Renunțarea la fumat. În mai puțin de o săptămână vei observa beneficiile eforturilor tale

renunțarea la fumat

Renunțarea la fumat ar fi mult mai ușoară dacă te-ai baza pe sport. În mai puțin de o săptămână vei putea observa beneficiile eforturilor tale: vei respira mai bine și te vei simți mai plină de viață.

Activitatea fizică scade nivelul de stres al organismului și mai ales efortul necesar renunțării la fumat, care se manifestă în special în primele zile de abstinență. Contribuie, de asemenea, la eliminarea efectelor negative provocate de fumat. Mișcarea facilitează schimbul biologic în alveolele pulmonare, mobilizează bronhiile și contribuie la curățarea lor rapidă.

Citeste si Ce fel de fumătoare ești?

Renunțarea la fumat te ajută să respiri mai ușor

A trecut abia o săptămână și deja poți percepe schimbările. Pulsul e mai lent, iar efortul de a respira e mult mai ușor. Știi de ce atunci când fumezi ai respirația mai sacadată? Pentru că în sânge există o concentrație mult mai mică de oxigen.

Monoxidul de carbon din țigări împiedică hemoglobina să distribuie oxigenul în organism. De aceea inima trebuie să pompeze mai rapid sângele, de unde și oboseala. În lipsa fumului, inima obosește mai puțin, pentru că este scutită de eforturi majore. Avantaje fizice, dar și psihologice. Deoarece să fii în formă nu îi este de folos doar corpului, ci și minții.

Citeste si Învață să-ți citești singură analizele medicale

Aerobicul și mersul pe bicicletă, mișcarea ideală

Ca să obții acest lucru, ai nevoie de sport. Iar ideală ar fi gimnastica aerobică. De asemenea, te poți baza și pe marș, pe alergare sau pe mersul pe bicicletă. Grație acestui tip de mișcare, inima se obișnuiește să pompeze sângele cu mai multă putere. Iar acest proces face ca mușchii să devină mai elastici și mai activi. Începe cu puțin și continuă, mărind durata și intensitatea programului tău sportiv progresiv.

Nu strică să te apuci de treabă printr-o plimbare în ritm susținut de zece minute zilnic, a cărei durată o vei mări treptat. Dacă alegi să pedalezi, atunci timpul dedicat mișcării crește, deoarece bicicleta cere un efort minim. Și apoi nu strică ca, atunci când faci duș, să picuri pe buretele tău preferat câteva picături de ulei esențial de eucalipt. Îți relaxează mușchii, dar îți eliberează și căile respiratorii.

Apoi, nu uita să mănânci multe fructe și legume. Conțin antioxidanți și vitamine, substanțe care, de altfel, sunt mai mult decât necesare și prețioase pentru ca organismul să elibereze radicalii liberi atât de necesari în lupta contra stresului și a abstinenței.

Citeste si  Cum renunți la fumat. Trucuri care s-au dovedit eficiente pentru Camilla Parker Bowles

Autor: Adrian Cîlțan

Sursa foto: pixabay

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate