Diete rapide

Diete rapide

dietaChiar daca nutritionistii recomanda intotdeauna un proces de slabire lent, care are mai multe sanse sa devina permanent decat slabitul peste noapte, aceiasi nutritionisti sustin ca poti sa scapi de doua-trei kilograme imediat, fara sa-ti dai peste cap metabolismul sau sa le pui la loc in zilele urmatoare.

Infometarea nu este o solutie pe termen lung, dar un plan inteligent de hranire pentru trei-patru zile poate sa-ti scada talia cu o masura si sa-ti dea, paradoxal, mai multa energie.

Cheia sta intr-un aport crescut de substante nutritive, impachetat in mai putine calorii. Si poti face acest lucru consumand super alimentele (legume si fructe despre care am mai scris in numerele noastre anterioare), evitand aditivii sintetici care iti incarca sistemul de eliminare si mancand cat mai des, pentru a creste viteza metabolica si a evita senzatia de foame.

Dietele rapide nu sunt doar o solutie pentru sarbatori, dar si una pe care poti s-o folosesti din cand in cand, o data la doua-trei luni, pentru detoxifiere si reajustarea siluetei.

3 kg in 4 zile
Acest regim ar trebui sa-ti stimuleze procesul de eliminare a toxinelor, oferind ficatului, rinichilor si sistemului digestiv cateva zile de relaxare. Alege fructe si legume organice, fara pesticide si ingrasaminte sintetice. Nu lasa intre mese un timp mai mare de trei ore si jumatate.

Prima zi

  •  La trezire: o cana cu apa calda sau ceai verde in care ai stors o jumatate de lamaie si ai adaugat doua lingurite de miere.
     
  •  Dupa o jumatate de ora, un cocteil de vitamine. Pune in storcator 1 mar, 1 morcov, un sfert de bulb de anason (se gasesc in supermarketuri), cateva ramu­rele (cu frunze) de menta si altele de patrunjel, 1 praf de ghimbir (sau radacina rasa) si 1 pliculet de Natura Mix Vigore (o combinatie ener­­gizanta de produse apicole: propolis, miere si laptisor de matca), radacina de ginseng si extract de afine bogat in flavonoide si vitamina C.
     
  •  Micul dejun poate fi format dintr-o supa de cereale hranitoare, seminte antioxindante si proteine de soia, dupa urmatoarea reteta: 1 lingura fulgi de ovaz, 2 lingurite de germeni de grau, 3 prune uscate, 1 lingurita rasa de seminte de in, 1 lingurita de lecitina (granule), 1 praf de nucsoara. Pune-le pe toate intr-un bol si toarna peste ele o cana mare de apa clocotita. Lasa amestecul sa se inmoaie, 20 de minute, apoi adauga inca 100 ml apa fierbinte si amesteca putin. Asezoneaza supa cu 2 lingurite de seminte de dovleac si cateva bucatele de fructe de sezon.
     
  •  Gustarea de la ora 11: e timpul pentru o cana de ceai verde, o mana de alune si un mar.
     
  •  Pranz: o supa preparata din 1/2 kg rosii fara coaja, tocate, amestecate cu o jumatate de ceapa taiata fin sau data pe razatoare, un ardei rosu (iute), 1 castravete mic, fara coaja, 2 catei de usturoi, 1 mana de busuioc proaspat, cateva bucati de avocado, 1 lingurita de ulei de masline si 1 lingurita de lecitina.
     
  •  Gustarea de la ora 16. Dupa-amiaza, poti sa mai bei un suc de fructe asemanator celui de dimineata. La suc poti adauga o gustare delicioasa formata din: 10 alune sau migdale tocate, 2 maini de stafide si bucatele din alte fructe uscate (prune, caise, smochine, 2-3 curmale), 1/2 lingurita de seminte de in si 1 lingurita de lecitina. Toarna peste ele 1 lingurita rasa de cacao sau 2-3 linguri de iaurt degresat.
     
  •  Cina. In prima zi, masa de seara este bazata pe acelasi principiu de eliminare. Asadar, poti sa te rasfeti cu un piu­re de fructe, conform retetei: 1/2 banana, 1 mar sau 1 para, amestecate cu suc de portocale fara zahar sau 2-3 linguri de iaurt degresat, si 3-4 migdale. Inainte de culcare, ideal ar fi un ceai fierbinte (infuzie din plante calmante si depurative sunatoare, de exemplu).

In zilele urmatoare
Ace­lasi regim ca si in prima zi, cu diferenta ca la cina poti sa mananci 100-150 g de carne slaba (piept de pui, fara piele, peste) facuta pe gratar sau fiarta in aburi, servita cu legume crude din belsug (salata verde, fasole verde, dovlecel, broccoli, conopida).

 

fructe2 kg in 3 zile
Orice plan de detoxifiere implica renuntarea la alimentele oxidante (dulciuri rafinate si hidrati de carbon, proteine si grasimi animale, conservanti) si reechilibrarea alcalina a organismului, care atrage dupa sine si o scadere a masei corporale. Asadar, daca te-ai hotarat sa mananci sanatos, poti sa-ti incepi regimul pe termen lung cu o dieta de doua zile, prin care poti elmina toxinele si scapa de 2 kg.

