Trucuri pentru un somn odihnitor

Trucuri pentru un somn odihnitor

Un somn odihnitor este la fel de important pentru organism precum exerciţiile fizice și o dietă sănătoasă şi echilibrată. Studiile din acest domeniu arată că deficienţele de somn au efecte negative imediate asupra sistemului hormonilor și asupra funcțiilor creierului.

De asemenea, lipsa unui somn odihnitor poate duce la creşterea în greutate şi la accentuarea riscului de boală atât la copii, cât şi la adulţi, în timp ce un somn bun reglează nivelul hormonilor de stres din organism, ceea ce se traduce printr-un apetit normal şi o stare de sănătate generală mai bună.

Dacă vrei să te bucuri de toate beneficiile pe care le oferă un somn bun, iată câteva trucuri care te pot ajuta să îmbunătăţeşti calitatea odihnei tale din timpul nopţii. 

O cameră bine pregătită

Înainte de a merge la culcare, asigură-te că dormitorul tău îndeplineşte condiţiile necesare pentru un somn cât mai odihnitor. În primul rând, renunţă la televizor şi evită să îţi petreci timpul de dinainte să adormi în faţa computerului, a tabletei sau a telefonului. Lumina generată de aceste dispozitive inhibă hormonul somnului, melatonina. În al doilea rând, este important să aeriseşti bine camera în care vei dormi şi să te asiguri că lenjeria de pe pat este schimbată cel puţin o dată pe săptămână. 

În al treilea rând, este important ca în camera dedicată somnului să fie complet întuneric, deoarece lumina care provine din exterior, chiar dacă nu este foarte puternică, poate trimite mesaje de trezire către creier, suprimând producția de melatonină, ceea ce face şi mai dificil procesul de adormire. 

Cea mai simplă variantă este să ai niște rolete interioare pentru dormitorul tău, pentru că acestea te vor ajuta să faci întuneric atunci când dormi, se montează uşor, se pot schimba rapid, în cazul în care te decizi să redecorezi și, în plus, prețurile acestora nu sunt nici pe departe prohibitive. Astfel, dormitorul va căpăta și un aer mai intim şi mai plăcut, care te va ajuta să te relaxezi în momentele dinaintea somnului. 

În ultimul rând, pentru a te răsfăţa şi mai mult, nu uita de ambianţa olfactivă. O lampă de aromoterapie cu ulei de lavandă îţi va induce o stare plăcută de calm şi te va îmbia la somn. 

O rutină bine pusă la punct

Pentru a te bucura de un somn odihnitor, încearcă să îţi creezi o rutină în ceea ce priveşte trezitul şi mersul la culcare. Este foarte important pentru organism să existe o consistenţă în programul tău zilnic. Ideal ar fi să mergi la culcare în jurul orei 22 şi să te trezeşti, eventual fără alarmă, în jurul orei 6. Experţii spun că somnul dinainte de miezul nopţii este foarte important pentru organism, aşa că dacă ţii la sănătatea ta evită să te culci foarte târziu atunci când nu este cu adevărat necesar. La fel de important este să te trezeşti dimineaţa la aproximativ aceeaşi oră. Un stil de viaţă indisciplinat îţi va afecta tiparul de somn şi, pe termen lung, sănătatea. 

De asemenea, e bine să ai în vedere şi alte aspecte. Evită să faci sport cu cel puţin trei ore înainte să mergi la culcare. Serotonina şi dopamina secretate în timp ce faci mişcare au rol de excitant. Privilegiază în cursul serii activităţi relaxante, mai ales lectura, meditaţia sau conversaţiile cu cei dragi.

Şi dieta este importantă

Calitatea somnului este legată şi de dietă. Pentru un somn cât mai odihnitor, evită să bei cafea sau alte băuturi energizante după ora 15.00. Dacă după prânz te simţi moleşită, încearcă un smoothie cu fructe şi legume verzi. Totodată, este bine să eviţi cinele târzii copioase sau felurile de mâncare condimentate. O masă de seară mai frugală va fi mai benefică pentru un somn de bună calitate. De asemenea, este bine să renunţi la alcool în favoarea unui ceai calmant, cum este cel de mușețel. 

Mai mult timp în aer liber

Corpul tău are un ceas intern, cunoscut sub numele de ritm circadian. Acesta este cel care te ajută să rămâi treaz și cel care îi transmite corpului când este timpul să doarmă. Lumina solară naturală din timpul zilei te ajută să-ți menții ritmul circadian sănătos. Acest lucru te face să te simţi mai energică pe timp de zi și îmbunătățește calitatea şi durata somnului pe timp de noapte. Studiile de specialitate arată că, inclusiv în cazul persoanelor care suferă de insomnie, expunerea la lumină naturală a îmbunătățit calitatea și durata somnului. Aşadar, pentru un somn cât mai odihnitor este important să petrecem timp în aer liber, mai ales în zilele însorite. Chiar şi o scurtă plimbare de jumătate de oră poate ajuta foarte mult. 

După cum ai putut constata din cele enunţate mai sus, somnul este un factor cheie în starea ta generală de bine. Aşadar, pentru o sănătate bună şi pentru a te bucura din plin de viaţă, acordă o importanţă mai mare calităţii odihnei tale.

Credit foto: Unsplash.com

(P) Material publicitar realizat împreună cu Brico Depot

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Shtiu.ro
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
TV Mania
Sfatul parintilor
Mai multe din Advertorial