Trucuri pentru a combate mahmureala și cât timp să aștepți înainte de a bea din nou

Mahmurela, „boala' de după o noapte furtunoasă. Cu toții avem trucurile noastre de mahmureală, de la celebra cafea cu sare, zeama de varză sau un pahar de apă înainte de culcare. Dar unele pot face mai mult rău decât bine, iar starea de mahmureală poate dura ceva timp.

Pe măsură ce sezonul sărbătorilor este în plină desfășurare, deși atenuat de Covid, probabil că vor fi totuși momente de mahmureală. Dacă ar exista un „tratament' pentru temutele dureri de cap, greață și somnolență, cu siguranță, am ști despre asta până acum.

Medicii de la Spire Healthcare au declarat pentru Luxurious Magazine că există „o mulțime de mituri legate de mahmureala', scrie The Sun. Unul dintre trucuri pentru a evita mahmureala ar putea fi servirea mâncărurilor grase, cum ar fi slănina, cârnații și ouăle.

Cu toate acestea, digerarea acestor alimente este extrem de dificilă, motiv pentru care experții susțin că am putea să ne simțim mai lenți.

„Evitați alimentele care vor fi mai greu de digerat pentru organism, de exemplu produsele lactate, zahărul rafinat și carnea grasă', au declarat medicii de la Spire Healthcare, potrivit sursei mai sus menționate.

Aceste alimente pot fi, de asemenea, mai bogate în sare, ceea ce poate agrava deshidratarea cauzată de mahmureală. Cafeaua, mâncarea prăjită, sărată sau mai mult alcool vor agrava și mai mult simptomele mahmurelii.

Cu toate acestea, unii experți nu sunt de acord și spun că știința susține că o porție decentă de grăsimi ar putea fi utilă a doua zi după o petrecere la care s-a consumat alcool.

„Poate că unul dintre cele mai tradiționale remedii pentru mahmureală este o farfurie cu slănină grasă și ouă. Alimentele precum baconul, ouăle și chiar broccoli conțin un aminoacid numit cisteină, despre care oamenii de știință susțin că poate scădea cantitatea de acetaldehidă chimică toxică, care este produsă pe măsură ce corpul tău metabolizează alcoolul. Acetaldehida contribuie la simptomele mahmurelii, cum ar fi creșterea ritmului cardiac, greață și vărsături', a scris în The Conversation Sally Adams, lector în psihologia sănătății la Universitatea din Bath.

De asemenea, a adăugat că există „cercetări foarte limitate care susțin beneficiile anumitor alimente ca tratament pentru mahmureala'.

Hidratarea, cheia succesului în lupta cu mahmureala

Hidratarea pare a fi totuși cheia mahmurelii. Corpul are nevoie de mai multă apă, supă și chiar legume. Apa și electroliții, inclusiv sodiul, potasiul, magneziul și calciul, sunt de asemenea esențiali.

Electroliții echilibrează nivelul de hidratare din organism. Dar atunci când bem alcool, acestea se pot epuiza, provocându-ne dureri de cap, oboseală și multe altele.

De obicei, puteți înlocui cu ușurință orice electroliți pierduti prin alimente. Bananele sunt o sursă bună de potasiu, iar avocado, nucile și cartofii dulci sunt o sursă bună de magneziu', au spus experții de la Spire Healthcare.

Dacă ați vărsat sau ați avut diaree după băutură, poate doriți să luați în considerare o „băutură cu electroliți cu conținut scăzut de zahăr'.

Medicii Spire Healthcare au spus că trebuie să așteptăm „cel puțin 48 de ore înainte de a bea din nou, pentru a oferi corpului timp să-și revină'. De asemenea, aceștia susțin că cel mai utilizat mod de a trata mahmureala este consumul unui pahar de apă înainte de culcare, însă acesta are șanse minime să funcționeze.

„Poate că cel mai mare mit este să bei multă apă pentru a preveni sau a vindeca mahmureala.

„Acest lucru nu este adevărat, deoarece rata cu care corpul tău elimină toxinele produse de consumul de alcool, care este ceea ce provoacă mahmureala, nu poate fi schimbată. Deși apa vă va ajuta să vă hidratați în timpul unei zile grele de mahmureală, nu va împiedica apariția mahmurelii', au spus ei.

Iată câteva sfaturi „pentru a evita mahmureala':

Nu bea mai mult decât știi că corpul tău poate face față.

Nu bea pe stomacul gol. Înainte de a începe să bei, ia o masă care include carbohidrați (cum ar fi paste sau orez) sau grăsimi. Mâncarea va ajuta la încetinirea absorbției alcoolului de către organism.

Nu bea băuturi de culoare închisă dacă ai descoperit că ești sensibil la ele. Conțin substanțe chimice naturale numite congeneri, care irită vasele de sânge și țesuturile din creier și pot agrava mahmureala.

Bea apă sau băuturi răcoritoare necarbogazoase între fiecare băutură alcoolică. Băuturile gazoase accelerează absorbția alcoolului în organism.

Foto: 123RF

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Sanatate