Regim cu ciocolata si alte bunatati

Regim cu ciocolata si alte bunatati

vin si ciocolataRegimurile de slabire nu sunt niciodata usor de tinut. Obisnuintele alimentare formate din co­­­­pilarie si gusturile in­­­­­­­­scrise in codul nostru genetic contin intotdeauna, printre pre­­ferinte, dulciuri, gra­­­­simi saturate sau combinatii din amandoua, cele mai rele pentru sanatate.

Dar putem sa ne pacalim gustul, oferindu-i arome imbietoare, hranitoare si mai sarace in calorii. Pentru fiecare meniu bogat in grasimi exista o varianta usoara si pentru fiecare reteta clasica, mostenita de la bunica, exista una moderna, adaptata stilului nostru de viata, cu mai mult stres si mai putina miscare. Pentru amatorii de ciocolata si/sau vin, iata o veste buna: amandoua fac parte din alimentele sana­toase, calitatea si cantitatea fiind cele care conteaza.

Ciocolata, dragostea mea
Pudra de cacao este o sursa excelenta de minerale: 14 mg fier/100 g cacao, potasiu si fosfor, dar si de zinc, mangan si cupru, ultimul avand un rol esential in prevenirea bolilor cardiace.

Ciocolata neagra contine la fel de multe sub­­stante antioxidante ca o ceasca de ceai ve­­rde, o data si jumatate mai mult potasiu si de opt ori mai mult magneziu decat painea din faina integrala.

Deficienta de magneziu provoaca spasme si crampe musculare, dar si probleme cardiace. In ce pri­ves­­te cal­­­ciul, ne-am obisnuit sa con­si­de­ram laptele cea mai importanta sursa, dar praful de cacao contine mai mult calciu decat laptele integral. O ceasca de ciocolata fier­­binte pe zi este un tonic protector cardiac. La fel de bun este si vinul rosu.

La un pahar de… polifenoli
Vinul bun este asociat cu dineurile rafinate, cel rosu fiind un redutabil protector cardiac. Primii care au observat calitatile lui au fost francezii, care, desi sunt mari consumatori de grasimi saturate, au mai putine afectiuni cardiovasculare decat ar fi de asteptat. Asta pentru ca vinul rosu contine o cantitate foarte mare de compusi cu­­noscuti ca aromatizanti polifenolici, printre care si faimosul resveratrol, ce blocheaza efec­­­­­tul negativ al colesterolului din alimente.

Vinul rosu si ciocolata neagra
20 g ciocolata pe zi (cam a cincea parte dintr-o ciocolata) reprezinta un numar acceptabil de calorii si o valoare glicemica moderata, mai scazuta decat painea alba. Poti sa mananci doua-trei patratele la desert sau s-o topesti la bain-marie si s-o torni peste combinatii de fructe.

In ce priveste vinul, un pahar pe zi este ideal (in cantitati mai mari, creste riscul de cancer). Vinul de Burgundia (Pinot Noir) este foarte bogat in resveratrol.
 

ciocolata si fructeDiverse alimente si efectul antioxidant:
150 ml vin rosu = 12 pahare de vin alb = 2 cesti de ceai verde = 4 mere = 3 pahare suc de coacaze proaspat = 3 halbe de bere = 7 pahare suc de portocale = 20 pahare suc de mere = 40 g ciocolata cu lapte.

Cat si cum?
Studii canadiene au constatat ca persoanele care tin regimuri drastice fara hidrocarbonati mananca cu 44% mai multe dulciuri cand renunta la ele.

Asadar, oferindu-ti cate o portie mica zilnic, reduci riscul excesului care poate surveni la incheierea regimului. Mentinerea unui echilibru intre numarul caloriilor ingerate si cele consumate este de fapt cheia mentinerii greutatii corporale sau a pierderii kilogramelor.

Un studiu american sustinea ca, in medie, ciocolata contribuie doar cu 0,7% – 1,4% din consumul zilnic de energie. Asadar, consumul de ciocolata, neasociat cu alte alimente, are sanse mici sa fie cauza obezitatii. Conform balantei intrari-iesiri, daca mancam mai multa ciocolata si nu o consumam prin mai multa miscare, in cele din urma ne vom ingrasa.

Balanta caloriilor
Ciocolata aduce acelasi aport de calorii pe gram ca majoritatea fursecurilor sau a fulgilor de porumb si mai putine decat alunele si arahidele.

Nici cu colesterolul din ciocolata nu trebuie sa-ti faci probleme, pentru ca el provine din untul de cacao, o grasime vegetala. Iar unii cercetatori sustin ca grasimile bune din ciocolata pot chiar sa le neutralizeze pe cele rele, cum sunt cele provenite din lapte, cum este cazul ciocolatei cu lapte.

50 g ciocolata contin tot atatea calorii precum 50 g de cartofi prajiti sau aceeasi cantitate de alune sau biscuiti. Dar, mancand o ciocolata mica la desert, inghitim si pretiosii polifenoli si sanatoasele minerale pe ca­­re nu le gasim in desertul cu briose, placinta cu fructe sau inghetata. Iar cand este amaruie, e cu atat mai buna.

