(P) Când începe școala și ce manuale școlare vor folosi elevii în 2019 – 2020

 

Odată cu luna august începem și numărătoarea inversă până la prima zi de școală și, totodată, apar și primele preocupări pentru rechizite, uniforme și manuale școlare.

Vrei să știi care este ziua stabilită pentru începerea școlii și ce manuale vor folosi elevii în 2019 – 2020? Află din acest material ce noutăți aduce ultima lună de vacanță.

Care este prima zi de școală pentru 2019 – 2020?

Așa cum ai remarcat deja, data de începere a noului an școlar a fost un subiect amplu dezbătut în egală măsură de autorități și părinți, atât în context oficial, cât și în social media și alte platforme online informale. Inițial Federația Elevilor a propus ca noul an să înceapă la 1 septembrie, în timp ce premierul a susținut că 16 septembrie este o dată mult mai potrivită și în asentimentul elevilor. 

În ciuda acestor propuneri și a contextului tumultuos, poziția Ministerului Educației părea să rămână neschimbată, școala urmând să înceapă la data de 09 septembrie 2019. Totuși, această decizie este departe de a fi una definitivă, ținând cont de faptul că Educația are acum în frunte un nou ministru (interimar) Daniel Breaz care va putea modifica structura noului an școlar prin ordin ministerial. 

Manuale școlare 2019 – 2020: cum arată situația manualelor după care vor studia elevii în noul an?

75,86% dintre manualele şcolare clasele I-VII au fost tipărite în 2019 – 2020, acestea ajungând deja în depozitele școlilor și inspectoratelor și în librăriile specializate.

Pentru restul de 24,14% sunt, în cea mai mare parte, subiect principal al contestațiilor și se așteaptă o decizie finală cu privire la forma în care vor fi publicate și distribuite.  

În ceea ce privește manualele pentru clasele VIII-XII, acestea au fost deja distribuite în școli, inspectorate și librării în proporție de 100%. Elaborarea lor s-a făcut în baza programelor școlare vechi, urmând să fie înlocuite treptat (de anul viitor) cu manuale scolare adaptate noului curriculum.

Alegerea manualelor pentru noul an școlar s-a făcut în baza unei licitații. Evaluarea ofertelor a fost făcută de o comisie formată din 5 experți și realizată din mai multe perspective (corectitudinea  din punct de vedere ştiinţific, sincronizarea obiectivelor cu cele din programa şcolară, raportarea corectă la stadiul de dezvoltare a elevilor, etc).

Din cele 176 de propuneri de manuale, experții au admis pentru evaluare 104 proiecte. Dintre acestea din urmă 72 au fost respinse după evaluarea (17 dintre ele fiind considerate „neconforme' iar 55 obținând mai puţin de 95 puncte).

Principalele obiective pe care se bazează manualele aprobate în școlile românești se referă cu precădere la:

  • asigurarea noțiunilor elementare pentru fiecare disciplină;
  • dezvoltarea personalităţii elevului în raport atât cu etapa de vârstă în care se încadrează, cât și în raport cu ritmul specific de învățare:
  • deschiderea interesului pentru aplicarea noțiunilor în mod interdisciplinar și pentru asimilare de noțiuni mai complexe.

Totuși, timpul limitat al orelor de curs și spațiul limitat de expunere din manualele utilizate de elevi în clasă impun utilizarea de materiale complementare de tipul lecturilor suplimentare, gazetelor, revistelor și a altor materiale didactice auxiliare. Acestea sunt instrumente esențiale pentru fixarea corectă a noțiunilor de bază într-un context logic și variat și chiar pentru obținerea de performanțe. 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Advertorial