Cum poți evita maladia Alzheimer

Alzheimer

Alzheimerul este o boală teribilă, cea mai răspândită formă a senilizării și din păcate, avem prea puține mijloace de a o combate. Cercetătorii au identificat însă, o serie de factori de risc, care, evitați pot diminua riscul apariției maladiei. Află cum poți evita maladia Alzheimer:

Astfel, poți urma sugestiile de mai jos:

Consumă alimente antioxidante: Alimentele cu conținut bogat de antioxidanți pot încetini declinul memoriei și contribuie la prevenirea bolii Alzheimer, pe primele locuri fiind murele, stafidele, afinele și coacăzele negre.

Evită grăsmile saturate: Renunță la prăjeli și alege lactate cu  conținut scăzut de grăsimi saturate.

Doar colesterol bun: O valoare crescută a colesterolului „bun' de tip HDL blochează substanțele ce atacă celulele creierului și acționează ca un antiinflamator stopând degradarea acestuia. Metode eficiente pentru a crește nivelul HDL: exercițiile fizice, consumul scăzut de alcool și scăderea greutății corporale.

Test ADN pentru gena ApoE4: Efectuează un test genetic pentru a identifica dacă moștenești cumva genotipul ApoE4 (Apolopiproteină E4) considerat factor de mare risc pentru apariia bolii Alzheimer.

Nu evita cafeaua: Cercetările au confirmat că un consum de cafea zilnic, moderat, de 2-4 cești, poate fi un tonic cerebral datorită antioxidanților și cafeinei, reducând riscurile de AVC, hipertensiune și scădere a numărului de neuroni.

Alege ciocolata neagră: Cacaoa din ciocolată are cantități imense de antioxidanți care pot proteja creierul și inima intensificând  fluxul sanguin cerebral.

Estrogen la menopauză: 68% dintre pacienții cu Alzheimer sunt femei iar opinia experților este că, în lipsa estrogenilor scade protecția cerebrală și capacitatea de memorare.

Cel puțin 6 ore de somn pe noapte:  Lipsa de somn este toxică pentru celulele creierului. Somnul are o capaitate uimitoare de protecție cerebrală împotriva pierderilor de memorie, inhibând toxina beta-amiloidă, factorul favorizant principal al bolii Alzheimer. Recurge la terapie în cazul în care suferi de insomnie severă sau ai tulburări de somn care te împiedică să dormi cel puțin 6 ore pe noapte.

Nu stresului! Stresul cronic inhibă în timp, dezvoltarea celulelor creierului is accentuează deteriorarea memoriei, mai ales la vârsta a treia. Ia măsuri, apelând la ajutor medical specializat: tehnici de relaxare și alte forme de terapie.

După 40 de ani, mai multă vitamină B12: Cercetătorii au descoperit ca nivelul scăzut de vitamină B12 poate duce la atrofierea cerebrală prin fragmentarea mielinei, scutul de protecție cu conținut gras din jurul neuronilor. Capacitatea organismului de absorbție a vitaminei din alimente scade natural după vârsta de 40 de ani, astfel că o deficiență de B12 trebuie compensată cu suplimente.

Oțet din cidru de mere: Apelează cât de des la adosul de oțet în alimentație, mai ales la cel din cidru, căci acesta scade factorii de risc ai pierderilor de memorie: hiperglicemia, diabetul și pre-diabetul și creșterea în greutate.

Consumă pudră de turmeric: Consumă, măcar de 2-3 ori pe săptămână, turmeric (șofran de India) acesta fiind cel mai puternic antidot natural al acumulării plăgilor amiloide care induc boala Alzheimer, încetinind astfel declinul cognitiv.

Bea mai mult ceai: Experții afirmă că ceaiul negru și verde, consumat zilnic, stopează pierderea cognitivă ce precede boala Alzheimer datorită compușilor conținuți, capabili să penetreze bariera sânge-creier și să blocheze deteriorarea neuronilor. Nu adăuga lapte, căci capacitatea antioxidantă a ceaiului se reduce cu 25%.

Foto: Shutterstock

Citește și:

Sari tot timpul peste pauză la locul de muncă? Uite ce efecte negative are acest obicei asupra sănătății

A apărut un test genetic pe care femeile îl așteptau de secole!

Cele mai bune ceaiuri pentru bila leneșă. Te ajută să scapi rapid de dureri

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate