E momentul potrivit pentru detox: slăbești cu detoxul prin hidratare

detoxul prin hidratare

Izolarea impusă de situația epidemică se poate dovedi o perioadă propice pentru a adopta un stil de viaţă mai sănătos, cu o alimentaţie care să îți asigure aportul de nutrienţi, dar și pentru detoxifierea organismului. Cel mai simplu mod de detoxifiere este hidratarea, mai ales în zilele din ce în ce mai calde care vor urma, în pragul verii.

Sănătate la îndemână

Apa nu este numai un „fluid de transport', rolul său în organism nu se reduce doar la a furniza vitaminele, mineralele şi toate celelalte elemente chimice necesare hrănirii şi dezvoltării celulare, aportul său la starea de sănătate este cu mult mai complex.

Apa este cea care transportă şi oxigenul, controlează temperatura corpului, asigură buna funcţionare a rinichilor şi intestinelor, elimină deşeurile şi toxinele, contribuie la menţinerea tonusului muscular, diminuează riscul apariţiei calculilor renali, previne constipaţia şi stimulează digestia…

Constipaţia, crampele abdominale, balonarea, sunt doar câteva dintre neplăcerile şi complicaţiile ce pot apărea ca urmare a unui aport zilnic insuficient de apă. Pentru a preveni riscurile deshidratării, mai ales dacă ai o viață sportivă, trebuie să fii atentă la semnalele din partea organismului, care pot anunţa un aport de apă insuficient:  lipsa de concentrare, oboseală, gura uscată, greaţă, dureri de cap, crampe musculare, ameţeală, sete, urină puţină şi închisă la culoare.

Vin căldurile

În perioada caldă organismul are nevoie obligatoriu de o cantitate de minimum 2 litri de lichide pe zi, consumate la temperatura camerei, nu foarte reci, pentru a nu produce agresiune termică suplimentară organismului care încercă să se adapteze la temperaturile ridicate din atmosferă. În cazul unor zile cu temperaturi ridicate, acompaniate chiar de ceva efort fizic, se recomandă un aport de 200 – 300 ml de apă la fiecare 15 – 20 de minute, preferabil din apă şi ceaiuri neîndulcite sau slab îndulcite. „Fiecare celulă din organism are nevoie de apă, căci prin intermediul ei primeşte toate oligoelementele necesare, dar cel mai potrivit este să alegi o apă minerală naturală, cât mai apropiată de puritatea necesară', precizează nutriţioniștii.

Câtă apă pe zi?

Cea mai bună modalitate de a asigura o detoxifiere corectă dar și necesităţile de apă ale organismului este pur şi simplu de a bea apă. Dar contează şi ce bei. Apa pură încă de la sursă, slab mineralizata şi necarbogazoasă este prima alegere pe care o poţi face pentru a îţi asigura o viaţă sănătoasă şi echilibrată în fiecare zi. Recomandarea specialiştilor este 30-40 ml de apă per kg corp per zi adică între între 2 şi 4 litri pe zi pentru un adult, iar un copil are nevoie de 1,5 litri de apă zilnic. Dar necesarul zilnic de apă depinde mulţi factori: de înalţime, greutate, de temperatura ambientala, şi starea de sănătate, dar şi de dietă fiindcă o dietă cu conţinut mărit de fructe şi legume va necesita un aport mai mic de apă.

Ce fel de apă?

Din punct de vedere al compoziţiei chimice, cea mai potrivită consumului zilnic şi pe perioade lungi, este considerată apa minerală naturală plată, cu conţinut controlat de oligoelemente şi care provine dintr-o sursă strict testată calitativ. Apa minerala naturala trebuie să fie microbiologic pură şi să nu fie tratată chimic. Spre deosebire de simpla apă de izvor, o apă oligominerală de calitate este obţinută prin foraje de mare adâncime care îi asigură stabilitatea, temperatura şi conţinutul de săruri minerale constante, indiferent de condiţiile climaterice de la suprafaţă.

Regulile de aur ale hidratării ideale

* bea apă chiar dacă nu simţi că îţi este sete, căci dacă apare setea, e semn că organismul a piedut deja cantităţi importante de apă

* nu bea apă excesiv de rece, ideală este apa de 15º C

* consumă apă des şi în cantităţi mici, te va ajuta la digestie şi va asigura şi o hidratare corespunzătoare.

* vara se recomandă câte o cană de apă la fiecare oră (250 ml).

* ca să nu uiţi să bei, oriunde te duci ai grijă să iei cu tine o sticlă cu apă

* consumă o cantitate mai mare de apă dacă este caniculă, eşti răcită, dacă ai febră, diaree sau te afli la o altitudine mare.

Foto: shutterstock

Citeste și:

„Spitalul groazei' din Suceava, filmul unei infectări anunțate

Poveste adevărată: Lucetta Amelotti și Carlo Morandotti uciși de coronavirus

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Huff
VIVA!
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate