COVID-19 și Depresia: Alimente care alungă gândurile negative

Simptomele mai puțin cunoscute ale depresiei

Depresia, anxietatea, starea de spirit proastă, frici, panică, sunt toate stări emoționale declanșate în special de această epidemie declanșată de COVID-19.

Efectele negative asupra sănătății le resimțim deja, iar noi trebuie să luăm atitudine.

COVID-19 și Depresia: Alimente care alungă gândurile negative

Urmare a rezultatelor mai multor studii, specialiștii au concluzionat că sportul și alimentația sunt singurele cele mai puternice arme care ajută organismul în lupta cu acești inamici.
Dacă sportul este recomandat a fi făcut sub atenta supraveghere a unui specialist, alimentația poate fi ușor gestionată de fiecare dintre noi.

„Înainte să venim cu recomandări despre alimentele care ajută la menținerea unei stări de spirit pozitive și pe care ar fi indicat să le consumi, mi-ar plăcea să explic puțin cum stau lucrurile tehnic.

Hai să vedem, de exemplu, cum te simți după o masă bogată și copioasă? Greoaie, lipsită de energie și parcă dornică să tragi un pui de somn. Acest lucru se datorează creșterii nivelului de zahăr din sânge. Acesta suprimă orexina, o substanță chimică care ne ține în alertă.

Nu trebuie să îți schimbi dieta din temelii pentru a reduce anxietatea și pentru a-ți regla emoțiile. Este suficient să ții cont de câteva recomandări de alimente cu efecte excepționale dovedite asupra stărilor anxioase', explică specialiștii.

Care sunt alimentele pe care ar trebui să le consumăm pentru a ne întări fizic și psihic în lupta cu virusul COVID-19?

1. Bea apă. Deshidratarea generează stări de oboseală și lentoare. Ai grijă! Apa este singurul aliment care indiferent de cantitatea consumată, nu strică.

2. Nucile caju sunt bogate în zinc, iar dacă experimentezi stări de panică sunt cele mai recomandate. Aproximativ 30 de grame de nuci – circa 20 de sâmburi, asigură 12% din necesarul de zinc recomandat zilnic.

3. Spanac, ceapă verde, salată, lobodă, varză sau urzici. Legume verzi care vin cu o cantitate importantă de acid folic. Acesta are rol determinant în cantitatea de dopamină (hormonul fericirii) secretată de creier. Cu cât mâncăm mai multe cu atât ne e mai bine.

4. Năutul și rădăcinoasele. Aceste alimente aduc un aport consistent de carbohidrași complecși.

5. Alege peștele. Somon, sardine, hering, macrou au un conținut important de Omega 3 și acizi grași esențiale.  Aceste categorii de produse au rol important în reglarea neutronsmițătorilor, a hormonilor și a altor substanțe chimice din creier.

Credit foto: Revista Avantaje

Secretele oamenilor bogați. Top 7 obiceiuri care te pot ajuta și pe tine să-ți meargă bine financiar. Aplică-le!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate