Fata umana a lumii afacerilor

Uncategorized

Marie-Rose Mociornita, lider de opinie
"De ce ar dori o companie sau una dintre personalitatile publice sa faca cunoscute actiunile sale in slujba comunitatii? Care ar fi beneficiile? Pentru ca a face bine este mai intotdeauna mai eficient decat sa manipulezi ori sa corectezi prin pedeapsa. Si apoi, sa nu uitam ca ideile, initiativa si compasiunea sunt cheile care pot porni motorul responsabilitatii sociale. Daca nu ne place care este starea de fapt in lumea in care traim, acum avem puterea si capacitatea sa facem o lume noua. Responsabilitatea sociala corporatista ar trebui sa devina o componenta normala in viata economica si sociala din Romania, ca in toate democratiile functionale. Corporatiile au responsabilitatea de a interactiona pozitiv cu clientii lor, cu mediul inconjurator si cu angajatii lor".

Leslie Hawke, presedinte Fundatia Ovidiu Rom
"Daca este sa vorbesc despre CSR din punctul de vedere al cuiva, al unei organizatii cum este ‘Ovidiu Rom’, care are o experienta fructuoasa si rezultate pe campanii sociale de rasunet in Romania, ar trebui sa spun ca responsabilitatea sociala nu trebuie facuta numai pentru PR, pentru a-ti crea imagine. Nu trebuie ca o companie oarecare sa caute acoperire media pentru initiativele ei. Acoperirea media va veni ca un rezultat firesc atunci cand strategia de CSR este una puternica, directa, pe termen lung, si mai ales cand tine seama de problemele reale ale comunitatii asupra careia s-a concentrat. Daca alegi sa faci CSR doar pentru PR, atunci risti sa rulezi doar programe sociale particulare, individualizate, care vor avea, desigur, efect, dar unul pe termen scurt. Or acesta, daca nu are sa urmeze o strategie cu ‘bataie lunga’, isi va diminua forta in timp, iar impactul in randul paturii sociale defavorizate va fi mult mai mic. In Romania este inca mult de facut in privinta activitatilor de responsabilitate sociala, de egalitate in societate, de respect pentru minoritati sau de promovare a principiilor ecologice. Insa, iata, primii pasi sunt facuti."

Foto: Razvan Voiculescu, pentru campania de prevenire a cancerului de col uterin realizata de GlaxoSmithKline

Cristina Simion, director general Edipresse AS Romania:
"Exista o diferenta, deseori serioasa, intre ceea ce fac mare parte dintre companiile si celebritatile din Romania in cadrul implicarii sociale si ceea ce ar putea cu adevarat sa faca. Celebritatile isi asociaza imaginea sau prezenta cu o campanie sociala cu impact mediatic cat mai mare, dar cu conditia de a nu depune nici un efort. In loc de aceasta, ele pot avea propriile initiative, folosindu-se de abilitatile si cunostintele lor si pot impinge lucrurile inainte, pot folosi rolul pe care il au, cel de modele pentru public, implicandu-se in campanii CSR pe termen lung, bazate pe imaginea lor, insa alocand unei cauze sociale timpul, banii, efortul, daruirea si pasiunea lor, si nu ramanand doar in rolul de ‘poster’ asociat unei initiative a altei organizatii. Astfel ca lasati-ma sa ma intreb: nu cumva vorbim prea mult despre imagine si facem prea putin?"

Text: Adrian Ciltan; foto: arhiva Edipresse, Millenium Communications

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Psychologies
Mai multe din