Obiceiuri corecte pentru o dantură sănătoasă

Nu aștepta semnele care indică o problemă a cavității bucale pentru a pune sub semnul întrebării obiceiurile pe care le ai. De la felul în care te speli pe dinți și până la alimentele pe care le consumi zi de zi, toate acestea vor influența sănătatea dinților și a gingiilor pe termen lung.  Așadar este esențial să aplici o  tehnica corecta de periaj  și să ții cont de ceea ce consumi la mesele zilnice  dar  și să transmiți această grijă copiilor și celor mai tineri din jurul tău. Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să te bucuri de o dantură sănătoasă.

Alege periuța potrivită

Dacă ești tentată să optezi pentru periuțele cu peri tari, trebuie să știi că acestea nu îți vor curăța dinții mai bine. Perii tari pot afecta structura dinților și în special, pot duce la retracții gingivale, de aceea este recomandat să optezi pentru  periute cu peri fini. Trebuie să fii mereu la curent cu inovația și să încerci să incluzi în rutina ta cele mai potrivite produse. De aceea, poți opta pentru periute electrice pentru a te bucura de o curățare eficientă. De asemenea, cu ajutorul acesteia vei putea să selectezi diferite moduri de periaj care se potrivesc nivelului de sensibilitate al cavității bucale.

Îmbunătățește-ți tehnica

Tehnica de spălare ridică probleme atât copiilor, cât și adulților. Spălatul agresiv sau insistarea pe o anumită zonă a danturii nu va face decât să rănească gingiile și să uzeze dinții. Mai mult decât atât, dinții tăi nu vor fi mai curați. Trebuie să-ți faci un plan de fiecare dată când te speli, să alegi direcția din care pornești și să te concentrezi atât pe dinții și măselele de sus, cât și pe cei de jos. De asemenea, nu uita să te speli mereu și în spatele dinților, deoarece în zonele de care ai tendința să uiți, vor apărea cel mai des cariile. În ceea ce privește mișcarea pe care trebuie să o faci cu periuța, medicii recomandă periajul de sus în jos, de pe gingii apoi la baza dintelui sau a măselei spre vârful acestuia. Perii nu trebuie să zgârie suprafața dinților sau a gingiilor, ci mai degrabă să o maseze. În acest fel resturile de mâncare sau placa  bacteriana dentară nu rămân blocate la baza gingiilor. La final, nu uita să perii limba și interiorul obrajilor.

Folosește apa de gură și ața dentară sau periuțele interdentare

Nu sări peste acești pași importanți în procesul de spălare a dinților, deoarece apa de gură distruge bacteriile și previne formarea plăcii dentare. Nu uita că trebuie să te speli pe dinți pentru măcar două minute de fiecare dată, iar ața dentară poate fi folosită înainte sau după periaj. Ața ajută la curățarea zonelor în care periuța de dinți nu ajunge și te ajută să scapi de mirosurile neplăcute cauzate de placa dentară. Periutele interdentare sunt mai eficiente decât ața dentară dacă sunt folosite corect. Nu uita sa întrebi medicul stomatolog cum se folosește corect periuta interdentara și care este mărimea potrivită pentru tine.

Redu consumul de zahăr

Dacă ești iubitoare de cafea cu zahăr și consumi chiar mai multe pe zi, va trebui să-ți schimbi obiceiurile pentru a-ți proteja dantura. Adulții ar trebui să consume maximum 30 grame de zahăr pe zi, dar trebuie să fiți atenți și la băuturile carbogazoase care conțin o cantitate mare. De exemplu, o doză de Cola conține 33 grame de zahăr, așa că ține cont de astfel de detalii înainte să consumi alimentele care îți pot afecta sănătatea dinților. 

Obiceiurile de zi cu zi îți vor influența sănătatea pe toate planurile, dar zâmbetul tău trebuie să rămână mereu fresh și să te reprezinte în orice situație.

Sursa foto: pexels.com

(P) Material publicitar realizat în colaborare cu Dent-a-america2000.ro

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Sanatate