De ce din ce în ce mai multă lume suferă de depresie?

Peste 320 de milioane de oameni din întreaga lume suferă de depresie, cu 18% mai mult decât acum zece ani.

În ultimul timp, există o boală care câștigă teren și nu pare dispusă să ne dea o pauză: depresia. Organizația Mondială a Sănătății (OMS) estimează că cel puțin 322 de milioane de oameni din lume suferă de aceasta, cu 18% mai mult decât acum un deceniu. Cunoscută și sub denumirea de tulburare depresivă majoră, se caracterizează prin dispoziție proastă, interes scăzut, funcție cognitivă afectată și probleme de somn sau apetit. În plus, este recidivantă și costisitoare, cu tendința de a se croniciza și generează suferință și dizabilitate.

Știm care sunt cauzele? Din păcate, nu. Cu toate acestea, există suficiente studii privind factorii de risc, adică caracteristicile și circumstanțele care cresc probabilitatea de a cădea în ghearele sale. Unele sunt legate de evenimente dramatice ale vieții, cum ar fi moartea unei persoane dragi sau diagnosticarea unei boli grave. Cu toate acestea, există mulți alți factori de risc pentru depresie care nu sunt la fel de bine cunoscuți, dar care sunt totuși importanți.

Potrivit El Pais, aceștia includ factori socio-demografici, factori genetici și neurologici, factori personali, experiențe adverse și comorbiditate. Luarea în considerare a tuturor acestor factori poate ajuta la prevenirea, dar și la o mai bună înțelegere a depresiei. Și poate că ne va permite să o oprim în avansul ei de neoprit.

Alimente care te pot scăpa de depresie

Urmare a rezultatelor mai multor studii, specialiștii au concluzionat că sportul și alimentația sunt singurele cele mai puternice arme care ajută organismul în lupta cu acești inamici. Dacă sportul este recomandat a fi făcut sub atenta supraveghere a unui specialist, alimentația poate fi ușor gestionată de fiecare dintre noi.

„Înainte să venim cu recomandări despre alimentele care ajută la menținerea unei stări de spirit pozitive și pe care ar fi indicat să le consumi, mi-ar plăcea să explic puțin cum stau lucrurile tehnic.

Hai să vedem, de exemplu, cum te simți după o masă bogată și copioasă? Greoaie, lipsită de energie și parcă dornică să tragi un pui de somn. Acest lucru se datorează creșterii nivelului de zahăr din sânge. Acesta suprimă orexina, o substanță chimică care ne ține în alertă.

Nu trebuie să îți schimbi dieta din temelii pentru a reduce anxietatea și pentru a-ți regla emoțiile. Este suficient să ții cont de câteva recomandări de alimente cu efecte excepționale dovedite asupra stărilor anxioase’, explică specialiștii.

Alimentele care dau o stare de bine și au o influență pozitivă asupra creierului sunt apa, nucile, legume verzi care vin cu o cantitate importantă de acid folic, năutul și rădăcinoasele.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Kudika
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Sanatate