„Nu am chef azi, n-am chef de nimic!” Cum te mobilizezi să faci față cu brio unei zile fără chef

Există numeroase motive care ne induc această stare, de nechef. Și totuși, trebuie să ne mobilizăm, astfel încât să ducem la bun sfârșit treburile zilei. Cum facem asta?

Fiecare dintre noi avem propriile justificări pentru această stare, întâlnită tot mai des în ultimele zile. Poate fi de vină presiunea atmosferică, în schimbare în zilele înnorate, ploioase. Se știe că este și perioada asteniei de toamnă, care, de asemenea, cauzează o lipsă de energie. Problemele de natură personală își pun, și ele, o amprentă puternică asupra stării psihice și chiar și fizice. Și, bineînțeles, problemele de sănătate, care joacă un rol extrem de important.

Așa da! Așa nu!

Când astfel de factori se adună, e firesc ca aceștia să influențeze felul în care ne alimentăm, modul în care ne odihnim și, în general, cum ne raportăm la energia unei noi zile.

Chiar și așa, cu un job solicitant, nu ne permitem ca lipsa de chef să ne scadă randamentul. Și-atunci, ce putem face?

1. Dacă o problemă de natură personală te preocupă atât de mult, încât nu te mai poți concentra deloc, ia o pauză și scrie despre ea. Ia o coală de hârtie și scrie, pur și simplu, toate gândurile care îți trec prin minte. Tot! Fără filtre lingvistice, fără să te preocupe aspectul scrisului. Coala de hârtie oricum va ajunge la gunoi după ce îți eliberezi gândurile. Este o metodă practicată la scară largă, îndeosebi dimineața. Sigur că acest exercițiu nu-ți va rezolva problemele. Însă faptul de a scrie pe hârtie (și nu device-uri electronice) ajută la relaxare mentală, detensionare și concentrare.

2. Și dacă tot suntem la capitolul scris, poți nota pe agenda de lucru micile momente din zi care ți-au schimbat starea într-una mai bună.

3. Împarte-ți activitățile zilei pe ore sau pe dificultate, asigurându-te că iei și pauză între ele.

4. Dacă încă de la trezire simți că ziua va decurge într-un ritm mai lent, fă câteva exerciții de stretching și câteva de cardio, pentru a stimula circulația sanguină.

5. Dacă nu ești fană a sportului, pune câteva melodii preferate (însă din categoria celor mai ritmate). Efectul benefic este garantat 100%.

Citește și: Transpirația nocturnă

Foto: Shutterstock

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Sanatate