Modalităţi simple de a practica mindfulness, pentru o viaţă cu mai puţin stres

În contextul sanitar actual şi al lipsei de predictibilitate cauzat de acesta, numărul persoanelor care suferă de anxietate a crescut semnificativ. Numai la începutul anului trecut, adică la un an de la debutul crizei, se înregistra o creştere cu 30% a numărului de pacienţi care au fost diagnosticaţi cu depresie şi anxietate, şi asta doar la Institutul Socola din Iaşi. Deşi nu există statistici clare în acest sens, din ce în ce mai mulţi oameni se simt copleşiţi de stres sau resimt simptome specifice depresiei. Femeile au fost în special afectate, mai ales în circumstanţele închiderii şcolilor sau în calitate de principali îngrijitori ai persoanelor mai în vârstă din familie. Ce poţi face pentru a te detensiona când treci printr-o asemenea situaţie? Mindfulness poate fi o soluţie sau chiar un stil de viaţă, care te ajută să combaţi stresul şi anxietatea din viaţa ta, abordând o atitudine în care în mod conştient alegi să trăieşti în prezent, să fii atentă la ce ţi se întâmplă şi să fii conştientă de ceea ce este în jurul tău. Prin practicarea acestei atitudini, poţi să te detaşezi mai uşor de gândurile negative şi să te bucuri mai mult de lucrurile simple şi frumoase din viaţa ta. Dacă nu ştii de unde să începi, iată câteva modalităţi foarte simple de a practica mindfulness în fiecare zi, oriunde ai fi.

Atenţie la respiraţie

Din această perspectivă, mindfulness are multe în comun cu meditaţia sau cu anumite tipuri de yoga. Nu presupune nimic special, decât să găseşti un loc liniştit şi pentru câteva minute să te concentrezi asupra respiraţiei. Poţi pune o mână pe piept şi una pe abdomen, când faci acest exerciţiu, pentru a simţi mişcările expansive cavităţii toracice și abdominale. Pe cât de simplu este acest exerciţiu, pe atât este de liniştitor pentru minte şi suflet. 

O bucurie olfactivă  

Mirosurile au un impact foarte puternic asupra creierului nostru. De aceea aromaterapia are atât de mulţi adepţi. Acest impact este explicat ştiinţific prin faptul că regiunea din creier care este responsabilă de procesarea stimulilor olfactivi este conectată cu partea creierului care se ocupă de amintiri şi de emoții. Aşadar, mirosurile ne pot face să ne simţim mai puţin stresaţi şi să ne schimbăm starea de spirit. Ca să te simţi remontată şi fresh, optează pentru parfumuri care au note citrice şi florale, cum este Yellow Diamond, din gama de parfumuri Versace. Chiar şi un gest atât de simplu poate avea efecte minunate. 

Concentrează-te pe un singur lucru

Avem atât de multe lucruri de făcut, încât a ajuns să fie firesc să desfăşurăm cel puţin două lucruri în acelaşi timp. Îmbraci copiii şi vorbeşti la telefon cu soacra sau faci mâncare, dar te mai uiţi şi pe e-mailurile de la serviciu. Chiar dacă poate te-ai obişnuit să funcţionezi aşa, creierul nostru nu este, cu adevărat, făcut pentru multitasking. Încearcă să te concentrezi pe fiecare activitate în parte şi să fii cu adevărat prezentă în propria ta viaţă. Pe lângă faptul că totul va fi gata mai repede, vei observa că în curând te vei simţi mai puţin stresată şi în timp vei putea deveni şi mai productivă. Alege mai curând să funcţionezi pe bază de priorităţi, decât pe bază de multitasking. 

Pauze de evaluare

Oricât de ocupată ai fi, este important să faci câteva pauze pe parcursul zilei în care să-ţi concentrezi atenţia asupra propriei persoane. Evaluează-ţi starea de spirit şi dacă te simţi anxioasă sau prea nervoasă, lasă totul şi fă exerciţiul de respiraţie de care vorbeam anterior. Este important să te conectezi la propria ta persoană şi să încerci să-ţi controlezi emoţiile, nu suprimându-le, ci acceptându-le fără a le alimenta. Poţi face asta, dacă îţi acorzi puţin timp. Este bine să recunoşti că te simţi frustrată, singură, agasată sau copleşită, dar este, de asemenea, necesar să conștientizezi că acestea sunt emoţii fireşti şi că nu este nevoie să le laşi să te controleze sau să determine ce fel de zi vei avea.  

Mindfulness necesită o anumită disciplină şi un angajament ferm faţă de propria stare de bine. Punând în practică micile exerciţii propuse anterior, vei observa că ai puterea de a te detaşa de emoţiile şi gândurile negative, alegând întotdeauna să trăieşti în prezent. 

Sursa foto: Pexels.com

(P) Material publicitar realizat împreună cu Elefant.ro

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Advertorial