Ești o persoană geloasă? Iată cum oprești gândurile distructive

Dacă ești o persoană care se luptă cu gelozia, află că nu ești singura. Nu este deloc neobișnuit și este o emoție perfect normală. Cheia este să nu o lași să te copleșească sau să te afecteze.

Vestea bună este că se poate distrage atenția de la gelozie, astfel încât să nu îți faci griji. Pentru a te ajuta să faci acest lucru, iată o listă de sfaturi și strategii pe care le poți folosi pentru a împiedica acele emoții negative să te domine.

Oferă-ți un timp pentru a respira

Recunoaște că gândurile tale geloase nu sunt la fel ca realitatea. De îndată ce începi să te simți gelos, respiră încet și adânc. Te va ajuta să-ți liniștești mintea, astfel încât să poți gândi mai clar.

Concentreză-te pe faptul că doar pentru că simți gelozie, nu înseamnă că este neapărat real. Gândurile și realitatea sunt complet diferite și astfel vei putea ignora și gestiona sentimentele de gelozie.

  • De exemplu, dacă te gândești că partenerul tău te înșală sau că prietenul tău are mai mult succes decât tine, respiră adânc și gândește-te că s-ar putea să nu fie deloc adevărat.
  • Fă exerciții de respirație pentru a vă calma mintea.

Ești o persoană geloasă? Iată cum oprești gândurile distructive

Conștientizează imediat când te cuprinde gelozia. Una dintre cele mai bune modalități de a evita ca gelozia să-ți stăpânească viața este să o oprești „din fașă'.

Fii atent la momentul în care simți că devii gelos. De îndată ce observi acest lucru, spune „STOP' cu voce tare. Te poate ajuta să previ ca emoțiile negative să-ți preia viața.

  • De exemplu, când începi să ai gânduri de tipul geloziei, încearcă să spui „Stop, X' (spune-ți propriul nume) și te poate ajuta să deții controlul.
  • Cu cât îți lași mintea să alerge, cu atât poți deveni mai gelos și cu atât mai dificil poate fi să recâștigi controlul.

Urmărește un film preferat sau o emisiune

Distrage-ți atenția și fă o pauză mentală puțin. Când încep să ți se strecoare acele sentimente de gelozie, urmărește o emisiune sau un film care îți place. Relaxează-te în timp ce vă uitați și este posibil nici să nu realizezi când au trecut acele emoții negative.

  • De exemplu, dacă îți place să urmărești seriale, pune câteva episoade și te vei simți mai bine.
  • S-ar putea să nu fie nevoie să urmărești prea multe. Dacă începi să te simți mai bine după aproximativ 15 minute, este minunat!

Meditează!

Concentrează-ți atenția în altă parte. Meditația implică distanțarea de tot ce se întâmplă în jurul tău și concentrarea asupra propriei minți. Poate fi un instrument excelent pentru combaterea emoțiilor negative, precum gelozia. Poți consulta o aplicație sau un videoclip de meditație ghidată sau să lucrezi cu un instructor pentru a afla cum să o faci pe viitor singur. Ar putea face o mare diferență.

  • Nici meditația nu trebuie să dureze prea mult. Poți încerca sesiuni scurte de 10-15 minute pentru a-ți liniști mintea.
  • Caută aplicații de meditație sau caută online videoclipuri și cursuri pe care le poți încerca.
  • Dacă ești o persoană religioasă, rugăciunea poate funcționa în moduri similare meditației și te poate ajuta să faci față sentimentelor de gelozie.

Fă câteva antrenamente fizice

Mergi la alergare, mergi la sală pentru a transpira sau pur și simplu, fă câteva exerciții fizice acasă. Acest mod te ajută să scapi de acea energie negativă. Vei fi distras în timp ce faci exercițiile și în felul acesta organismul produce endorfine (hormonul fericirii) care te pot face să te simți și mai bine.

  • Exercițiile te pot calma suficient pentru a-ți oferi o nouă perspectivă și pentru a-ți gestiona mai bine sentimentele negative, cum ar fi gelozia.
  • Dacă nu ești o persoană activă, începe puțin câte puțin. Mergi la un jogging ușor sau ridică greutăți cu un partener sau antrenor experimentat, astfel încât să nu te rănești.

Foto: 123RF

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Sanatate