Parkinson. Persoanele care iau aceste medicamente ar trebui să consulte medicul înainte de a adăuga varză murată în dieta lor.

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Sanatate