Porumbul, o portie de sanatate

Porumbul, o portie de sanatate

porumbPorumbul este o cereala adusa de Cristofor Columb din America Centrala. Daca la inceput era folosit doar pentru faina si unele bauturi, acum este cunoscut in toata lumea si consumat sub diverse forme.

In ziua de azi noi asociem porumbul cu culoarea galben, insa la inceput acesta avea diverse culori, pornind de la rosu, roz pana la albastru si negru.

Porumbul este o sursa bogata de nutrienti, printre care tiamina (vitamina B1), acidul pantotenic B5 (vitamina), acidul folic, fibrele, vitamina C, fosforul si manganul.

Ajuta inima, mai ales vitamina E din compozitia porumbului care reduce riscul aparitiei bolilor de inima si inlesneste trecerea oxigenului in sange. Unii cercetatori din America au estimat ca persoanele care consuma cantitatea zilnica recomandata de acid folic (vitamina B9), reduc riscul de atac de cord cu 10%. Dietele bogate in acidul folic sunt, de asemenea, asociate cu un risc redus de cancer de colon. O ceasca de porumb contine 19% din doza zilnica recomandata de acid folic.

Porumbul contine de asemenea un anti – oxidant de frunte, respectiv vitamina E, care ne protejeaza impotriva artritei. Introducerea porumbului in meniul nostru zilnic micsoreaza riscul aparitiei bolilor de inima si a cancerului, iar hidrocarburile cuprinse in porumb dau energie si nu permit depunerea grasimii. Magneziul, de asemenea, prezent in cantitati mari in porumb, completeaza intr-un mod excelent lipsa acestui element datorata bolilor legate de imbatranirea organismului.

Porumbul scade nivelul colesterolului si reduce aparitia cancerului de colon datorita fibrei.

Avand un efect accentuat impotriva stresului, porumbul este bogat in vitaminele din grupa B, mai ales in vitamina B1, care are efect asupra functionarii sistemului nervos, a muschilor, a inimii si asupra productiei de globule rosii. 150 de grame de porumb acopera aproximativ 25 % din cantitatea necesara de vitamina B1 pentru un adult.

In plus, beta-carotenul din porumb creste rezervele de hemoglobina, o proteina care transporta oxigenul la celule si ajuta la prevenirea oboselii.

In acelasi timp, aceeasi cana cu porumb ofera 24 la suta din necesarul zilnic de tiamina. Aceasta este o substanta necesara in reactiile enzimatice legate de productia de energie si e, de asemenea, foarte importanta pentru celulele creierului si functia cognitiva. Mai mult, thiamina e necesara pentru sinteza unui neurotransmitator esential pentru memorie.

Acest lucru se datoreaza faptului ca tiamina este necesara pentru sintezarea acetilcolinei, un neurotransmitator esential pentru memorie, lipsa careia a fost dovedita a fi un factor semnificativ care contribuie la aparitia senilitatii si bolii Alzheimer.

Porumbul este bun pentru ingrijirea pielii, stimularea sistemului nervos, digestiei, precum si mentinerea nivelului de colesterol scazut.
 

Valori nutritionale
Informatii despre porumb: Porumbul este bogat in fosfor, magneziu, mangan, zinc, cupru, fier si seleniu. De asemenea, are cantitati mici de potasiu.

Continutul de vitamine: Porumbul are Vitamina B (Tiamina, vitamina B6, niacina, riboflavina, acid folic). Contine si vitamina A si vitamina E.

Continutul de calorii din porumb: Cele mai multe cereale contin intre 330 – 350 de calorii pe 100 grame. Porumbul contine 342 de calorii la suta de grame.

Valorile nutritionale a 100 grame de porumb
Carbohidrati – 9 grame
Calciu – 9 grame
Fibre – 2.7 grame
Grasimi – 1.2 grame
Acid folic – 46 micrograme
Fier – 0.5 miligrame
Magneziu – 37 miligrame
Niacin – 1.7 miligrame
Fosfor – 120 miligrame
Potasiu – 270 miligrame
Proteine – 3.2 grame
Zaharuri – 3.2 grame
Vitamina A – 10 micrograme
Vitamina B – 15 miligrame
Vitamina C – 7 miligrame
Energie – 90 kcal

Beneficiile consumului de porumb

  • Continutul crescut in fibre scade colesterolul si reduce riscul de cancer la colon.
  • Consumat in cantitati moderate, porumbul aduce beneficii suferinzilor de diabet.
  • Fiind bogat in acid folic, acesta ajuta la regenerarea celulelor, in special inainte si dupa sarcina.
  • Consumul regulat de porumb, dar in cantitati moderate, a fost asociat cu o buna functionare a inimii.
  • Fibrele din porumb sunt bune pentru cei care sufera de probleme digestive, cum ar fi constipatia si hemoroizii.

 

Text: Oana Racheleanu; Foto: arhiva Edipresse.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Libertatea
Huff
VIVA!
Retete
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Culinar