Nu rata astăzi o piesă de teatru on line de excepție: ROMÂNIA 2050

Nu rata astăzi o piesă de teatru on line de excepție: ROMÂNIA 2050
Stați acasă și… haideți la teatru. On line. 
'România 2050' reprezintă o defulare a temerilor noastre legate de viitor. Un loc în care trecutul, cu ce are el mai luminos, se întâlnește cu o posibilă Românie a viitorului, transformată într-o sumbră Lume a Treia.
'ROMÂNIA 2050' este un spectacol 'site-specific' ce folosește elemente de teatru de bălci, mister medieval și teatru senzorial pentru a construi o viziune inedită, cinică, acidă, a lumii în care trăim și spre care ne îndreptăm. Extrem de amuzant, spectacolul naște dileme și fiori pe șira spinării. 'Încotro ne îndreptăm?'; 'În ce fel de lume trăim?'; 'Ce fel de lume vom lăsa moștenire copiilor noștri?' – sunt doar cîteva dintre întrebările propuse de autorii spectacolului.
“Sub semnul jocului asumat, al lui „ce-ar fi dacă…?', amfitrionul ne invită înăuntru, în sala de spectacol, pe ritmurile unui cunoscut cântec de cabaret, iar povestea începe simplu, abrupt, cu povești spuse de personaje din România anului 2050. În mai bine de două ore în care, aproape inevitabil pentru un astfel de spectacol itinerant, ritmul trenează din când în când, în fața publicului se perindă tot felul de personaje care-și au originea într-o Românie verosimibilă, după chipul și asemănarea celei de azi, dar care sunt dezvoltate în duh distopic, să spunem așa. Dincolo de aceste ipostaze particulare se citesc componente ale unei tipologii cunoscute: politicianul fariseu, pentru care „mâncatul de rahat' e „măsura succesului', amplasat într-o cutie-celulă, prizonier într-un spațiu în care nu ajung decât banii; falsul înțelept, demagogul, idiotul, șeful de România, în care s-au strâns toate defectele imaginile și pentru care bunătatea e boală grea, și alte personaje care în unele momente îi rămân inaccesibile spectatorului. La elucidarea lor nu ajută nici personajul-liant, cu cap de porc, care se ițește din când în când în spațiile de joc, care se schimbă de câteva ori.

De la o grădiniță, căci acolo începe să se contureze imaginea acestei Românii stranii, fără substanță, stând sub semnul kitschului, al gargarei, precum doamna educatoare, și până la sângele și trupul Domnului în România aceea îndepărtată (sensul este, evident, antifrastic), adică berea și micii, cu care sunt tratați spectatorii la sfârșit, spectacolul ne aduce în fața ochilor un grotesc gros, care are, evident, o dimensiune suprarealistă.” (http://yorick.ro/)

Distribuție: Diana Dumbravă, Ana Maria Olaș, Tamara Roman, Cristina Pleșa, Liviana Murgoci, George Constantinescu, Andrei V. Ciopec, Eugen Cozma, Cristian Ioniță, Ștefan Alexandru Craiu. Live music: Călin Torsan – pipes, sax & flute; Sașa-Liviu Stoianovici – cobza (traditional Romanian folk guitar)

Biletele se găsesc pe:

https://eventbook.ro/festival/bfringe

Foto: Facebook

Citeste și:

Astăzi începe FESTIVALUL TEATRULUI INDEPENDENT- Bucharest Fringe, cu un spectacol de excepție

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Shtiu.ro
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
TV Mania
Sfatul parintilor
Mai multe din Timp Liber