Esti ceea ce mananci?

Esti ceea ce mananci?
Uncategorized

Se pare ca da, sustin specialistii in nutritie. Daca te simti stresata, nervoasa, lipsita de energie, schimba-ti radical alimentatia. Recunoaste raul pe care anumite alimente il pot face organismului tau si renunta la cateva obiceiuri gresite.

Nu-ti trebuie cine stie ce imaginatie pentru a-ti percepe propriul organism ca pe un motor. Cand nu prea te simti in forma, spui uneori: "M-a lasat motorul". Ce-i trebuie unui motor ca sa functioneze bine? Combustibil bun, ulei de calitate, ingrijire adecvata.

Si atunci, ce combustibili ii oferi corpului tau? Gandeste-te putin la ce mananci de obicei: ciocolata, alcool, cartofi prajiti, carne grasa, sosuri, "asezonate" din belsug cu bauturi carbogazoase, nesomn, multa munca, stres. Cum sa ai o greutate normala, energie, vitalitate, capacitate de concentrare, apetit sexual, putere de munca si buna dispozitie?

Daca esti de acord ca legatura dintre hrana si sanatate este extrem de importanta, a sosit timpul sa faci o schimbare adevarata. Dr. Gillian McKeith iti propune un program testat de mii de oameni din intreaga lume, cu rezultate spectaculoase si permanente.

Nu-l privi ca pe o dieta, fiindca e un stil de viata cu totul nou, pe care il vei aplica zi de zi. Vei identifica obiceiurile alimentare gresite si le vei inlocui cu cele sanatoase; vei invata ce produse alimentare sunt dusmanii sanatatii si care sunt cei mai buni prieteni; vei afla lucruri interesante despre grasimi si zaharuri, despre suplimentele minerale si nutritive necesare organismului. Accepta recomandarile autoarei si in scurt timp iti vei imbunatati starea de sanatate, precum si toate aspectele vietii tale.

In cele din urma, iti vei admira silueta in oglinda si, bucuroasa de rezultat si de felul in care te simti, vei exclama cu mandrie: "Sunt ceea ce mananc!".

Astazi, exista numeroase persoane supraponderale, iar unele au ajuns deja la o stare de criza. Scopul autoarei cartii Esti ceea ce mananci, dr. Gillian McKeith, e sa te reinvete cum sa te hranesti corect, inlocuind alimentele si obiceiurile nesanatoase cu produsele si cu stilul de viata care iti garanteaza sanatatea. Urmandu-i sfaturile, vei ramane supla si iti vei imbunatati, pe toata durata vietii, starea fizica si dispozitia psihica.

Dr. Gillian McKeith este medic nutritionist recunoscut la nivel international si director al Mc Keith Clinic din Londra.

Tine cont de majoritatea recomandarilor ei si, cu siguranta, vei ajunge la o forma fizica mai buna, vei fi mai sanatoasa, mai puternica, mai atragatoare si mai fericita. Dr. McKeith a tratat efectiv mii de oameni si a avut rezultate fara precedent. Vin la ea persoane din toate colturile lumii pentru a cere ajutor.

A tratat pacienti de aproape toate nationalitatile si categoriile sociale, inclusiv staruri de la Hollywood, membri ai caselor regale, sefi de stat, fotbalisti si sportivi olimpici.

Toti acestia au in comun un lucru: indiferent de originea lor, sunt construiti din elementele cu care se hranesc, altfel spus "sunt ceea ce mananca"! Pacientii dr. McKeith au adesea scopuri diferite: sportivul, de exemplu, isi doreste, probabil, rezultate mai bune; o sotie casnica poate ca are nevoie de mai multa energie; o persoana preocupata de cariera s-ar putea sa aiba nevoie de glande suprarenale mai puternice, pentru a face fata stresului; o persoana mai in varsta ar putea avea nevoie de mai multa vitalitate.

In fiecare dintre aceste cazuri, hrana care intra in organism este "combustibilul" trupului, iar daca nu-l alegi bine, vei obtine inca un strat de grasime, tonusul fizic si psihic si apetitul sexual vor fi in scadere, chiar si activitatea creierului va fi incetinita.

Reteta este valabila pentru toata familia, asa ca nu e cazul sa te simti izolata. Poti sa-i atragi si pe cei apropiati sa te sustina si sa-ti urmeze exemplul. Nu trebuie decat sa recunosti raul pe care unele alimente ti-l pot face si sa iti schimbi cateva obiceiuri.

