(P) Topul celor mai sigure companii aeriene în contextul pandemiei de COVID-19 în 2021

(P) Topul celor mai sigure companii aeriene în contextul pandemiei de COVID-19 în 2021

Pandemia provocată de virusul SARS-CoV-2 a generat o situaţie fără precedent pentru industria aviatică la nivel mondial. Majoritatea companiilor aeriene s-au văzut nevoite chiar să-şi anuleze zborurile datorită măsurilor instituite de factorii decidenţi cu scopul de a contracara noul coronavirus. 

Dintr-o reală nevoie de adaptare la noile condiţii, multe dintre companiile aeriene au făcut un pas în faţă şi au început să gândească strategii pentru a depăşi acest impas. În acelaşi timp, această adaptare a venit şi ca un răspuns în faţa nevoii pasagerilor de a călători, mai ales în scop de serviciu, dar şi pentru evitarea pierderilor financiare sau chiar a falimentului. 

Accentul se pune acum pe aplicarea unor măsuri ce au ca rol garantarea siguranţei pasagerilor şi a tuturor lucrătorilor implicaţi în desfăşurarea unui zbor începând de la îmbarcare şi până la ieşirea din aeroportul de la destinaţie. 

Pe ce funamente s-a întocmit acest clasament

Skytrax este o organizație de rating recunoscută la nivel internațional care analizează în mod strict transportul aerian. În momentul de faţă, evaluările privind siguranța și certificarea măsurilor de igienă împotriva COVID-19 sunt considerate a fi cu precădere principalul punct de referință aplicabil la nivel global pentru definirea siguranței pasagerilor şi a personalului de bord pe tot parcursul unei călătorii. Acest lucru este realizat pe baza investigațiilor detaliate și profesionale aplicate pe standardele oferite de o companie aeriană atât în cadrul aeroporturilor unde operează, cât și la bordul aeronavelor ce compun flota sa. 

Totodată, pentru evaluarea continuă a procedurilor de identificare a nivelului de siguranţă, a fost folosită testarea ATP în zonele utilizate cel mai frecvent de către pasageri şi personalul aviatic laolaltă. Mai exact, s-a analizat dacă o suprafață a fost curățată în mod adecvat. În funcţie de rezulat, se poate evidenţia unde poate fi necesară schimbarea sistematică a tehnicilor de curățare sau a frecvenței acesteia. 

Certificări privind siguranța oferită de companiile aeriene în contextul pandemiei

În auditul de siguranță COVID-19 au fost evaluate peste 190 de protocoale de siguranță și igienă introduse de autorităţile competente ce vizează companiile aeriene în contextul actualei pandemii. S-au analizat standardele de distanțare socială, eficacitatea sistemelor de dezinfectare atât în ​​aeroport, cât și la bordul aeronavelor, plus toate măsurile asociate îmbunătățirii protecției sanitare.

Evaluarea unui aeroport s-a întocmit pe baza acoperirii serviciilor și facilităților de check-in, modul în care se desfăşoară activitatea în longe-urile companiilor aeriene, procedurile de îmbarcare, procedurile de decolare, manevrarea bagajelor, sosirea și opțiunile de transfer. 

Pe lângă obiectivul de a detecta gradul de curățenie, au fost evaluate inclusiv procesele de servicii pentru reducerea contactului cu clienții și cu personalul de zbor ori de câte ori acest aspect este posibil. 

În baza acestui audit a fost realizat un top al standardelor de siguranţă notat de la 3 la 5 stele: 

5 stele au primit companiile aeriene: 

  • airBaltic
  • ANA All Nippon Airways
  • Fiji Airways
  • Japan Airlines
  • Oman Air
  • Qatar Airways

4 stele au primit companiile aeriene: 

  • Aegean Airlines
  • Air France
  • British Airways
  • Copa Airlines
  • easyJet
  • Emirates
  • Finnair
  • Iberia
  • IndiGo
  • KLM Royal Dutch Airlines
  • Lufthansa
  • Ryanair
  • TAP Portugal
  • Turkish Airlines
  • Vueling Airlines 

3 stele au primit companiile aeriene: 

  • Air Arabia
  • Anadolujet
  • Blue Air
  • Egyptair
  • LOT Polish Airlines
  • Pegasus Airlines
  • Wizz Air 

Clasificarea de 5 stele privind siguranța oferită de  companiile aeriene aflate în top a fost acordată în baza următoarelor elemente:

  • standarde excelente privind desfăşurarea activităţilor în  aeroport
  • folosirea cu precădere a tehnologiei contactless
  • crearea de circuite sigure pentru deplasarea pasagerilor și respectarea protocoalelor de distanțare socială pentru check-in, îmbarcare și sosire
  • lounge-urile pe care le deţin companiile aeriene în interirorul aeroporturilor îndeplinesc un standard ridicat de proceduri de curățenie şi menţinere a acestora cu măsuri bune care facilitează distanțarea socială și sisteme de livrare sigure pentru alimente și băuturi
  •  curățenia la bord și prezentarea cabinei aeronavei la un nivel de calitate excelent realizate prin utilizarea unor noi tehnici de igienizare UV și tratamente de dezinfectare evaluate științific.
  • sistemele de servicii pentru catering sunt adaptate în contextul COVID-19, cu livrarea produselor printr-un contact cât mai redus și prin măsuri sporite de siguranță alimentară pentru servirea meselor. 

Clasificarea de 4, respectiv 3 stele privind siguranța împotriva infectării cu noul coronavirus au primit companiile aeriene care îndeplinesc standarde bune şi satisfăcătoare în ceea ce priveşte desfăşurarea activităţilor în  aeroport, folosesc unele elemente ale tehnologiei contactless, măsuri rezonabile care facilitează distanțarea socială și sisteme de livrare sigure pentru alimente și băuturi. De asemenea, majoritatea sistemelor de servicii pentru catering sunt adaptate unui contact cât mai redus în relaţia cu pasagerii.  

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
ziareonline.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Advertorial