5 factori care duc la înrăutățirea memoriei

Este normal să mai uiți lucruri din când în când și este normal să devii ceva mai uituc pe măsură ce îmbătrânești.

Dacă în unele cazuri înrăutățirea memoriei este legată de afecțiuni neurologice, de cele mai multe ori stilul de viață și regimul alimentar este cel care influențează memoria. Descoperă în continuare 5 lucruri dăunătoare memoriei pe care ar trebui sa le corectezi și ce trebuie să faci dacă îți dorești să ai un creier sănătos până la vârste mai înaintate 

1. Mănânci prea mult zahăr

Nu este greșit să mănânci câte o tabletă de ciocolată neagră zilnic, ba chiar este benefic, dar când regimul tău alimentar conține prăjituri, dulciuri și diverse alte mâncăruri procesate pline de zahăr, apare o problemă. Experții susțin că o dietă bogată in zahăr poate duce la slăbirea memoriei și la reducerea volumului creierului, în special în zona creierului care stochează memoria pe termen scurt. Reducerea zahărului nu numai că ajută memoria, ci îmbunătățește și sănătatea generală.

2. Nu dormi suficient

Somnul joacă un rol important în consolidarea memoriei, proces în care amintirile pe termen scurt sunt întărite și transformate în amintiri de lungă durată. Cercetările arată că, dacă ești lipsit de somn, acest fapt ar putea avea un impact negativ asupra memoriei. Experții în sănătate recomandă adulților să doarmă între șapte și nouă ore în fiecare noapte pentru o sănătate optimă.

3. Suferi de obezitate

Mai multe studii au stabilit că obezitatea poate provoca modificări ale genelor asociate memoriei din creier, afectând negativ memoria. De asemenea, persoanele obeze pot dezvolta rezistența la insulină și la inflamație, ambele având un impact negativ asupra creierului. Nu în ultimul rând, obezitatea este asociată cu un risc mai mare de a dezvolta boala Alzheimer, o boală progresivă care distruge memoria și funcția cognitivă.

4. Ai deficit de vitamina D

Deficitul de vitamina D este foarte frecvent întâlnit, mai ales la femei și la persoanele care locuiesc în zonele cu climă rece.  Nivelurile scăzute de vitamina D au fost legate de o serie de probleme de sănătate, inclusiv de reducerea funcției cognitive. Spre urmare, în timp, deficitul de vitamina D poate afecta memoria. Consumă alimente bogate sau fortificate cu vitamina D, petrece mai mult timp la soare și dacă nu este suficient, alege suplimente alimentare cu vitamina D.

5. Ai un stil de viață sedentar

Lipsa mișcării are impact negativ atât asupra corpului cât și a organismului și a creierului. Pe de altă parte, exercițiile fizice pot crește secreția de proteine ​​neuroprotectoare ceea ce duce la îmbunătățirea creșterii și dezvoltarii neuronilor. Sportul este benefic pentru creier și ajută la îmbunătățirea memoriei la persoanele de toate vârstele, de la copii până la adulți în vârstă.

Ce să faci pentru a-ți îmbunătăți memoria

Pentru a-ți păstra memoria într-o formă cât mai bună, adoptă următoarele obiceiuri cu efect pozitiv:

  • practică meditația
  • in perioade de stres și solicitare cognitivă apelează la suplimentele alimentare cu lecitină sau gingko biloba.
  • consumă alimente cu efect antiinflamator (fructe de pădure, pește gras, avocado, ceai verde)
  • redu consumul de carbohidrați
  • rezolvă cuvinte încucișate, Sudoku sau tetris
Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Advertorial