Regimul de 7 zile
Ai vazut beneficiile ciocolatei si ale vinului rosu, nu ramane decat sa sarbatoresti cu ele, fara sa-ti fie teama pentru silueta. Daca vrei sa slabesti, o poti face rasfatandu-te zilnic cu un pic de vin si o bucatica de ciocolata. Principiul este simplu: mananca alimente sanatoase, pana la 1.300 kcal pe zi, avand grija sa faci un pic de miscare, timp in care poti scapa de 1-2 kilograme pe saptamana. Slabitul parca n-a fost niciodata atat de simplu…
 

  Micul dejun Pranz
Cina
Ziua 1
Oricand, pe parcursul zilei – 20 g ciocolata amaruie.
  •  25 g muesli fara zahar si 1 iaurt (125 g);
  •  50 g fructe proaspete (banane, portocale, mere, pere, struguri);
  •  1 ceai verde.
  •  100 ml supa de linte cu 2 crackeri (30 g) din faina integrala;
  •  5 fire de sparanghel fiert in abur (35 kcal) si 50 g branza Camembert;
  •  1 mar mic.
  •  100 g somon proaspat, fiert in aburi, cu 1-2 rosii tocate si 2-3 masline;
  •  1 cartof copt (mic) si broccoli, la discretie;
  •  1 pahar de vin rosu.
Ziua A 2-a
Oricand, pe parcursul zilei – 20 g ciocolata neagra.
 
  • 2 felii de paine integrala unse cu piure de banana si 1 linguritade miere;
  •  1 ceai verde.
  •  1 conserva de somon (100 g) in suc propriu, 200 g cartofi fierti si 100 g salata (andive, rucola, varza rosie etc.), asezonata cu 1 iaurt degresat.
  • 4 copanele de pui (doar partea de jos) sau 4 aripioare de pui, fara piele, la cuptor, intr-un amestec de 150 ml vin rosu si 200 ml apa, la care adaugi o felie subtire de bacon, o ceapa mica, 2-3 ciuperci curatate, 2 catei de usturoi, sare, piper si praf de cimbru, dupa gust.
     
 Ziua A 3-a
Oricand, pe parcursul zilei – 20 g ciocolata neagra.
 
  •  1 ou fiert si o felie de paine integrala;
  •  200 ml suc de portocale (proaspat).
  •  1/2  avocado taiat bucatele, asezonat cu 1 lingurita de maioneza sau 2 linguri de iaurt degresat si o felie de foccacia;
  •  1 pahar de vin rosu.
  •  100 g gratar din piept de pui cu 1 felie subtire de bacon si, in cantitatii nelimitate, salata de varza alba, fara ulei.
     
 Ziua A 4-a
Oricand, pe parcursul zilei – 20 g ciocolata neagra.
 
  • 1/2 pepene galben in care ai pus 2 maini de fructe de sezon, 20 g migdale si 1 iaurt degresat.
     
  •  1 sandvis din doua felii de paine integrala unse cu mustar si umplute cu sunca slaba si salata verde (nelimitat);
  •  Morcov crud (taiat betisoare) si 1 lingura de humus.
  • 100 g somon proaspat, la gratar, cu 50 g cuscus fiert (cantarit inainte de fierbere), cu legume gratinate sau fierte in aburi (vinete, ardei rosu, dovlecel).
     
 Ziua A 5-a
Oricand, pe parcursul zilei – 20 g ciocolata neagra.
 
  •  100 g salata de fructe (cel putin 3 fructe) si 1 iaurt degresat.
     
  •  Salata de ridichi, rosii, castravete, 75 g piept de pui la gratar si o lingurita de maioneza.
     
  •  160 g friptura de vita preparata in sos de vin rosu si servita cu ciuperci si broccoli.
     
 Ziua A 6-a
Oricand, pe parcursul zilei – 20 g ciocolata neagra si
un fruct.
 
  •  40 g de cereale, 1 iaurt degresat si cateva felii de mar.
     
  •  1 castronel de supa-crema de legume, asezonata cu sare, piper si verdeata;
  •  25 g branza mozzarella cu rosii si 1 felie de foccacia.
  •   Pui mexican preparat din 4 copanele de pui, fara piele, sotate intr-o lingurita de ulei de masline, impreuna cu: 1 ardei gras, fara seminte, taiat felii, o ceapa mica, tocata, 1 catel de usturoi zdrobit, 1 ardei iute, taiat fin, 1/2 lingurita praf de chili, 1 lingurita pudra de cacao si 25 g ciocolata neagra, coriandru (tocat).
     

 Ziua a 7-a
Oricand, in timpul zilei – 5 capsune inmuiate in sos de ciocolata neagra.

  •  1 pitta arabeasca umpluta cu o mana de stafide si 50 g branza dulce degresata.
  •   100 g friptura de vita la gratar, cu 1 lingura sos de vin rosu si 200 g piure de cartofi (cu 2 linguri de lapte degresat) si salata de varza alba sau rosie;
  •  1 pahar de vin rosu (la pranz sau la cina, dupa preferinta).
  •   Omleta (fara ulei) din: 2 oua, 1 cartof mic fiert si taiat bucati si cateva felii de dovlecel. Se amesteca toate ingredientele si se pun intr-o tigaie nonadeziva, la foc foarte mic. Se serveste cu frunze de salata verde.
     

 

 

Mihaela Doina Radulescu; foto: Shutterstock
 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Libertatea
Huff
VIVA!
Retete
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta