Meditațiile ridică media la BACALAUREAT chiar și cu trei puncte

Elevii care fac meditații își pot ridica nota la Bacalaureat chiar și cu trei puncte. Peste 70% dintre absolvenții care au obținut media peste 8 la bac au avut îndrumarea individuală a unui profesor, arată un studiu realizat recent de Digital Nation pe tema impactului pe care îl au meditațiile în nota de la examenul de bacalaureat.

Studiul, la care au participat peste 1.800 elevi și profesori din întreaga țară, are darul să demonstreze faptul că elevii care „reușesc', în general, să atingă performanțe la examenul de bacalaureat sunt aceia care fac meditații în particular.

Majoritatea elevilor au spus că meditațiile ridică în medie nota elevului la BAC cu 2-3 puncte, în timp ce 72% dintre profesorii care au luat parte la studiu au fost de aceeași părere.

Pentru 54,9% dintre elevi, meditațiile sunt necesare în pregătirea examenelor importante. Apoi, în contextul pandemiei generată de noul coronavirus, nevoia de pregătire suplimentară a fost resimțită mai ales de cei care dau BAC-ul anul acesta, nemulțumiți fiind de felul în care s-a desfășurat școala online.

Din totalul elevilor participanți la studiu, 27% dintre ei au declarat că au avut nevoie de meditații pentru a înțelege în primul rând ceea ce s-a predat la clasă.

„N-am învățat nimic. 90% dintre profesori au fost zero. În continuare am bacul și s-a lucrat mai mult la sport decât la română', a declarat pentru România TV un absolvent al Liceului Teoretic „Nicolae Iorga' din București.

Meditațiile online, noul trend

În contextul pandemiei, învățământul digital a crescut, o nouă nișă câștigă din ce în ce mai mult teren, și anume meditațiile online. Astfel, peste 72% dintre elevii din România au folosit și internetul ca sursă complementară de învățare.

De asemenea, 30,8% dintre profesori sunt de părere că meditațiile online sunt mai avantajoase pentru cei care le susțin, deși doar 13,2% dintre pedagogi consideră medațiile online avantajoase și pentru elevi.

Ministrul Educației a explicat că în orice alt stat este întâlnit acest fenomen de pregătire a copiilor prin meditații.

„Problema e de echitate. Principala problemă în învățământul românesc e de asigurare a unui acces echitabil la aceste forme de pregătire pentru că nu toată lumea și-o permite. De aceea am susținut programul orelor remediale, adică meditațiile în școală. Este un program care trebuie continuat. În România, cine a apelat la orele remediale a avut o șansă în plus. Niciun stat nu va putea și nu va trebui să oprească un părinte care vrea să susțină propriul copil. Noi susținem această pregătire cu meditații în școală', a declarat ministrul Sorin Câmpeanu.

Foto: 123RF

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Stiri