De ce ne place să adăugăm condimente în mâncăruri?

Te încadrezi și tu în categoria celor care preferă să dea mai gust mâncărurilor prin condimente? Nu poți mânca fără să adaugi puțin ardei iute sau ceva mai mult wasabi? Care este explicația acestei alegeri gastronomice?

În ce categorie te încadrezi? În cea care preferă gustul natural al alimentelor? Sau mai degrabă te numeri printre persoanele care nu-și pot imagina o masă perfectă fără câțiva ardei iuți, puțin hrean ras sau câteva condimente care să dea mai multă aromă mâncărurilor?

Se pare că tot mai multe persoane „dezertează' din rândurile primei categorii, pentru a trece în tabăra celor care preferă mesele puternic condimentate. Această preferință are rădăcini culturale – țările asiatice sunt cele mai cunoscute, la acest capitol. În același timp, există și e explicație științifică. Atunci când consumăm condimente, în organism se eliberează endorfinele. Acestea sunt niște substanțe chimice care ajută corpul să facă față momentelor stresante, dureroase. În același timp, endorfinele sunt și cele stimulează apariția hormonilor fericirii – ceea ce poate explica preferința pentru gustul picant, deși senzația de moment nu este dintre cele mai plăcute. Așadar, să consumăm mâncare condimentată are beneficii vizibile.

Este mâncarea condimentată pentru toată lumea?

Din păcate, nu. Deși s-a demonstrat că adăugarea condimentelor în mâncarea are numeroase beneficii:

  • stimulează metabolismul
  • combate inflamația
  • joacă un rol în inhibarea celulelor canceroase

Nu toată lumea poate consuma mâncare puternic condimentată. Condimentele pot agrava simptomele bolii de reflux gastroesofagian, motiv pentru care nu sunt recomandate în sarcină. În general, atunci când simți un disconfort la nivelul aparatului digestiv, cel mai bine ar fi să reduci cantatitatea condimentelor folosite, mai ales dacă sunt din categoria celor foarte puternice, precum ardeiul iute sau hreanul.

Cele mai populare condimente

Pe primele locuri se poziționează, bineînțeles, sarea și piperul, condimentele fără de care mâncarea ar fi cu adevărat fadă. Usturoiul, menta, scorțișoara, oregano, cimbrul le urmează îndeaproape și, bineînțeles, boia uite și preparatele pe bază de hrean.

Citește și: Cele mai frecvente simptome Omicron la bebeluși

Foto: 123rf.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Kudika
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Sanatate