DOSAR SPECIAL: Dieta Atkins, calea cea mai ușoară de slăbit

DOSAR SPECIAL: Dieta Atkins, calea cea mai ușoară de slăbit

Doctorul Robert Atkins, cel care a dezvoltat regimul în anii 70, a plecat de la principiul că kilogramele în plus nu sunt acumulate din cauză că mâncăm prea mult, ci sunt mai degrabă consecința unui dezechilibru în metabolism, apărut în urma asimilării defectuoase a zaharurilor. Metoda Atkins a fost creată pe baza unui studiu din 1958 despre pierderea în greutate, publicat de nutriționistul Alfred Pennington și pe care dr. Atkins l-a aplicat asupra lui însuși pentru a slăbi. Principiul pe care se bazează dieta Atkins este că organismul este asemănător unui motor, având drept combustibil carbohidrații. Limitând „combustibilul', corpul va căuta unul alternativ: grăsimile depozitate. Așadar, trebuie stopat consumul zaharurilor și a alimentelor cu amidon, cum sunt cartofii, pâinea albă și orezul, pentru a se introduce în alimentație proteine și grăsimi care nu îngrașă, precum sunt cele din carnea de pui, carnea slabă și ouăle. Rezultatul se va vedea: grăsimile se ard, iar corpul pierde în greutate până la șapte kg în două săptămâni.

Proteine și grăsimi la discreție
Dieta presupune patru faze, începând cu un număr redus de carbohidrați și mâncând mai multe proteine progresiv, până când se scade la greutatea dorită.
 Toate zaharurile (carbohidrații) sunt suprimate, atât cele pe care organismul le asimilează lent (cartofi, fasole, paste făinoase, orez, cereale, pâine etc.), cât și cele cu absorbție rapidă (alimentele dulci: biscuiți, ciocolată, produse de patiserie, bomboane, prăjituri, băuturi răcoritoare, lactate îndulcite etc.).
 Grăsimi la discreție: unt, maioneză, uleiuri vegetale.
 Proteine la discreție: carne, pește, ouă, lactate neîndulcite. Poți mânca pește de orice fel, fructe de mare, ouă gătite sub orice formă, 100 g brânzeturi pe zi (feta, gouda, mozzarella, parmezan, telemea), carne de pasăre (pui, curcan, rață, gâscă, fazan), carne roșie (porc, vită, vițel, miel etc.), mezeluri (exceptând preparatele din carne tratate cu zahăr).
 Poți mânca 2 – 3 căni de legume pe zi: țelină, castraveți, andive, salată verde, salată iceberg, ridichi, broccoli, măsline negre, varză, conopidă, spanac, avocado.
 Sunt permise în cantități mici (o jumătate de cană) fructele roșii proaspete: afine, căpșuni, zmeură.
 Nu mânca mai mult de 20 g carbohidrați pe zi.
 Bea cel puțin 2 litri de apă pe zi.
Respectând principiile alimentare impuse de dieta Atkins poți pierde în greutate aproximativ 6 kg pe lună.

Fără listă de calorii
 Dacă faci parte din categoria gurmanzilor nu te vei simți prea frustrată urmând acest regim, căci slăbești repede și destul de mult, fără să te simți chinuită pe parcursul zilei de senzația de foame.
 Principiile alimentare ale dietei Atkins sunt relativ simplu de respectat, atât acasă, cât și la restaurant.
 Nu este nevoie să ții evidența caloriilor pe care le conțin alimentele pe care le mănânci, ceea ce îți ușurează considerabil viața.

Atenție la colesterol!
 Nu este ușoară menținerea sub control a carbohidraților, deoarece nu este de ajuns doar să eviți zahărul și cartofii, este necesar să ai la îndemână o lista cu alimentele acceptate și să cântărești porțiile de mâncare.
 Atkins înregistrează succese, mai ales în primele două săptămâni.
 Alimentele pe care le poți consumă depind de starea sănătății tale și de metabolism.
 Regimul este sărac în fructe și legume, iar lipsa fibrelor, cele care ajută la reglarea tranzitului intestinal, poate conduce la apariția constipației.
 Urmat pe o perioadă de mai multe luni, regimul Atkins nu este sănătos pentru vasele de sânge: pe durata regimului se consumă multe grăsimi, care pot crește nivelul colesterolului și trigliceridelor din sânge.
 Dacă reîncepi brusc să mănânci normal riscul să câștigi kilogramele pierdute este foarte mare.

Exemplu de meniu
 Mic dejun: ceai sau cafea neîndulcite, un ou prăjit.
 Prânz: o salată de pui cu țelină, salată verde, jambon și brânză.
 Cină: pește sau carne, iaurt cu conținut mic de grăsimi, neîndulcit.
 Gustări: bucățele de carne sau de brânză cu măsline.

Foto: 123rf

DOSAR SPECIAL: Dieta South Beach, fără înfometare, fără frustrări, fără să numeri caloriile

DOSAR SPECIAL: Dieta grupelor sanguine

DOSAR SPECIAL, diete care funcționează: REGIMUL DISOCIAT

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Povestile voastre