Prima zi

  •  La trezire: un pahar cu apa calda, in care ai stors 1/2 lamaie verde. Bea-l incet, pentru a permite organismului sa elibereze sucurile digestive.
  •  Micul dejun: o salata de fructe de sezon: mere, pere, struguri, prune, piersici, portocale etc. Stropeste-le cu suc de lamaie si asezoneaza-le cu seminte de in.
  •  Pranz: un castronel de legume fierte in aburi: morcovi, dovlecel, fasole verde, ardei gras, broccoli, conopida, varza de Bruxelles, servite cu doua linguri de orez brun sau salbatic (fiert) si doua linguri de humus sau iaurt degresat.
  •  Cina: o salata verde mare, in care ai pus 1 cartof fiert/copt (bucatele), 2 linguri de boabe de fasole fiarta (rosie, alba sau neagra), 1 mana de seminte de dovleac (neprajite), ulei de masline si verdeata.
  •  Gustari. Intre mese, nu uita sa bei lichide! 1,5 -2 litri de apa, ceai verde, de plante (menta, sunatoare, ghimbir, papadie) sau de fructe. Papadia este un detoxifiant cunoscut.

Ziua a doua

  •  La trezire: un pahar cu apa calda, in care ai stors 1/2 lamaie verde.
  •  Micul dejun: 150 g iaurt natural cu 150 g fructe proaspete.
  •  Pranz: salata de cruditati (telina, morcov, castravete, ardei, rosii, ceapa) cu sos de avocado sau humus si o lingurita de alune pisate sau miez de nuca. Ca desert, alege fructe de sezon.
  •  Cina: un cartof copt servit cu fasole boabe, 1 lingurita de ulei si seminte de dovleac.

Ziua a treia

  •  La trezire: un pahar cu apa calda, in care ai stors 1/2 lamaie verde.
  •  Micul dejun: 125 g iaurt natural degresat si 100 g fructe proaspete.
  •  Pranz: salata de varza, cu ceapa, morcov si sfecla rosie, plus un avocado (bucati sau piure) cu o lingurita de ulei de masline. Ca desert, fructe de sezon (mai bine cateva bucatele din mai multe feluri, decat cantitati mari dintr-un singur fel. De exemplu, poti m]nca un sfert de banana, un sfert de para, un sfert de mar, cinci boabe de struguri, o pruna).
  •  Cina: legume gratinate cateva minute in ulei de masline (vinete, gogosari, dovlecei, ceapa rosie, rosii, usturoi) servite cu orez brun sau cu orez salbatic.
  •  Intre mese: 11/2 litri lichide neindulcite, ceai de plante si apa plata.

7 reguli de aur Intr-o dieta

  1.  Intre mese, bea cat mai multe lichide neindulcite, ceai de plante si apa plata (bauturile racoritoare din comert sunt excluse, inclusiv cele care contin indulcitori sintetici).
     
  2.  Bea lichidele incet si mesteca mancarea bine, permitand procesului de digestie sa inceapa chiar din gura, cum ar trebui, si nu din stomac, cum se intampla de cele mai multe ori.
     
  3.  Fa miscare, plimba-te, dar nu exagera. Nu este cazul de sa te ostenesti la sala, cu exercitii de forta sau alergari la maraton.
     
  4.  S-ar putea ca in prima zi sa fii somnolenta, din cauza absentei cofeinei si dulciurilor din alimentatia ta. Nu-ti face griji, a doua zi te vei simti mai plina de energie decat inainte de dieta.
     
  5.  Nu te apuca de diete stricte daca suferi de vreo boala, daca esti insarcinata sau daca alaptezi.
     
  6.  Impartaseste prietenilor din experienta ta; impreuna va fi mai distractiv…
     
  7.  Ananasul este un fruct care accelereaza metabolismul, asa ca este binevenit in orice cantitate (crud, fara zahar, in nici un caz din compot). Poti sa-l inlocuiesti cu suplimente farmaceutice de extract de ananas (1-2 capsule/zi, inainte de mesele principale).

1 kg in 2 zile
Cate o zi de post pe saptamana este binevenita pentru slabit, dar mai ales pentru detoxifierea organismului. Nu e vorba de postul total, ci de o zi-doua in care mananci mai usor, renuntand la grasimi animale sau hidrogenate, dulciuri, fast-food si produse de patiserie.

  •  La trezire: un pahar de apa calda in care ai stors 1/2 lamaie verde.
  •  Micul dejun: un castronel cu fructe proaspete (exotice sau de sezon), stropite cu zeama de lamaie, peste care ai presarat cateva seminte de in.
  •  Ora 11: un iaurt simplu, degresat
  •  Pranz: la alegere, o supa de legume (intregi sau pasate) condimentata cu ghimbir sau piper cu o lingurita de masline si o lingura de orez sau gris; sau salata de legume proaspete: andive, ardei, rosii, varza, avocado, buchetele de brocoli, 2-3 masline si sos de vinegreta (dintr-o lingurita de ulei de masline si suc de lamaie) ori sos de iaurt degresat (iaurt in care pui sare, piper, eventual un catel de usturoi pisat).
  •  Ora 16: Un fruct.
  •  Cina: Un cartof copt in coaja si un iaurt simplu, degresat. Un ceai din plante.

Ziua doua
Acelasi lucru ca in prima zi, cu deosebirea ca poti sa adaugi la supa sau salata de la pranz cateva boabe de fistic sau seminte de dovleac neprajite.

 

Mihaela Doina Radulescu; foto: Shutterstock
 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Libertatea
Huff
VIVA!
Retete
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta