(P) Obiceiurile sănătoase se formează din copilărie

(P) Obiceiurile sănătoase se formează din copilărie

Cu toate ne dorim ca micuții noștri că crească frumoși și sănătoși, însă uneori mai uităm că asta depinde în mare măsură și de educația pe care le-o dăm acum. Este vorba de acea educație care să-l facă să deprindă de mic acele obiceiuri sănătoase pe care mulți dintre adulți ajungă să le conștientizeze abia la maturitate, când încep să apară primele probleme. Nu e un secret că trăim într-o țară în care igiena orală este ignorată de o mare parte a populației, în care obezitatea își face apariția încă de la vârste fragede și în care educația sexuală este privită de mulți ca un demers demonic, menit să atenteze la inocența adolescenților..

Nu știm în cât timp se vor îndrepta lucrurile, de aceea am ales să expunem aici câteva sfaturi pentru mămicile care vor să-și deprindă copiii cu un mod de viață sănătos.

Alimentația

Nu mai trebuie demonstrat că alimentația are un rol extrem de important în viața noastră, pentru că multe dintre bolile cu potențial letal au la bază o alimentație nesănătoasă. Mulți ignoră acest aspect, iar asta explică incidența ridicată pe care obezitatea, bolile cardiovasculare și diabetul o au în țara noastră.

Aceste probleme pot apărea încă din copilărie, de aceea este extrem de important să îți deprinzi copilul cu un regim alimentar sănătos. Învață-l să mănânce în fiecare zi micul dejun, pentru că este cea mai importantă masă a zilei, iar când plânge după dulciuri, oferă-i fructe, în loc de ciocolată sau biscuiți. Fă-l să înțeleagă că alimentele de la fast-food, chipsurile și sucurile acidulate trebuie consumate cu moderație și că nu sunt cele mai recomandate alimente nici pentru copii, nici pentru adulți. În schimb, obișnuiește-l să mănânce cât mai multe fructe și legume, pește și carne slabă, cereale și alte alimente cât mai puțin procesate.

Mișcarea

Sedentarismul este un alt obicei nociv care poate afecta evoluția unei persoane încă din copilărie, cu efecte nedorite în viața de adult sau chiar mai devreme. Calculatorul, televizorul, telefonul sau tableta sunt dispozitive a căror utilitate nu o putem nega dar care pot ține un copil „captiv' ore în șir, diminuându-i interesul pentru alte activități. Este esențial pentru micuțul tău să fie cât mai activ, să se joace mult în aer liber, să alerge, să facă mișcare în general. Foarte indicat ar fi să-i insufli interesul pentru un sport și să îl încurajezi în această direcție. De exemplu, dacă vezi că e atras de fotbal poți să-i cumperi un șort pentru băieți sau un tricou care să-l facă să se simtă ca fotbaliștii din teren și o minge pe care să o bată în curte. Dacă observi că are aptitudini, îl poți înscrie la un club unde să se antreneze pentru a face performanță, iar acest lucru va fi benefic pentru el pe termen lung.

Igiena

Al treilea pilon al unei educații sănătoase îl constituie igiena – un alt capitol la care România încă mai are de recuperat. Educația sanitară nu e inclusă în programa școlară și se face doar sporadic, la orele de dirigenție, multe școli nu au la grupul sanitar săpun și apă curentă, ca să nu mai vorbim de cele de la țară, cu toaletă din lemn în fundul curții. În aceste condiții, e limpede că ție, ca părinte, îți revine misiunea principală de a a-ți învăța copilul despre regulile de igienă și importanța acestora.

Învață-l cum să se spele pe dinți și obișnuiește-l să facă asta în fiecare dimineață și înainte de culcare, explică-i de ce trebuie să se spele pe mâini și pe față dimineața, precum și importanța spălării mâinilor înainte de masă.  

Acestea sunt principalele repere după care trebuie să te ghidezi pentru a-i forma copilului tău obiceiuri sănătoase, pe care le va păstra pentru tot restul vieții.  

Sursă foto: pixabay.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
ziareonline.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Advertorial