Dupa mai mult de 15 ani de practica medicala, dr. McKeith a descoperit ca oamenii care se hranesc sanatos se imbolnavesc mult mai rar decat ceilalti. Ei au un echilibru stabil, o greutate ideala; in plus, au mai multa energie, viata lor sexuala e mai buna, sunt mult mai destinsi, mai eficienti, se concentreaza mai usor. Pur si simplu sunt mai fericiti. Si tu poti fi la fel!

Nu este vorba doar despre o dieta, ci e un stil de viata cu totul nou, pe care il vei aplica zi de zi.

10 adevaruri importante despre hrana

1. Un regim alimentar bogat in grasimi (in special, grasimi saturate) si sare este asociat cu un risc crescut de aparitie a unei afectiuni coronariene.

2. In medie, se estimeaza ca o treime dintre cazurile de cancer ar putea fi prevenite prin schimbarea regimului alimentar. O dieta bogata in fibre si cereale integrale, dar saraca in grasimi, are capacitatea sa previna o parte dintre tumorile canceroase, printre care si cele de colon, de stomac si cancerul de san.

3. Multi experti in fertilitate sunt convinsi ca un regim alimentar nesanatos – bogat in grasimi, zaharuri si diverse tipuri de hrana prelucrata, dar sarac in substante nutritive esentiale pentru buna functionare a organelor de reproducere – poate duce la infertilitate si chiar poate creste riscul pierderilor de sarcina.

4. O dieta bogata in grasimi, zaharuri si sare conduce la cresterea in greutate si mareste riscul instalarii obezitatii. Greutatea excesiva nu numai ca duce la cresterea riscului de aparitie a bolilor cardiovasculare, diabetului, cancerului si a infertilitatii, ci este asociata si cu starea de oboseala, un nivel scazut al respectului de sine si cu performante fizice si mentale slabe.

5. Un regim alimentar nesanatos creste riscul aparitiei depresiilor si a oscilatiilor bruste de dispozitie. De asemenea, este asociat cu sindromul premenstrual, poftele alimentare necontrolate si anxietatea.

6. Un regim alimentar cu un continut ridicat de aditivi, conservanti si zahar rafinat poate cauza scaderea capacitatii de concentrare, hiperactivitate si chiar agresivitate. Motivul este acela ca alimentele cu un continut ridicat de zahar si aditivi alimentari au o cantitate mica de crom, care se pierde in procesul de rafinare. Cromul este necesar in reglarea nivelului de zahar din sange; daca acest nivel e scapat de sub control, este posibila instalarea acestor tulburari de comportament.

7. O dieta cu un continut scazut de calciu (element esential pentru mentinerea rezistentei sistemului osos) creste riscul ca oasele sa devina fragile ori casante – afectiune cunoscuta sub denumirea de osteoporoza.

8. Un regim alimentar sarac in substante nutritive supune ficatul la eforturi enorme. Acesta are un rol esential in desfasurarea unei digestii bune si in absorbtia vitaminelor si a mineralelor vitale.

Ficatul nu poate face fata unor cantitati mari de grasimi saturate sau de alcool, fapt care poate genera afectiuni majore ale ficatului sau rinichilor, precum bolile renale sau ciroza (o boala grava, in care celula hepatica se distruge definitiv).

9. Un regim alimentar bazat pe un consum excesiv de zahar poate duce la un nivel ridicat al glucozei in organism (forma sub care e transportat zaharul in sange); acest fapt poate cauza probleme de metabolizare a zaharului, precum diabetul zaharat. Simptomele acestei boli sunt: sete excesiva, urinare frecventa (cauzata de excesul de glucoza), probleme cu vederea, oboseala si infectii repetate.

10. O dieta extrem de saraca in substante nutritive poate afecta sistemul imunitar, situatie in care organismul devine vulnerabil la raceli, gripe si are o sanatate precara, in general. De aceea, avem nevoie de un aport constant si echilibrat de vitamine si minerale esentiale pentru a mentine sistemul imunitar intr-o stare de functionare buna, astfel incat acesta sa asigure o protectie eficienta fata de infectii si imbolnaviri.

Extrase din cartea "Esti ceea ce mananci" de dr. Gillian McKeith,
Editura Curtea Veche
Pentru a comanda cartea intrati pe site-ul www.curteaveche.ro.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Publicitate
ziareonline.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din