Parfumul si puterea de seductie

Parfumul si puterea de seductie

Iata de ce parfumeria este o indeletnicire cu traditii puternice si care astazi a ajuns o afacere ce insumeaza pe plan mondial peste 3o miliarde de dolari anual.

parfumuri

In pagina 1: Parfumul – natura, chimie si ceva in plus; Diferite concentratii
In pagina 2: Descrierea unui parfum; Alegerea parfumului
In pagina 3: Pastrarea parfumurilor; Celebritati si parfumurile lor preferate

Parfumul – natura, chimie si ceva in plus

Trei sunt ingredientele principale ale unui parfum: uleiurile esentiale, apa si alcoolul pur obtinut din cereale. La acestea se aduga diverse componente pentru fixare, pentru intensificare, antioxidanti, substante dedurizante si chiar coloranti.

Parfumurile cu preturi mai accesibile pot fi produse din substante de sinteza care reproduc arome naturale. Parfumurile care se respecta, insa, sunt produse exclusiv pe baza de extracte naturale, din flori, frunza, fructe sau lemn aromat.

Esentele se pot obtine la rece, prin presare sau centrifugare. O alta metoda este distilarea, bazata pe captarea si decantarea vaporilor obtinuti prin incalzirea apei in care s-au pus parti din planta. Din plantele mai rezistente esentele se pot extrage la cald, cufundandu-le intr-o baie de substanta grasa care se incalzeste in mod repetat. Plantele cedeaza aroma substantei grase.

Daca acestea sunt metodele traditionale de a obtine esentele parfumate, in zilele noastre, se folosesc pe scara larga solventii volatili (eter, hexan, benzen).

Diferite concentratii

Din indicatiile de pe etichete aflam daca avem de-a face cu un parfum, o apa de parfum sau o apa de toaleta. Banuim ca este vorba despre calitati diferite, date, desigur, de concentratiile diferite si subliniate de preturile diferite.

Parfumul este forma cea mai concentrata si mai pura. Contine 20-40% uleiuri esentiale aromate diluate in alcool. Datorita concentratiei dar si modului de fixare, aroma parfumului se pastreaza cel mai mult. Aplicarea se face discret, prin atingerea cu dopul flaconului, in cateva puncte: la baza urechii, la incheietura mainii, pe partea interioara.
Atentie: se aplica putin mai jos de lobul urechii si nu chiar in spatele pavilionului, pentru ca acolo se afla glande sebacee care trebuie protejate. In plus, ar putea rezulta o modificre a mirosului in ceva neplacut. O cantitate prea mare de parfum este receptata ca toxica de analizorii nostri olfactivi si nu este tolerata.

Apa de parfum este cea mai des intalnita. Contine de obicei 7-15% uleiuri esentiale parfumate. In cateva ore, mare parte din aroma dispare, dar circa 30% ar trebui sa reziste timp de 24 de ore. Fiind ceva mai slab, se accepta aplicarea in mai multe zone ale corpului: incheieturile mainilor si picioarelor, intre sani, pe partea interioara a coapselor.

Apa de toaleta contine doar 1-3% uleiuri parfumate care se evapora in cea mai mare parte in primele 3-4 ore dupa aplicare. Se aplica prin pulverizare, de la distanta, pe zone extinse din corp. Stim ca parul are darul de a retine mai mult timp mirosurile – si pe cele placute si pe cele neplacute – de aceea se recomanda pulverizarea pe peria de par, inainte de periere.

Cremele si lotiunile de corp parfumate, gelurile de dus si deodorantele combina scopul lor de baza (spalare, hidratare, dezodorizare, protectie) cu aceea de a parfuma pielea sau parul, parfum ce dureaza, de obicei, circa 24 de ore.
 

In pagina 1: Parfumul – natura, chimie si ceva in plus; Diferite concentratii
In pagina 2: Descrierea unui parfum; Alegerea parfumului
In pagina 3: Pastrarea parfumurilor; Celebritati si parfumurile lor preferate

Descrierea unui parfum

parfumuriDaca gusturile sunt intr-un numar limitat si usor de definit, apeland, eventual, la combinatii, mirosurile sunt o infinitate, imposibil de descris in cuvinte. Pot fi doar sugerate. Pentru aceasta, se apeleaza la notiunea de note ale parfumului, ierarhizate in trei trepte, in functie de momentul perceptiei si de durabilitate.

Pentru a compune reteta unica a unui parfum, pentru ca el sa induca starea si impresia complexa pe care o doreste creatorul sau, vor fi combinate anumite esente cu proprietati diferite in ceea ce priveste volatilitatea.

Notele de varf sunt cele care fac prima impresie, care se simt imediat pentru ca sunt date de componentele cele mai volatile. Din acest motiv ele se si pierd cel mai repede. Pentru notele de varf se vor alege, de exemplu, esente de bergamot, lavanda sau citrice.

Notele de mijloc constituie dominanta parfumului care se dezvaluie treptat, pe durata a cateva ore. Ele rezista mai mult decat decat notele de varf si sunt definitorii pentru parfumul respectiv. Pentru notele de mijloc sunt potrivite esentele de trandafir, iasomie, neroli, lemongrass si ylang-ylang.

