Stresul, de vină pentru durerile de spate?

Apariția durerilor de spate are numeroase cauze, iar stresul a început să devină, și el, unul dintre principalele motive. Cum se explică acest lucru?

Ai observat că atunci când treci printr-o perioadă plină de tensiune, fie din cauza unor probleme personale, fie din cauza unora de natură profesională, sunt momente când începe să te doare spatele?

Există mai multe moduri în care tensiunea intramusculară se poate instala: fie între omoplați, fie în zona lombară.

Conform publicație www.kinetic.ro, există o explicație clară pentru acest lucru: „Tensiunea poate fi de natură emoțională și atunci se leagă direct de starea de spirit. Instinctiv, dacă suntem supărați, ne încordăm și < < încovoiem>>. Această poziție implică mult efort, tensionând și obosind mușchii din partea superioară a spatelui și pe cei din zona cervicală. Un studiu de specialitate spune că < < mai mult de 80% din problemele fizice tratate sunt legate, direct sau indirect, de tensiune și presiune>>'

Bineînțeles, asta nu înseamnă că toate durerile de spate pot fi puse pe seama stresului. Există dureri care apar ca urmare a poziției incomode la birou, instalarea sedentarismului, când mișcarea susținută nu mai există, precum și mușchii abdominali slabi. „Dar fără ajutorul mușchilor abdominali, spatele poate deveni foarte instabil și dezechilibrul muscular poate duce la dureri atât cervicale și lombare, cât și toracale. În cazul unui corp puternic, antrenat, toți mușchii își fac treaba și scutesc spatele de compesare', se precizează în sursa citată.

Durerile de spate – cum să le previi?

Un prim pas ar fi să ne analizezi modul în care lucrezi, mai exact, poziția de lucru. În ultimii 2 ani, lucrul de acasă a devenit o obișnuință, însă într-un mediu de lucru improvizat. Scaunul de lucru pe care le folosești, de exemplu, ar trebui să fie speciale pentru birou, cu spătar care să susțină în mod corect spatele. De asemenea, un suport pentru picioare, care să-ți țină tălpile mai sus, este extrem de util pentru circulația sanguină periferică.

Apoi, este important să nu stăm perioade îndelungi așezate pe scaun. La circa 50 de minute, ridică-te de pe scaun, fă câteva exerciții de stretching, bea puțină apă, apoi revin-o.

Încearcă să ții spatele drept, dar relaxat, astfel încât să nu îl tensionezi și mai mult.

În ceea ce privește stresul, dacă acesta are legătură cu serviciul, poate fi diminuat cu ajutorul unei mai bune planificări. Există cursurile online referitoare la o mai bună organizare a timpului, astfel încât să reușești să incluzi și momente de relaxare și mișcare.

Citește și: Cum se manifestă varianta Omicron a virusului Covid-19?

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Sanatate