(P) Vitamina C – cum ajută sistemul imunitar?

(P) Vitamina C – cum ajută sistemul imunitar?

Un sistem imunitar puternic rezistă mai bine împotriva atacurilor microbilor, ale bacteriilor și ale virusurilor. Vitamina C este unul dintre aliații de bază care ajută la întărirea barierei organismului, prevenind acțiunea nefastă a agenților patogeni.

Vitamina C sau acidul ascorbic poate fi procurată atât din anumite alimente, dar poate fi administrată și sub formă de suplimente pentru imunitate. Această vitamină îndeplinește mai multe funcții în corp, însă în continuare ne vom concentra pe rolul pe care îl joacă în întărirea imunității.

Vitamina C scade riscul de răceală și gripă

O alimentație bogată în vitamina C întărește bariera de apărare a organismului, astfel că riscul ca bacteriile și virusurile să afecteze sănătatea scade.

Administrată în doza zilnică recomandată (între 500 și 1000 de miligrame pentru un adult), această vitamină ajută sistemul imunitar să funcționeze în parametri normali. Una dintre principalele acțiuni este că stimulează producția globulelor albe din sânge, care sunt recunoscute pentru faptul că luptă împotriva agenților patogeni.

Totuși, specialiștii atrag atenția asupra faptului că nu reprezintă o soluție universală pentru tratarea infecțiilor respiratorii virale.

Vitamina C ajută la menținerea nivelului de energie

Stresul și oboseala slăbesc organismul, făcându-l vulnerabil în fața atacurilor agenților patogeni. De aceea, multe persoane declară că răcesc mai ușor atunci când trec printr-o perioadă solicitantă la locul de muncă ori au griji personale. Vitamina C poate fi de ajutor și în aceste cazuri fiindcă reduce nivelul de stres și ajută la menținerea energiei pe durata întregii zile.

Vitamina C reduce durata și frecvența răcelilor

Vitamina C și-a câștigat notorietatea și prin faptul că ameliorează simptomele gripelor sau ale răcelilor. Mai mult de atât, acest aliat reușește cu succes să reducă și durata de acțiune a bolii, restabilind echilibrul în corp.

Tot vitamina C contribuie și la prevenirea alergiilor care, de multe ori, sunt confundate cu răceala. Aceasta are proprietăți antihistaminice care pot ajuta la reducerea simptomelor alergiei.

Surse bogate în vitamina C

Având în vedere că organismul nu poate sintetiza vitamina C, singurele surse sunt cele alimentare și suplimentele pentru imunitate.

Deși fructele citrice sunt cele mai cunoscute alimente de pe lista surselor bogate în vitamina C, adevărul este că măceșele și cătina ocupă primele locuri, cu o concentrație cuprinsă între 2500 mg și 2000 mg la 100 de grame. Coacăzele, kiwi, broccoli și ardeiul iute sunt alte alimente care te pot ajuta să asiguri organismului doză zilnică necesară de vitamina C. Portocalele și lămâile sunt alte surse sigure de vitamina C de beneficiile cărora trebuie să profităm din plin în special în sezonul rece.

Pentru rezultate mai bune, pe lângă alimentele bogate în vitamina C, administrează și suplimente și încearcă să faci mișcare fizică măcar o jumătate de oră pe zi.

Sezonul rece este în toi, așa că trebuie să pregătești organismul cu vitaminele și mineralele necesare pentru a-l întări.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Shtiu.ro
Publicitate
Diva Hair
Huff
VIVA!
Retete
Baby
TV Mania
Sfatul parintilor
Mai multe din Advertorial