Notele de baza sunt date de componentele mai putin volatile si persista cel mai mult, cel putin 24 de ore. Astfel de note rezistente se obtin din esentele de vanilie, santal sau scortisoara.

Alegerea parfumului

Stim ca acelasi parfum nu da aceeasi aroma pe orice piele. Fiecare corp are mirosul sau natural unic, rezultat din combinatia unica de substante care ajung la nivelul pielii. Mai mult, corpul unei persoane isi modifica mirosul in timp, in functie de diversi factori: varsta, stare de sanatate, consumul anumitor substante sau alimentatie. Parfumul va face o combinatie unica si va intra in reactie cu produsii naturali ai pielii. De aceea trebuie sa alegem cu grija parfumul care ni se potriveste.

Este recomandat sa acordam timp suficient acestei cumparaturi speciale. Intr-un magazin de specialitate care se respecta, vom cere sa se pulverizeze cateva dintre parfumurile vizate pe fasii speciale de hartie. Vom alege cel mult doua dintre ele pentru a le incerca pe piele, din simplul motiv ca nu avem decat doua maini, la incheieturile carora putem sa le incercam.

De la aplicarea de test si pana la decizia finala de a cumpara trebuie sa treaca un timp in care locul parfumat va sta descoperit, in contact cu aerul. Putem pleca dupa alte cumparaturi, revenind dupa o ora-doua, cand avem un rezultat concludent al durabilitatii si felului in care se stabilizeaza aroma.
 

In pagina 1: Parfumul – natura, chimie si ceva in plus; Diferite concentratii
In pagina 2: Descrierea unui parfum; Alegerea parfumului
In pagina 3: Pastrarea parfumurilor; Celebritati si parfumurile lor preferate

Pastrarea parfumurilor

Dupa desigilare, flaconul trebuie ferit de lumina si de caldura excesiva. Daca avem un recipient mai mare, este bine sa-l pastram in frigider si sa umplem din el o sticluta mai mica.

Majoritatea parfumurilor sunt garantate pentru 18 luni. Vom verifica la cumparare cat de aproape este data expirarii si ne vom gandi ce sanse sunt sa-l folosim pe tot pana la aceasta data. In orice caz, un parfum nu trebuie pastrat à la long, pentru ca intr-o buna zi vom constata ca mirosul s-a modificat sau ca se oxideaza foarte repede dupa ce l-am aplicat pe piele.

Daca observam ca ceva in aspectul parfumului s-a schimbat – este tulbure, vascos sau culoarea este mai intensa – mai bine renuntam la el pentru ca riscam sa ne irite pielea si sa pateze, ca sa nu mai vorbim de miros care sigur nu mai este acelasi.

marfumuri

Celebritati si parfumurile lor preferate

Marilyn Monroe – Channel N° 5.
Audrey Hepburn – L’Interdit (creat special pentru ea de Givenchy).
Julia Roberts – Joy de la Jean Patou.
Michelle Pfeiffer – Acqua di Giode de la Armani.
Kim Basinger – Fracas de la Robert Piquet, precum si diverse ape de toaleta de la Avon.
Nicole Kidman – Angel de la Tierry Mugler si Eau du Sud de la Annick Goutal.
Sharon Stone – Bulgari Ear Parfumme.
Catherine Zeta-Jones si Gwyneth Paltrow – Coco Channel.
Melanie Griffith – Must de la Cartier.
Cameron Diaz si Shania Twain – Happy Clinique.
Angelina Jolie – Carolina Herrera clasic.
Jennifer Lopez – Pheromone de la Marylin Miglin si Tiempe Passate de la Antonia’s Flowers.
Winona Ryder si Kate Winslet – Eau de Touch de la Tocca.
Calista Flockhart (din “Ally McBeal”) – Oscar de la Renta.
Madonna – Fleurissimo de la Creed, Perfect Veil de la Creative Scentualization, Folavril de la Annick Goutal si Youth-Dew de la Estee Laude.
Whitney Houston – Bulgari Pour Femme de la Bulgari.
Cher si Paula Abdul – Frangipane de la Chantecaille.
Naomi Campbell – Naomi Campbell si Diorissimo de la Dior; Green Irish Tweed de la Creed.
Cindy Crawford – Fleurissimo de la Creed
Kate Moss – Channel N° 5.
Linda Evangelista – Opium de la Yves Saint Laurent.
Carla Bruni – Vol De Nuit de la Guerlain.
Regina Elisabeth II a Marii Britanii – Fleurissimo de la Creed.
Printesa Diana – Diorissimo.
Printesa Carolina de Monaco – Fracas de la Robert Piguet.
Hillary Clinton – Angel de la Thierry Mugler.

Alege parfumul care ti se potriveste, indiferent ce prefera idolul tau!

de Mihaela Serea, foto: Shutterstock
 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Libertatea
Huff
VIVA!
Retete
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Frumusete