Ce și cum să faci pentru a obține mai multe interviuri pentru job

Sunt oameni care aplică pentru jobul mult visat și sunt chemați la interviuri imediat. Ba mai mult, reușesc chiar să obțină jobul pentru care au aplicat.

Pe de altă parte sunt acei oameni care aplică la peste 50 de companii, au un CV bun pregătit și scrisori de intenție bine puse la punct pentru fiecare job vacant, dar pur și simplu nu sunt chemați la interviuri, darămite să găsească un loc de muncă care chiar să le placă. Ce se întâmplă aici? Care este secretul celor dintâi și ce ar trebui să schimbe cei din urmă pentru a avea și ei parte de aceeași rată de succes la obținerea de interviuri?

Recruiterii și cei din HR cunosc exact care sunt plusurile și minusurile celor care își pledează cauza pentru obținerea unui job

Experiența și cunoașterea personalității omului, alături de un pic de psihologie, ajută pe cei implicați în recrutare să departajeze cele mai bune profile de potențiali angajatori, chiar înainte să îi cunoască față în față la interviu. Așa că cei cu adevărat buni și potriviți pentru job sunt chemați la întâlniri profesionale, ba chiar angajați în cele din urmă, în timp ce aplicanții nepotriviți sunt pur și simplu respinși de nenumărate ori.

Vestea bună e că acum responsabilii pe HR descriu exact ce și cum ar trebui să facă candidații pentru a obține mai multe interviuri pentru job

În primul rând e obligatoriu să existe un CV profesional, actualizat și serios, cu o mică descriere personală în intro și cu toate datele personale corecte, alături de o fotografie potrivită și clară pe prima pagină.

Cum ar arăta un CV ideal și care ar atrage pe loc atenția agenților de recrutare?

Un CV este bun și luat în calcul dacă este corect gramatical și bine structurat. De asemenea, este imperativ ca informațiile din el să fie ușor de parcurs și să fie relevante referitor la postul pentru care se aplică. Datele de contact ar trebui să fie printre primele lucruri trecute într-un CV deoarece acestea sunt vizate de către cei de la HR. În plus, pe lângă experiența profesională trecută în ordine invers cronologică și studii, un CV bun conține și aptitudinile de limbi străine, cele tehnice și cele sociale ale candidatului la un post.

Pentru a crea un asemenea CV profi și de interes pentru angajator poți apela și la site-ul Cvmaker Romana. Pe această platformă fie îți vei crea tu propriul CV adaugând informațiile și abilitățile care te diferențiază sau te propun pentru job, fie vei lăsa profesioniștii de acolo să-ți creeze un CV personalizat, cu un șablon atrăgător și bine structurat, care să pună în evidență atuurile tale și felul în care vrei să cucerești postul țintit.

Ține minte că uneori este mai bine să apelezi la cei care se pricep cel mai bine într-un domeniu decât să încerci să le faci tu singur pe toate

Recruiterii sfătuiesc pe candidații la joburi din ziua de azi să aibă mai întâi de toate un CV bun. Apoi să includă în e-mailurile lor scrisori de intenție personalizate și originale pentru fiecare job în parte. Însă, este esențial să nu uite nici de completarea profilului lor profesional de pe LinkedIn deoarece acum este mult mai simplu să dai online peste cel mai bun candidat.

De asemenea, un secret pe care puțini agenți de recrutare îl împărtășesc se referă la adaptarea CV-ului la interlocutor. Adică, dacă știi cui din companie îi revine sarcina să angajeze oameni noi, poți face puțină cercetare înainte și astfel include în Curriculum vitae lucruri care să stârnească interesul angajatorului referitor la persoana ta, astfel încât să fii chemat la interviu și datorită acestui considerent.

Gândește-te apoi că știind câteva lucruri despre companie, postul vizat, ce se cere, dar mai ales despre recruiter vei avea cu ce impresiona în plus la eventualul interviu față în față.

Un alt pont pentru a atrage atenția spre obținerea unui interviu se referă la originalitatea informațiilor sau a modului în care acestea sunt transmise

Dar iarăși ai grijă că astfel de idei nu se aplică în fiecare caz. Dacă e vorba de o companie de social media sau de un post într-o firmă care se ocupă cu evenimente distractive ori produse pentru copii, poți schimba felul de prezentare pentru a stârni interesul.

O frază mai altfel ori chiar amuzantă despre tine sau despre ceea ce nu poți face prea bine s-ar putea să te claseze mult mai sus decât un CV formal sau o introducere la fel ca a celorlalți în care nu vii cu nimic nou.

Iarăși, există unii angajatori care admiră și cheamă la interviu un candidat care nu doar a trimis un CV prin mail sau printr-o platformă specifică. Ci pe acela care s-a prezentat pur și simplu la sediul firmei ori la departamentul de HR pentru a vorbi câteva momente cu cei cu care de altfel poate nu ar fi dat deloc ochii. Asta înseamnă curaj și determinare și o adevărată dorință de a lucra în acel loc. Iar cei care se ocupă de angajare sau chiar managerii s-ar putea vedea pe ei din trecut dându-și silința de a ajunge acolo unde sunt acum, unde și-au dorit cu adevărat.

Uneori nu este despre cât de multă experiență ai acumulat, despre câte diplome și masterate ai în palmares și nici despre cât de perfect este CV-ul tău. Un pic de sare și piper, de originalitate și doar un strop de curaj te pot ajuta să obții mai multe interviuri și în cele din urmă jobul mult dorit. Succes!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Advertorial