Statul incorect la birou duce la defecte de postură grave

defecte-de-postura

La persoanele care lucrează mult timp la birou apar deseori dureri de ceafă, spate şi mijloc datorate unei poziţii de şedere defectuoase, poziție care poate duce la pot apărea defectele de postură. Sunt simptome ale așa numitelor defecte de postură dobândite.

Defectele de postură cuprind două categorii principale: defectele de postură medicale sau defectele de postură dobândite. Acestea din urmă apar în urma unei traume sau a unui accident, dar foarte des, afectează persoanele care stau mult timp la birou într-o poziţie greşită. Există şi cazuri în care defectele de postură apar în copilărie și se accentuează pe măsura înaintării în vârstă, cu toate că cel mic era normal la naştere. Unul dintre exemplele semnificative pentru apariţia acestor defecte este căratul unui ghiozdan greu sau căratul de greutăți, în mod greşit, la vârsta copilăriei care pot duce la curburi ale coloanei vertebrale.

Poziția corectă la birou

Pentru persoanele care lucrează mult timp la birou este important ca acestea să stea într-o poziţie corectă: această poziţie este cea în care se formează un unghi de 90 de grade între spate, picioare şi genunchi. În această poziţie gâtul nu va fi niciodată foarte aplecat în faţă sau în spate iar înălţimea şi lăţimea mesei va fi potrivită pentru persoana care lucrează la ea. Atunci când se lucrează la calculator, la birou, se recomandă ca ecranul calculatorului să fie la nivelul ochilor şi dacă este posibil să se pună o cutie sub picioare, ceea ce va preveni apariţia durerilor în poziţia şezut şi astfel şi defectele de postură', spune prof. dr Sami Sokucu, reputat specialist ortoped la Spitalul „Park Florya' din Istanbul, unul dintre cei mai cunoscuți specialiști în domeniu.

Specialistul atrage atenția că deseori, defectele de postură dobândite la birou pot cauza afecţiuni ale articulaţiilor coloanei vertebrale dar și ale coapsei, genunchiului sau gleznei (depuneri de calciu, afecţiuni ale cartilagiilor, etc.), din cauză că, acestea preiau greutatea corpului și pot modifica biomecanica articulară.

Statul incorect la birou duce la defecte de postură grave

Medicul ortoped ne spune care sunt posturile ideale:

„Poziţia de stat în picioare ideală: Capul este în poziţie perpendiculară fără a fi aplecat în faţă sau în spate, urechile sunt la nivelul umerilor, umerii sunt în poziţie perpendiculară, spatele şi gâtul nu sunt aplecate, braţele sunt pe lângă corp, distanţa dintre picioare este egală cu lăţimea umerilor.

Poziţia şezut ideală: Umerii sunt în poziţie perpendiculară, unghiul format între spate, picioare şi genunchi este de 90 de grade, gâtul nu este niciodată aplecat în faţă sau în spate iar pentru a reduce curbura mijlocului este bine ca sub picioare să se pună o cutie.

Poziţia culcat ideală: Poziţia de dormit ideală este cea de culcat lateral cu genunchii traşi la piept (poziţia fătului) într-un pat care sprijină spatele şi mijlocul. Dormitul pe piept sau pe spate poate duce la apariţia durerilor musculare'.

Pilates pentru refacere

Totodată efectuarea corectă a exerciţiilor pentru defectele de postură- care nu necesită un tratament medical- va avea un efect bun asupra acestora. Spre exemplu, atunci când exerciţiile Pilates sunt efectuate corect împreună cu un instructor, acestea au efecte bune în ceea ce priveşte prevenirea şi corectarea defectelor de postură dobândite. În special exerciţiile Pilates efectuate pentru muşchii spatelui şi mijlocului au un efect bun în ceea ce priveşte asigurarea unei posturi corecte', mai spune specialistul.

foto: Shutterstock

Citește și:

Cele mai puternice afrodiziace naturale

Hepatita C poate fi eliminată

5 obiceiuri care agravează hemoroizii. Evită-le dacă suferi deja de boală hemoroidală

 

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate