(P) Consumul excesiv de proteine

(P) Consumul excesiv de proteine

Organismul uman are nevoie de o alimentație diversificată, din care să nu lipsească nici vitaminele, dar nici proteinele. Însă cuvântul cheie trebuie să fie echilibru, absolut orice exagerare fiind dăunătoare. Astăzi am decis să vorbesc despre riscurile ce decurg din consumul excesiv de proteine, deoarece foarte multe persoane fac un astfel de exces fără ca măcar să își dea seama.

Generalități

În primul rând, să vorbim puțin despre importanța proteinelor asupra sănătății. De ce sunt ele atât de importante? Deoarece cu ajutorul proteinelor, organismul nostru formează cărămizi' care ajută atât la construirea cât și la menținerea masei musculare, a oaselor, pielii și a altor țesuturi. Corpul uman are nevoie de aminoacizi ce nu pot fi produși în lipsa proteinelor.

În momentul în care însă cantitatea de proteine este prea mare, atunci organismul va încerca să elimine acest exces. Cum?

În primul rând prin transformarea acestora în alte substanțe, precum amoniacul. Iar aceasta este o substanță toxică pentru organism și mai ales pentru sistemul nervos.

Care este cantitatea optimă de proteine?

Acum, dacă am vorbit despre cum proteinele în exces pot deveni toxice, să vedem și care este cantitatea optimă de proteine pe care ar trebui să o consumi. Doza recomandată este, în cazul adulților,  de 46 de grame pe zi pentru femei și de 56 de grame pentru bărbați. Aceste cantități pot suferi însă modificări în funcție de greutate și de asemenea de efortul fizic depus de o anumită persoană. Astfel, un adult are nevoie de 0,8 grame pentru fiecare kilogram de greutate corporală, iar în cazul persoanelor care fac efort fizic intens, această cantitate poate ajunge și până la 1,2 – 1,6 grame per kilogram.

Cele mai bune surse de proteine

După cum probabil că știi deja, prăjelile, mâncarea de tip fast-food, etc, reprezintă surse total nesănătoase de proteine.

Așadar, ar trebui să le eviți pe acestea și să îți asiguri cantitatea optimă de proteine din alimente precum: carne, pește, lactate, mazăre, nuci, cereale integrale.

Este foarte important să urmezi o dietă sănătoasă. Îți recomand blogul biod.ro, acolo unde o să găsești sfaturi interesante despre diete, dar nu numai.

Consumul excesiv de proteine – riscuri

  • Acumularea de kilograme în plus

Într-adevăr, poate că celebrele diete bazate pe proteine sunt eficiente, însă doar pentru o perioadă scurtă de timp.

Studiile efectuate au arătat faptul că după o anumită perioadă, se produce exact efectul invers celui scontat, adică acumularea de kilograme în plus.

  • Dereglări digestive

Un consum excesiv de proteine poate duce ori la constipație, datorită consumului scăzut de fibre, ori la diaree, datorită atât alimentelor procesate cât și al lactatelor.

Astfel, ai grijă să nu exagerezi cu acestea din urmă și de asemenea, să te asiguri că furnizezi organismului o cantitate suficientă de fibre.

  • Probleme renale

În cazul unui exces de proteine, rinichii sunt forțați să depună un efort suplimentar pentru a elimina produsele reziduale.

Așadar, ar trebui să acorzi o atenție deosebită acestui subiect dacă deja suferi de afecțiuni renale.

  • Respirație urat mirositoare

Dacă observi că ai această problemă supărătoare, atunci este posibil să fi consumat în exces proteine. Acest exces determină organismul să între într-o stare metabolică denumită cetoză, ce are drept efect producerea de chimicale care emană un miros neplăcut.

În acest caz ar trebui să consumi o cantitate mai mare de apă decât în mod obișnuit.

  • Risc crescut de cancer

Cercetările efectuate în acest sens, au arătat faptul că dietele bazate pe proteine sunt asociate cu un risc crescut al dezvoltării cancerului.

  • Deshidratarea

Așadar, în momentul în care consumi o cantitate mai mare de proteine, ar fi bine să te asiguri că te și hidratezi corespunzător. În mod special dacă ești o persoană activă și dacă faci efort fizic susținut.

  • Risc crescut de osteoporoză

Dietele bogate în proteine pot avea drept rezultat pierderi semnificative de calciu. Astfel, mai ales femeile care sunt în preajma menopauzei ar trebui să nu facă exces de proteine.

  • Schimbări bruște ale dispoziției

Excesul de proteine poate duce la fluctuații chimice în creier și implicit la schimbări inexplicabile și bruște ale dispoziției, fapt ce afectează negativ calitatea vieții.

Astfel, ca o concluzie la cele spuse mai sus, o alimentație sănătoasă este una diversificată și echilibrată. Excesele de orice natură afectează negativ sanatatatea și, din păcate, uneori aceste efecte sunt ireversibile.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Advertorial