Cum să treci mai ușor peste o noapte nedormită? Uite ce trebuie să faci pentru ca organismul să nu aibă de suferit

Cum să treci mai ușor peste o noapte nedormită

Cum să treci mai ușor peste o noapte nedormită? Probabil că ți-ai pus de multe ori această întrebare dacă ai probleme cu somnul. Odihna este foarte importantă pentru buna funcționare a organismului, iar atunci când aceasta nu este suficientă, problemele de sănătate pot să apară.

Medicii recomandă 8 ore de somn în fiecare seară, însă nu întotdeauna acest program poate fi respectat. După o noapte nedormită, organismul reacționează, pot să apară stările de oboseală, iritabilitate, tulburările cognitive, sistemul imunitar poate avea de suferit, iar în timp există un risc crescut de a dezvolta boli ca diabetul sau demența.

Cum să treci mai ușor peste o noapte nedormită?

Studiile arată că lipsa odihnei poate crește în mod semnificativ riscul de deces prematur, ceea ce înseamnă că în cazul în care episoadele de insomnie sunt din ce în ce mai dese, atunci este nevoie de ajutor din partea medicilor. Specialiștii spun că există câteva trucuri care pot fi puse în aplicare pentru a trece mai ușor peste o noapte nedormită.

1. Nu începe ziua cu o cafea

După o noapte în care nu ai dormit, probabil că te trezești cu gândul la o cană mare de cafea. Ei bine, nu ar fi bine să îți începi ziua cu o cafea și asta pentru că, deși pe moment oboseala va dispărea, ulterior te vei simți din nou lipsită de puteri. Fă un duș,  ia micul dejun și abia după poți bea o cană de cafea. Indicat ar fi să o consumi după ora 11 dimineața.

2. Fă o plimbare în aer liber

O plimbare prin parc sau oriunde în aer liber te va ajuta să te simți mult mai bine după o noapte nedormită. Lumina naturală va regla ceasul biologic al organismului.

3. Ai grijă la alimentație

Pentru a avea energie după o noapte în care nu ai dormit este nevoie să mănânci bine. Astfel, trebuie să ai mare grijă la alimentație și să incluzi în dietă cereale integrale, proteine, fructe și legume. Evită carbohidrații și alimentele bogate în zahăr.

4. Mestecă gumă

Un studiu realizat de oamenii de știință a arătat că guma de mestecat poate reduce somnolența, aceasta sporind activitatea cerebrală datorită aromei de mentă, potrivit mirror.co.uk

5. Fă mișcare

Pe parcursul zilei pot să apară momente în care oboseala să își facă simțită prezența. Este important ca în astfel de situații să te ridici și să faci mișcare. Câteva pauze mici, o plimbare scurtă sau câteva minute petrecute în aer liber vor fi suficiente ca să alungi starea de somnolență.

Foto: shutterstock.com

Citește și:

Cât de periculoasă poate fi o înțepătură de albină sau de viespe?

Ce afecțiune poate duce la suicid?

Lidia Fecioru, despre cum poți trata monturile cu folie de aluminiu

 

 

 

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate